Vielä viimeinen varmistus ennen ostoa
|
|
johanW
Suspended due to non-functional email address
|
25. huhtikuuta 2007 @ 13:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Tästä threadista tuli liekkisota. Aikuistukaa jo. :P
Tietotekniikan tarkoitus on palvella ihmistä. Yrityksillä ja softilla ei oo väliä kuka ne tekee, kunhan niistä saadaan tarvittu hyötyö.
PEACE! :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. huhtikuuta 2007 @ 18:07
|
thtorsten
Senior Member
1 tuotearvio
|
25. huhtikuuta 2007 @ 13:27 |
Linkki tähän viestiin
|
muistit 800mhziin, maksaa 42e nettorissa
Kovo mielummin Samsung T166
|
johanW
|
25. huhtikuuta 2007 @ 13:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti thtorsten: muistit 800mhziin, maksaa 42e nettorissa
Kovo mielummin Samsung T166
Sitä vähän mietinkin muistin kanssa että kun emo tukee 800 MHz niin se on tuhlausta jos muistit ei yllä sinne asti. :)
Minkää valmistajan muisteista puhut?
Mitä eroa noissa kovoissa? Pelkkä valmistaja?
Jee.
|
schnappi
|
25. huhtikuuta 2007 @ 13:58 |
Linkki tähän viestiin
|
samsung taitaa olla nopeampi ja hiljaisempi!!
molemmat hyviä mutta samsung T166 kannattaa mieluummin ostaa.
PQI DIMM DDR2-800 1GB CL5 64*8
varmaan tota muistia tarkoitti. sen hinta on ~42?
|
johanW
|
25. huhtikuuta 2007 @ 14:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti schnappi: samsung taitaa olla nopeampi ja hiljaisempi!!
molemmat hyviä mutta samsung T166 kannattaa mieluummin ostaa.
PQI DIMM DDR2-800 1GB CL5 64*8
varmaan tota muistia tarkoitti. sen hinta on ~42€
T166 hakuaika on 8,9 - Barracudassa se on 8,5
Yhtä paljon kapasitettia, pyörimisnopeus sama, välimuistin määrä sama, tiedonsiirtonopeus sama. Barracuda on jopa hieman halvempi. :P
Eli miten se siis on nopeampi? Hiljaisempi se toki saattaa olla. Laitetaan harkintaan.
PQI, onkohan luotettava? Ei ainakaan niin kuin Kingston. Kannattaako 2 GB ottaa mieluummin 4x512 vai 2x1024? IB9 siinä on neljä paikkaa.
EDIT: Toi PQI taitaakin olla KIT of 2, eli jos ostan niitä kaksi niin saan neljä muistimodulia. This bodes well. :)
Jee.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. huhtikuuta 2007 @ 14:25
|
thtorsten
Senior Member
1 tuotearvio
|
25. huhtikuuta 2007 @ 14:32 |
Linkki tähän viestiin
|
ei ole kitti. vaan ihan 1gb 800mhz kampa se PQI joka maksaa 42e. Ehdottomasti 2*1gb, etta jaa tilaa tulevaisuuden muisteille.
Kingston nyt on kaikkein ei luotettavin, ja kaikkein ongelmallisin merkki.
T166 on nopeampi ja hiljasempi
|
johanW
|
25. huhtikuuta 2007 @ 14:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti thtorsten: ei ole kitti. vaan ihan 1gb 800mhz kampa se PQI joka maksaa 42e. Ehdottomasti 2*1gb, etta jaa tilaa tulevaisuuden muisteille.
Kingston nyt on kaikkein ei luotettavin, ja kaikkein ongelmallisin merkki.
T166 on nopeampi ja hiljasempi
Uskotaan kun sanot. :)
Kyllähän Samsung on isompi firma kuin Seagate ja jo sen pitäisi sanoa jotain! ;)
Eli teen muutokset ylläolevaan taulukkoon. Katsellaan sitten palautteita lisää.
Jee.
|
schnappi
|
25. huhtikuuta 2007 @ 14:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Mikä abitin emo?? AB9/AB9 pro??
jos jompakumpa niin hyvä on. samoin jos on Abit AB9 quadGt niin sekin on hyvä.
Myös ib9 on hyvä emo...
eiköhän se paketti ala olla sitten kasassa.
|
johanW
|
25. huhtikuuta 2007 @ 15:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti schnappi: Mikä abitin emo?? AB9/AB9 pro??
jos jompakumpa niin hyvä on. samoin jos on Abit AB9 quadGt niin sekin on hyvä.
Myös ib9 on hyvä emo...
eiköhän se paketti ala olla sitten kasassa.
Muokkasin hieman listaa yllä. Se on siis Abit IB9, se nätin sininen. :)
Jee.
|
infs
Junior Member
|
25. huhtikuuta 2007 @ 16:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Kai noita PQI kampoja pystyy hyvin ajasteleen. on ne nimittäin sen verta edullisia et haluun itekki tollaset =)
hulapaloo
|
johanW
|
25. huhtikuuta 2007 @ 16:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti infs: Kai noita PQI kampoja pystyy hyvin ajasteleen. on ne nimittäin sen verta edullisia et haluun itekki tollaset =)
Joo siitä vain. :)
Mun edelliset muistit on 333 MHz ja DDR, emo tukee 400 MHz. Nyt uus emo tukee 800 MHz ja vihdoin muistit on samaa tasoa. Jibii!
Kyllä tulee nopeemmaks.
Jee.
|
Member
2 tuotearviota
|
25. huhtikuuta 2007 @ 17:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu, kannattaa tuon Barracudan tilalle joku muu kovo ottaa, mikäli aikoo levyn suoraan ruuveilla runkoon kiinnittää, pitää nimittäin aika infernaalista mekkalaa. Tosin itse olen kovoni varustanut kumivaimentimilla, jotka poistavat ongelman. Seagatella on myös 5v takuuta, eli 2v enemmän kuin Samsungilla.
Mikäli kotelotuuletuksessa panostaa hiljaisuuteen, kannattaisi prosessorille hommata myös hiljainen cooleri, esimerkiksi Noctuan tai Scythen mallistosta. Zalmanin suristimiin älä koske. Tehokkaammalla coolerilla varmistat myös lämpöjen hallinnan ylikelloilla.
Mitä tulee noihin PQI:n halpismuisteihin, niin itse en koskisi. Halpa on nimittäin harvoin hyvää, tai edes käyttökelpoista. Mutta tämä nyt on vain minun mielipiteeni.
Jos tuota Logitechin ylihinnoiteltua "pelinäppäimistöä" et ole vielä ostanut, niin säästä hyvä ihminen rahasi ja osta laadukas perusnäppäimistö - taustavalosta tuskin kannattaa maksaa n.60e ylimääräistä.
#afterdawn.com @quakenet
|
johanW
|
25. huhtikuuta 2007 @ 17:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti umpSh: Juu, kannattaa tuon Barracudan tilalle joku muu kovo ottaa, mikäli aikoo levyn suoraan ruuveilla runkoon kiinnittää, pitää nimittäin aika infernaalista mekkalaa. Tosin itse olen kovoni varustanut kumivaimentimilla, jotka poistavat ongelman. Seagatella on myös 5v takuuta, eli 2v enemmän kuin Samsungilla.
Mikäli kotelotuuletuksessa panostaa hiljaisuuteen, kannattaisi prosessorille hommata myös hiljainen cooleri, esimerkiksi Noctuan tai Scythen mallistosta. Zalmanin suristimiin älä koske. Tehokkaammalla coolerilla varmistat myös lämpöjen hallinnan ylikelloilla.
Mitä tulee noihin PQI:n halpismuisteihin, niin itse en koskisi. Halpa on nimittäin harvoin hyvää, tai edes käyttökelpoista. Mutta tämä nyt on vain minun mielipiteeni.
Jos tuota Logitechin ylihinnoiteltua "pelinäppäimistöä" et ole vielä ostanut, niin säästä hyvä ihminen rahasi ja osta laadukas perusnäppäimistö - taustavalosta tuskin kannattaa maksaa n.60e ylimääräistä.
Annoit mulle mietittävää. Mietin kanssa tota PQI muisteja, kun en ees oo tästä firmasta koskaan ennen kuulluu. Kingstonista mulla on vaan hyviä kokemuksia. Jää nähtäväksi tämä. 800 MHz se kuitenkin on oltava.
Ruuveilla laitan kiinni. Arvostan luotettavuutta sata kertaa enemmän kuin hiljaisuutta.
Ja tossa Intelin stock prossussahan on tuulettimen automaattinen nopeudenhallinta. Ajattelin kyllä ottaa sen pois jotta puhaltaa koko komeudellaan aina. Katsellaan miten pitää ääntä.
Onko se tää 20 dB kun pitää alle niin on hiljaista? Siis kun miettii tuulettimia ja muiden hankintaa?
Ja mitä tohon näppikseen tulee niin se on harkinnassa. OOn pelaaja eli siis noi extranäppäimet tulis tarpeeseen jotta niihin vois laittaa vaikka eri aseiden valinnat. Toinen vaihtoehto on toi 12 euron Logitechin perus, jolla on nätit kurvikkaat kulmat.
Jee.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. huhtikuuta 2007 @ 17:32
|
thtorsten
Senior Member
1 tuotearvio
|
25. huhtikuuta 2007 @ 17:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Mitä tulee noihin PQI:n halpismuisteihin, niin itse en koskisi. Halpa on nimittäin harvoin hyvää, tai edes käyttökelpoista. Mutta tämä nyt on vain minun mielipiteeni.
taytyy sanoa etta se on ihan sinun mielipiteesi. Ei todellakaan kannata ostaa kalliita merkkimuisteja kun halpikset ajavat asiansa aivan yhta hyvin. Esim Muropaketissa ei muuta ehdotella kun noita PQI tai vastaavia halpismuisteja. Noilla PQI muisteilla ajelee E6600 ainakin 3,6ghz jos emo kestaa vaylaa.
|
johanW
|
25. huhtikuuta 2007 @ 17:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: [quote]Mitä tulee noihin PQI:n halpismuisteihin, niin itse en koskisi. Halpa on nimittäin harvoin hyvää, tai edes käyttökelpoista. Mutta tämä nyt on vain minun mielipiteeni.
taytyy sanoa etta se on ihan sinun mielipiteesi. Ei todellakaan kannata ostaa kalliita merkkimuisteja kun halpikset ajavat asiansa aivan yhta hyvin. Esim Muropaketissa ei muuta ehdotella kun noita PQI tai vastaavia halpismuisteja. Noilla PQI muisteilla ajelee E6600 ainakin 3,6ghz jos emo kestaa vaylaa.[/quote]Se nyt vaan on nyrkkisääntö että kalliimpi on parempi. Ei tosin aina. Ja voihan olla että tossa on joku tarjous kyseessä.
Luen AMMATTILAISTEN arvostelun jostain (en siis muropaketista). Ehkä Tom's Hardware kertoo mitä mun pitää tietää.
Jee.
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
25. huhtikuuta 2007 @ 17:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Mitä tulee noihin PQI:n halpismuisteihin, niin itse en koskisi. Halpa on nimittäin harvoin hyvää, tai edes käyttökelpoista. Mutta tämä nyt on vain minun mielipiteeni.
Lainaus: taytyy sanoa etta se on ihan sinun mielipiteesi. Ei todellakaan kannata ostaa kalliita merkkimuisteja kun halpikset ajavat asiansa aivan yhta hyvin. Esim Muropaketissa ei muuta ehdotella kun noita PQI tai vastaavia halpismuisteja. Noilla PQI muisteilla ajelee E6600 ainakin 3,6ghz jos emo kestaa vaylaa.
Joka on tolla prossulla 400 väylä eli muistit menee vakiona, luulisi kestävän :) .
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. huhtikuuta 2007 @ 17:40
|
thtorsten
Senior Member
1 tuotearvio
|
25. huhtikuuta 2007 @ 17:41 |
Linkki tähän viestiin
|
juuri nain :) Kyllhan noi PQIt ainakin 900mhz taipuu jos haluu hullutella E6600 kanssa
Lainaus: Luen AMMATTILAISTEN arvostelun jostain (en siis muropaketista)
Muropaketista loydat suomen kovimmat kellottajat. Paljon ammatimaisempi sivu kun AD
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. huhtikuuta 2007 @ 17:42
|
Member
2 tuotearviota
|
25. huhtikuuta 2007 @ 17:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Kingstoneissa on ilmeisesti ollut jonkin verran yhteensopivuusongelmia, siksi ostin itsekin uuteen kokoonpanooni A-Datan kammat, vaikka aiemmasta löytyi Kingstonin HyperX:ää.
Nyt jos olisin hankkimassa, lähtisi tilaukseen varmastikkin Jimmssiltä Mushkinin Dual Channel -kitti.
Lainaus:
taytyy sanoa etta se on ihan sinun mielipiteesi. Ei todellakaan kannata ostaa kalliita merkkimuisteja kun halpikset ajavat asiansa aivan yhta hyvin.
Itse nyt vain satun panostamaan aina luotettavuuteen ja sitähän nämä kalliimmat merkit yleensä tarjoavat. Tämä ratkaisi myös kovon kohdalla merkkivalinnan.
Noita lisänappejahan saa näppäimistöönsä halvemmallakin, jo ihan Logitechin pelinäppäimistöjen joukosta, G11:n muodossa. Vaikka tuollakin on mielestäni aivan liikaa hintaa, on se silti parempi valinta kuin G15. Jimmssiltä löytyi myös Revoltecin pelinäppäimistö vähän järkevämmän näköisellä hintalapulla. Näistä hieman tuntemattomammista merkeistä kannattaa vain varmistaa, että ne sisältävät ääkköset.
Itselläni on pelikäytössä Logitechin UltraX Media, eikä vielä tähän mennessä ole nappulat kesken loppuneet :)
Edit:lisäys
#afterdawn.com @quakenet
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. huhtikuuta 2007 @ 17:54
|
thtorsten
Senior Member
1 tuotearvio
|
25. huhtikuuta 2007 @ 17:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus:
Nyt jos olisin hankkimassa, lähtisi tilaukseen varmastikkin Jimmssiltä Mushkinin Dual Channel -kitti.
42e PQI ddr2 800mhz ajais TAYSIN saman asian E6600 prossulla. on taysin jarjetonta ostaa 170e 2gb muistia kun samaan hintaan saa 4gb muistia jotka ajavat asiansa aivan yhta hyvin
|
johanW
|
25. huhtikuuta 2007 @ 17:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Ehkä löytyy kellottajat mutta ei ne ammattilaisia ole. Yhtä paljon tietävät prossuista kuin räppäri tietää autoista johon laittaa hydrauliikat.
Näppäimistössä mulle on tärkeintä että siinä on Windowsnapit. Ilman niitä ei nykyään enää pärjää. :P
Ja mitä noihin hintoihin tulee niin köyhällä ei todellakaan ole varaa ostaa halpaa. Siks 8800 GTS, jotta sillä pelaa vielä muutaman vuoden. Seuraavaksi tulee prosessori jossa on ytimiä enemmän kuin kissalla henkiä.
Jee.
|
infs
Junior Member
|
25. huhtikuuta 2007 @ 17:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla ei ole mitään epäilystä PQI muisteista ... enemmän epäilykset kohdistuu siihen mikä tuote se on mitä toi nettori myy.
jos se tosiaan on tämä tuote niin varmasti hyvät muistit
http://www.pqi.com.tw/product2.asp?TT=3&cate1=135&PROID=207#1
Skeptisesti suhtaudun siihen että kun posti loota tulee ni siellä on joku perus muisti mitä ei edes PQI omilla sivuillaan mainosta. Tommonen nettikauppa vaan on vähän epäilyksiä herättävä kun palauttaessa täysin oikeutetusti jotain niin perivät sen testaamisesta tms. 20€ asiakkaalta. Tuskin noilla on edes mitään asiakas palautus sopimusta, eli palautuksesta tulevat postimaksutkin joutuu ite yrittää peria firmalta. Saman lafkan alaisuudessahan nettori on ku noi beestingit ja poropekat yms yms.
hulapaloo
|
liikeri
Senior Member
|
25. huhtikuuta 2007 @ 18:00 |
Linkki tähän viestiin
|
laittaa ken tykkää pqi:t koneeseensa. itse en laittaisi. mikä täällä oikein on idea noissa vinkeissä kun aina pitäis laittaa halvin emo ja halvimmat muisit ja sitten "laadukas" poweri hey c'mon. kyllä omasta mielestäni noi on ne mihin kannattaa sijoittaa.
seuraavia en itse ikinä käytä kun konetta/teen myyn ellei ostaja välttämättä halua. antecin poweri, markkinoiden halvimmat muistit. abit/msi emoja. ja noita tulee vuosittain satoja tehtyä että silleen.
näitä pakko laittaa toi ib9 ku sitä kehutaa XXX-foorumilla. niitäkin on jo takuu vaihdettu enemmän kappaleita kuin asuksen p5b-sarjaa yhteensä vaikka myynti on yli kymmenkertainen abitiin verrattuna
Antec p180 corsair HX620W, Asus rampage formula, Intel c2q Q9450@3.2GHz, zalman 9500 w/o leds, 2X2GB OCZ, 8800GTS 512MB, x-fi fatal1ty Professional.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. huhtikuuta 2007 @ 18:01
|
thtorsten
Senior Member
1 tuotearvio
|
25. huhtikuuta 2007 @ 18:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Nettori, on GNTn kauppa, ja myy osia lahes maahantuojahintaan. Luotettava kauppa.
Lainaus: Ehkä löytyy kellottajat mutta ei ne ammattilaisia ole. Yhtä paljon tietävät prossuista kuin räppäri tietää autoista johon laittaa hydrauliikat.
Tietavat prossusta sen verran kun siita voi tietaa. Osa on taysin ammattilaisia.
Lainaus:
Skeptisesti suhtaudun siihen että kun posti loota tulee ni siellä on joku perus muisti mitä ei edes PQI omilla sivuillaan mainosta.
Samaa PQI muistia kun tuo myydan kaikkialla.
Lainaus: aittaa ken tykkää pqi:t koneeseensa. itse en laittaisi. mikä täällä oikein on idea noissa vinkeissä kun aina pitäis laittaa halvin emo ja halvimmat muisit ja sitten "laadukas" poweri hey c'mon. kyllä omasta mielestäni noi on ne mihin kannattaa sijoittaa.
Ei lol... En edes jaksa vastata tahan.
Lainaus: antecin poweri, markkinoiden halvimmat muistit. abit/msi emoja
Mita voin sanoa, ei fiksua. Antec NEO HE, voittanut kaikki testit, yksi ostetuimmasta ja parhaimmista powereista
Abitin emot ovat hyvia. Vakaita ja ongelmattomia. Erittain suosittuja ja hyvia esim AB9 sarja. Asuksen emot ( esim p5b ) ovat taas vdroppi vikaisia, ylikuumenvia ja kaikin puolin viallisia.
Lainaus: idea noissa vinkeissä kun aina pitäis laittaa halvin emo ja halvimmat muisit
Ei halpa, vaan hyva hintalaatu suhteeltaan, ja hyva kellottuja. Ja mihin ihmeeseen tarvitset esim corsairin muisteja. Halpismuistit poikkeaa kalliista vain kellottumisella. Esim PQI 800mhz venyy ainakin 900mhz, joka on lahes kaikille jo aivan loistavasti
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. huhtikuuta 2007 @ 18:56
|
infs
Junior Member
|
25. huhtikuuta 2007 @ 18:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Kaipa se on se hinta / laatu suhde mitä monet hakee. Elektroniikassa yleensäkkin on hyvin paljon ilmaa tuotteiden hinnoissa niin ei se ole mikään ihme jos joku valmistaja haluaa merkkiään tuoda esille polkemalla hintoja.
Toiseksi. Onko PQI halpaa siksi, että sitä myy suomessa tämä hintoja polkeva nettikauppojan liittoutuma vai siksi, että se olisi ns. halpis muistia.
hulapaloo
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. huhtikuuta 2007 @ 18:50
|
Mainos
|
  |
|
thtorsten
Senior Member
1 tuotearvio
|
25. huhtikuuta 2007 @ 18:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus:
Toiseksi. Onko PQI halpaa siksi, että sitä myy suomessa tämä hintoja polkeva nettikauppojan liittoutuma vai siksi, että se olisi ns. halpis muistia.
Btw, ei vaan gnt myy PQI. Hirvean moni kauppaa myy PQIta
|