User Käyttäjä Salasana  

lauantai 5.7.2025 / 11:21
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > d-aseman yhteneväisyystarkistus?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
D-aseman yhteneväisyystarkistus?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Junior Member
_
4. toukokuuta 2007 @ 09:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Käynnistyksen yhteydessä kone kertoo sinisellä Microsoft Windows XP -pohjalla että yhteen asemista on tehtävä yhteneväisyystarkistus. asema on D-asema joka on jaetulla kovalevyllä C-aseman kanssa. Ruutu kertoo myös aseman formaatin olevan NTFS (ne taitaa mun mielestä kaikki asemat olla NTFSiä). Joka kerta kone sen tekee ja kertaakaan se ei ole huomauttanut mistään, se vain tekee kolmiportaisen tsekin ja se siitä.

Any ideas, mistä tuollainen nyt voi johtua? Koskaan se ei ole ennen tuota tehnyt. Viivästyttää kohtuuttomasti käynnistystä tuo tuollainen

Timo N

Intel Core2 CPU 6700 2,67GHz
2048Mt RAM
Windows XP SP3
NVidia GeForce 8800GTS
LaCie 320Gt Ulkoinen kovalevy
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
4. toukokuuta 2007 @ 13:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Syy voi olla, sanoisiko kevyempi tai hankalampi. Hankalampi vaihtoehto on kyseessä, jos kovalevy on vaurioitunut. Mutta aloitetaan kevyemmästä korjauksesta:

Mene Suorita - kirjoita cmd Enter
kirjoita komentokehotteeseen chkntfs/d Enter
Boottaa

Nyt se ei saisi käynnistää enää CHKDSK:n ajoa. Jos se sen tekee anna ajaa loppuun ja kirjoita komentokehotteeseen
chkntfs/xD Enter
Boottaa

Toimiiko? Jos ei niin aja Windowsin levyn pinnan tarkistus kovalevylle. Tämä kestää kauan, sitä kauemmin, mitä suurempi kovalevy. Jos hiukankaan nikottelee, niin hanki kovalevyn valmistajan sivulta merkkikohtainen testiohjelma ja aja se. Tämä osoittaa jo varsin selvästi, onko kovalevyssä vikaa. Viallistakin voi jonkin aikaa käyttää, mutta parasta on heti kopioida tärkeät tiedostot muualle ja hankkia uusi kovo.

Junior Member
_
4. toukokuuta 2007 @ 19:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kovalevycheckin olen jo tehnyt aiemmin koska kone on yskinyt (tsekkaa alempaa viestiketjuni siitä). Kokeilen tuota boottaushommaa, katsotaan mitä tapahtuu...

Timo N

2048Mt RAM
Windows XP SP3
NVidia GeForce 8800GTS
Junior Member
_
6. toukokuuta 2007 @ 19:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tää nyt on ihan helvetin nolo kysymys mut... miten toi boottaus käytännössä tehdään? Jos kyse on siis vain tietokoneen uudelleenkäynnistämisestä niin kumpikaan edellisista toimenpiteistä ei korjannut asiaa vaan d-asemaa kone haluaa edelleen tarkistella tuossa alussa.

Mainittakoon siis vielä että C- ja D-asemat on mulla samalla kovalevyllä ja E on erikseen toisella. C:llä on Windows, D:llä Flight Simulator 2004 ja E on työasema jonka sisällön oon valtaosin siirtäny H-asemalle joka on ulkoinen kovalevy.

Timo N

2048Mt RAM
Windows XP SP3
NVidia GeForce 8800GTS
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
6. toukokuuta 2007 @ 20:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, juuri uudelleenkäynnistys se on. Jos kirjoitit nuo reseptit oikein eikä tuo auttanut en keksi enää muuta kuin Windowsin korjausasennuksen. Tässä ohjeet. Huomaa, että alussa painetaan Asennetaan ja vasta lisenssisopimuksen jälkeen painetaan Korjaa. Tämä uusii järjestelmätiedostot.

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/313946

Lups
Member
_
9. tammikuuta 2010 @ 15:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tää nyt on aika vanha topic, mutta mulla oli sama ongelma, seurasin ohjeita ja ongelma poistui. Nyt sitten ihmettelen että voiko kovolta olla tuhoutunut jotain tietoa? Oon viime päivinä ripannut ISON kanssa levyn ja olis kamalaa jos ne rippaukset olis joten korruptoituneet.
Lups
Member
_
9. tammikuuta 2010 @ 21:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No niin päivän toimi kunnolla ja nyt herjaa taas samaa. Onko mun (uusi!) kovo tosiaan pamahtamassa vai onko tähän jotain kikkaa vielä? Mikä siinä on kun se välillä herjaa, välillä ei, yleensä silloin jos oon ripannut paljon levyjä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. tammikuuta 2010 @ 16:22

Mainos
_
__

_
Lups
Member
_
26. helmikuuta 2010 @ 17:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Saisko neuvoa? Voiko ne ripatut tiedostot olla korruptuneita? Ja miksi tää ilmenee ainoastaan silloin kun oon ripannut musiikkia?

Pitäiskö ripata vähemmän kerralla, vaikka se tekee tätä jo alle kymmenen heti peräkkäin ripatun levyn kohdalla.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. helmikuuta 2010 @ 17:31

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > d-aseman yhteneväisyystarkistus?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy