User Käyttäjä Salasana  

perjantai 1.8.2025 / 22:26
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > näytönohjaimen bios-päivitys
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Näytönohjaimen BIOS-päivitys
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Vive
Newbie
_
26. huhtikuuta 2007 @ 07:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Koneeseen pitäisi päivittää Everest Home Editionin mukaan näytönohjaimen bios. Latasin koneelle jo eSupportin BIOS Agent Version 3.63, josta tuli seuraavat tiedot

Your BIOS Information:
Your BIOS Agent Results:
BIOS ID: TOSHIBA Equium L20 BIOS Version: V1.90
OEM Sign-On: None
BIOS Date: 01/05/06
BIOS Type: Phoenix
Chipset: Unknown
Super I/O: Unknown
BIOS ROM Socket: Yes
BIOS ROM Size: 512K
Memory Installed: 256 MB
Memory Max: 1024 MB
CPU: Intel(R) Celeron(R) M processor 1400 Mhz MAX: 1400 Mhz

Kysymys kuuluu mistä saan ilmaiseksi biosin päivitykset vai pitääkö mun todella maksaa 29,95$ siitä hyvästä että saan nämä päivitettyä?! Ja miten se käytännössä tapahtuu? Kaikenlaista pelottelua olen kuullut, että jos menee pieleen, kone on käyttökelvoton. Sähkökatkoa tuskin on luvassa, mutta ongelmien välttämiseksi haluan eliminoida myös omat mokat. Alkaa mennä hermot tän koneen kanssa, kun käynnistys saataa vikanäytön takia kestää ikuisuuden.
Limasika
Senior Member

1 tuotearvio
_
26. huhtikuuta 2007 @ 09:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Näytönohjaimen BIOS:ia ei tarvitse päivittää ikinä!

Everest näyttää vain sen päiväyksen mukaan kaikki tiedot ajureista/BIOS:ista ja sen mukaan kehottaa päivittämään "vanhentuneen" BIOS:in.
Vive
Newbie
_
26. huhtikuuta 2007 @ 10:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aha. No mitähän hemmettiä mä sitten teen koneeni kanssa?! Muut ongelmat on jo tarkistettu, ainoa on toi BIOS! Pitääkös mun se sitten päivittää? Kone on vähän päälle vuoden vanha ja ottaa päähän, että puolet tästä ajasta on toiminut ihan miten sattuu.
AfterDawn Addict
_
29. huhtikuuta 2007 @ 03:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vive:
Aha. No mitähän hemmettiä mä sitten teen koneeni kanssa?! Muut ongelmat on jo tarkistettu, ainoa on toi BIOS! Pitääkös mun se sitten päivittää? Kone on vähän päälle vuoden vanha ja ottaa päähän, että puolet tästä ajasta on toiminut ihan miten sattuu.
Kerro vähän tarkemmin miten sattuu toiminnasta. Näyttiksen ajureita vois koittaa vaihtaa. Vanhat pois ennen uusien asennusta.

Edit: Muokkausta

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. huhtikuuta 2007 @ 06:01

Senior Member

1 tuotearvio
_
29. huhtikuuta 2007 @ 05:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
no ensinnäkin sun suoritin on aivan hanurista, celeron ei todellakaa mikään hyvä. Sitten jos sulla on koneessa 256mb keskusmuistia niin ei ole ihmekkään ettei sun konees oikeen toimi.
Hieman omaakin järkeä saa käyttää...

a mon avis
Vive
Newbie
_
1. toukokuuta 2007 @ 19:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Omaa järkeä ei voi käyttää asiassa josta ei tiedä mitään. Sen takia täältä kyselen apua. Kiitos vaan kovasti.
Mainos
_
__

_
SSaarinen
Senior Member

3 tuotearviota
_
2. toukokuuta 2007 @ 04:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yhteenvetona:

Koneesi on aika susi. XP:n käynnistäminen tuolla keskusmuistilla voi olla aika tuskaa muutenkin, jos paljon turhaa paskaa koneella. Suoritin ei myöskään auta. Eiköhän se vika ole jossain ihan muualla kuin näytönohjaimen bios:ssa.

Voisimme auttaa paremmin, jos kertoisit missä vika.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > näytönohjaimen bios-päivitys

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy