TV-out opas
|
|
T.M.O.E.
Member
|
1. joulukuuta 2005 @ 04:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Asus 9600SE, kuvaputki töllö, svhs->rca->scart-liitäntä. Päivitin uudet ajurit Asuksen sivuilta ja samalla siis asentui tuo Catalyst Control Center.
Ongelmana video kuvan "vaakasuntainen leikkautuminen" varsinkin hitaassa pystysuuntaisessa liikkeessä. Esim. leffassa kamera nousee maasta kattoon. Onko ongelma peräisin uudesta "lomituksen poisto" asetuksesta. Defaultina oli "Weave:ei lomitukssen poistoa", muut vaihto ehdot "automaattinen tunnistus: suositus", "Bob:juovien kahdennus", "Liikkeeseen mukautuva" ja "Mukautuva". Mikäs noista ois se "oikea" tavalliselle 50Hz kuvaputkitelevisiolle ?
PS. mulla oli vanhoilla ajureilla (Control Panel) parempi kuvan laatu tv-outissa ja pelit taisi pyöriä hitusen sulavammin.
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
1. joulukuuta 2005 @ 05:05 |
Linkki tähän viestiin
|
oliko: kannettaville pitää ajurit ladata kannettavan kotisivuilta, nuo normaalit catalystit ei asennu kannettaviin.
T.M.O.E.: nuo asetukset on nopea tarkistaa läpi millä tulee paras kuvanlaatu. Tuo lomituksen poisto tosin käsittääkseni vaikuttaa vaan valmiiksi lomitettuun kuvaan.
|
oliko
Member
|
1. joulukuuta 2005 @ 11:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli mitkäköhän ne sivut ovat ? Ja sille koneelle ei nettiä laiteta , niin aika vaikeeta.Fucitsu siemens Amilo d-series on koneen malli...
|
T.M.O.E.
Member
|
1. joulukuuta 2005 @ 12:12 |
Linkki tähän viestiin
|
http://www.fujitsu-siemens.fi/support/downloads.html tuolta löytyy esimerkiksi ajureita fujitsu siemensille, toimii kai kun laitat siihen koneen tunnistenumeron.
Eihän se ongelma ole jos siinä koneessa ei ole nettiä, lataat ne jollain muulla koneella itelles ja siirrät rompulla tai usb-tikulla kannettavaan.
|
oliko
Member
|
1. joulukuuta 2005 @ 12:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Mitäskun mulla tulee tällänen teksti , ilmeisesti jotai pitäis säätää mut toi on ilmeisen vanha selain mitä noissakuvissa on :
Sessioncookies inactiv
The current safety settings of your browser limit the execution of certain elements of this site. To offer the best possible support and to make the navigation on our site as convenient as possible for you it is mandatory to accept session cookies in the settings of your browser.
To receive a flawless presentation please follow these instructions.
Select in your browser the pulldown menue Tools/Internet Options/Privacy and set the knob of Privacy Settings to "Low".
If you do not wish to change your current privacy settings, use the following alternative.
Please activate at advanced privacy settings the checkbox "Override automatic coockie handling" and activate the checkbox "Always allow session cookies"
Detailed information concering the data protection guidlines can be found in the bottom line of every Fujitsu-Siemens website under "Privacy Policy".
|
haster
Suspended due to non-functional email address
|
1. joulukuuta 2005 @ 14:07 |
Linkki tähän viestiin
|
mjoo mulla oli niinä hyvinä aikoina s-video kaapeli ja se toimi, siis värillinen... mutta sitten eräänä kauniina päivänä se muuttui mustavalkoiseksi ja sit olin surullinen... mutta tässä eräänä päivänä taas hikihatussa kokeilin et mikä kusee ja sit se välähti, mulla oli silloin jokus ku se toimi NTSC N ulostulo muotona ja nyt sitä ei enää jostain syystä ole vaan sen tilalla on NTSC M. atiradeon 9800 pro on kortin nimi ja olisin kiitollinen jos joku tietää miten sine nyt saisi sen ----->NTSC N<----- muodon sinne valikoihin mistä saa valita ulostulon missä on kaikki pal muodot ja se NTSC M
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
2. joulukuuta 2005 @ 05:55 |
Linkki tähän viestiin
|
oliko: suosittelen käyttämään vaikka Mozille Firefox selainta, ei tarvitse tapella noiden asetusten kanssa.
haster: jos euroopasta ostettu telkka on niin PAL tilassa pitäisi kyllä värit näkyä kun TV:stä on vain S-video kanava/tila päällä.
|
oliko
Member
|
3. joulukuuta 2005 @ 05:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos!! Sain toimimaan firefoxilla ja sieltä fujitsun sivuilta latasin "kunnon" päivityksen juuri minun näytönohjaimelle , niin johan toimi.Paitsi päivitin myös bios:sin.
Nyt vaan enää käyn osatamassa jonkun kaapparin ja nautiskelemaan...
|
haster
|
3. joulukuuta 2005 @ 09:04 |
Linkki tähän viestiin
|
niinhän sen pitäisi mutta kun ei mun tv tykkää pal muodosta ja se tosiaan ennen toimi ntsc muodossa että että... ja s-video kanava ja tila on tvstä päällä että siitä ei ole kiinni.
Nytten pitää vain keksiä miten saan ntcs n muodont ntcs m muodon tilalle
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
3. joulukuuta 2005 @ 09:27 |
Linkki tähän viestiin
|
haster: jos käytössä on nuo uudet 5.11 ajurit niin pistä vastausta tähän, kyselen sitten ATI:n support:ista mihin tuo NTSC-N tila on hävinnyt.
|
haster
|
4. joulukuuta 2005 @ 09:41 |
Linkki tähän viestiin
|
kyllä minulla on nuo uusimmat ajurit, olen myös kokeillut monia vanhoja ajureita mutta niissä ei ole enään ollut
|
kiMDu
Member
|
9. joulukuuta 2005 @ 06:36 |
Linkki tähän viestiin
|
joo eli mun ongelmana on että kuva näkyy pelkästään mustana :S tekstit kyllä näkyvät ja kuvankin saan näkymään mikäli pistän ensisijaiseksi näytöksi molemmat..
Elikkäs miten saan silleen että kuva näkyy myös vaikka tv on toisisijaisena näyttönä.. kiitos !!
grr.
|
etrookie
|
18. joulukuuta 2005 @ 17:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on sonyn 42"plasma n. vuoden vanha.Pystyykö tietokoneen littämään
plasmaan kiinni dvi /komponetti välikaapelilla,mallia valmistaa ainakin
(DVI-I uros / 3 x RCA (RGB) välikaapeli)clicktron.Mulla on tietokoneena
itse koottu amd3800+(venice)ja siinä sli 2x nvidia geforce 7800xfx.Telkkarin ohjekirjassa komponenttiliittimessä luki että liitin tukee 576 pystyä.Pleikkari toimii sonyn omalla komponenttiliittimellä(vihreä,sininen,punainen).Laitoin johdon kiinni,
mutta tietokone ei löytänyt kun hetkellisesti telkkarin näytön.windowsin
työpöytä vilahti näytöllä.MItä pitäis tehdä?Nvidian uusin grafiikka
päivitys on imuroitu netistä.
etrookie
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
19. joulukuuta 2005 @ 06:51 |
Linkki tähän viestiin
|
etrookie:
Oletko tuolta NVIDIA:n paneelista katsonut löytyykö se näyttö sieltä?
Ja jos löytyy oletko koittanut laittaa klooni tilaa päälle?
|
etrookie
|
19. joulukuuta 2005 @ 07:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Kokeillaan ja informoidaan mitä tapahtuu.Löytyyky kokemusta mainitsemastani dvi-i/3xrca kaapelista?
etrookie
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
19. joulukuuta 2005 @ 13:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä tuon kaapelin pitäisi toimia.
|
etrookie
|
20. joulukuuta 2005 @ 17:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Nvidia paneelista ei löydy kuin yksi näyttö ja klooni
mahdollisuutta ei ole,mikäs mahtaa olla vialla?s-kaapelilla
telkkari löytyi heti.dvi/3xrca kaapelilla ei
etrookie
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
21. joulukuuta 2005 @ 05:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Näkyykö kuva konetta käynnistäessä tuolla kaapelilla?
Tunnistaako tuo TV että se koneessa kiinni vai antaako se no signal tai vastaavaa?
|
etrookie
|
21. joulukuuta 2005 @ 14:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Kun olen liittänyt telkkarin tietokoneeseen ja valitsen komponenttitulolle tarkoitettua AV-kanavaa windows työpöytä
vilahtaa telkkarin näytöllä,mutta katoaa samantien.Telkkarin AV4
herjaa out of range.En tiedä mistä johtuu.Onko mahdollista säätää
tietokoneesta lähtevää signaalia.Telkkari ilmoittaa että videokomponentti(Y,Pb/Cb,Pr/Cr) tulo tukee 576p signaalimuotoa.
etrookie
|
JHH
Junior Member
|
22. joulukuuta 2005 @ 02:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on Windows 2000 ja näytönohjaimena Asus V3800. Mistä saan ladattua ne oikeat ajurit/sovellukset(kertokaa vaikka oikein filen nimi), että saisin edes asetuksissa näkymään myös tv-ruudun. Tällä hetkellä ei vielä näy näytön asetuksissa esim. uutta välilehteä. Näytönohjaimessa on valittuna jumpperilla PAL-asetus käyttöön.
"Antoi tälläisen ilmoituksen asennuksen yhteydessä: NVIDIA-asennusohjelma ei löytänyt käytettävän laitteiston kanssa yhteensopivia ohjaimia. Asennusohjelma suljetaan nyt."
Auttakaa hieman...
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
22. joulukuuta 2005 @ 05:48 |
Linkki tähän viestiin
|
etrookie:
Onko sulla tuon TV:n tarkempaa mallia? Jos se todella vaatii tuon 720x576 resoluution ja jonkun tietyn virkistystaajuuden niin säätäminen päälle vaatii hiukan työtä. Eli tuolla NVIDIA:n paneelisssa pitäisi Nview välilehdellä olla molemmat näytöt. DVI näytön päällä sitten oikeaa hiirtä ja valinta Treat Digital Display as HDTV ja sen jälkeen Apply, tämän jälkeen uudestaan oikeaa hiirtä sen päällä ja sen jälkeen TV Format kohdasta 576i valinta.
JHH:
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_71.89.html noissa 71.89 ajureissa pitäisi olla TNT2 kortit vielä tuettuina.
|
etrookie
|
28. joulukuuta 2005 @ 07:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Television malli on Sony KE-P42XS1 plasmatöllötin.
En tiedä mitä sähläsin,mutta Nview välilehti hävisi panelista.
etrookie
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
28. joulukuuta 2005 @ 20:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuo NVIEW kohta katoaa yleensä silloin kuin koneessa on yksi näyttö kiinni (tai kone siis tunnistaa vain yhden näytön).
|
fasthand
|
29. joulukuuta 2005 @ 11:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Terves. Kun tunnut agentti tietävät näistä asioista, niin mulla olisi kysymys. Televisio on noin 5 vuotta vanha kuvaputkellinen Schneider 28" eikä löydy muita kuin pelkkä scartliitäntä. Ajattelin, että kun näytönohjaimessa on 7 pinninen TV-out-liitäntä, että jos hommaisin telkkuun scartadapterin johon kiinnittäisi s-video-kaapelin. TIetenkään ei ole telkun manuaaleja enää tallessa, eli en tiedä tukeeko se s-video-signaalia (mitä luulet?) Jos ei tue, niin saako tukemaan? Vai pitäisikö tyytyä komposiittiliitäntään jota ilmeisesti kaikki telkut tukevat (ainakin tuo minun?) vai onko kuvanlaatu niin huono ettei kannata (tällaista luin jostain foorumista).
|
Mainos
|
|
|
tommo91
Member
|
29. joulukuuta 2005 @ 20:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt tarvitaan tämä juttu pähkinänkuoressa, koska tuossa tekstissä on niin paljon sellaista asiaa, joka ei minua koske.
Tällä hetkellä mulla on uusi Amilo M3438G-kannettava. Tässä tiedot: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=2526
Siinä on S-video, neljä "pinniä" jos katsoin oikein.
Tv on pari vuotta vanha Samsung, jossa on yksi scart-liittimen paikka.
Tuossa edessä kyllä näyttäisi olevan keltaisen ja valkoisen liittimen paikka, jossa lukee: video-in-audio
Mitä johtoja, mitä laitteita tarvitsisin?
Kysyä tietenkin saa, mutta jos haluat tietää, että onko minulla se ja se liittimen paikka, niin sano mistä sen pitäisi suurinpiirtein löytyä. Mitkä ajurit tuohon näytönohjaimeen pitäisi hakea/asentaa?
Tarvitsen siis yksityiskohtaiset ohjeet, en haluaisi ostaa turhaan mitään piuhoja ja kaapeleita.
Yksityisviestillä saa lähettää.
|