|
windows jumittuu
|
|
Junior Member
|
4. toukokuuta 2007 @ 14:24 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Hei!
Olen pelannut Enemy Territoryä jo pari vuotta ja nyt on uusi kone jonka ostin syksyllä ja siitä lätien olen pelannut tällä konellla mutta nyt kone on ruvennut jumittumaan aina kun on pelannut vähän aikaa Enemy Territoryä. Asensin windowsin uudestaan ja aluksi tätä ongelmaa ei ollut mutta nyt se on tullut takaisin. mikäköhän olisi vikana?! Olen kokeillut jo uusia näytönohjaimen ajureita ja muuta semmoista
ATI Radeon X1950XTX
AMD Athlon 4200+ X2
Asus M2N-E
Antec True Power 480W
Seagate Barracuda 320Gb + WD 320Gb
2x Kingston 667 1GB
|
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
4. toukokuuta 2007 @ 16:59 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Vie takuu huoltoon. Etsikööt ja korjatkoot mahdollisen rautavian.
Jos syy on winukan toistuva sekoaminen. Voi olla joku haitake tai kaapattu kone. suojaukset kuntoon.
Enemy Territory cd voi olla vioittunut ja tekee susiasennuksen.
Löytyyköhän sen valmistajan sivulta (tai kertovatko sähköpostina) pitkän esim. md5sums tarkistus koodin cd:tä varten.
Tai saako kauppias tehtyä, tai kaveri sen koodin.
Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
|
Member
|
4. toukokuuta 2007 @ 18:35 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ymmärrykseni mukaan, kun itsekin peliä pelaan, Enemy Territory ladataan netistä, ja sitä pyöritetään kovolta, ellei sitä polta cd:lle. Tästä taas siirrytään mahdoliseen kovalevyongelmaan.
Millä tavalla ET jumittuu? stoppaako kone, sammuuko se vai mitä?
Onko suojaukset kunnossa?
AMD FX-8350 + Tehermalright True Spirit 120 | Gigabyte GA-970A-UD3 | 2x 8Gt Kingston DDR3 | XpertVision 8800GT Sonic @650/950/1625 | Intel 330 120Gt | Samsung T166 500Gt || Maxtor 200Gt | Bitfenix Ghost
|
Junior Member
|
4. toukokuuta 2007 @ 18:50 |
Linkki tähän viestiin
|
|
stoppaa koko kone sillein että ei voi muuta tehä ku painaa restart namiskaa... kone on ite kasattu ni pitäs lähettää joku osa takuuseen mutta missä se vika on :D Pitäis suojaukset olla kunnossa...
ATI Radeon X1950XTX
AMD Athlon 4200+ X2
Asus M2N-E
Antec True Power 480W
2x Kingston 667 1GB
|
Senior Member
|
5. toukokuuta 2007 @ 10:06 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Voisi olla lämpenemisestä aiheutuva ongelma. Kun kone lämpenee jokun liitoksen kontakti katkeaa. Kun on itse kasattu kone niin takuuna on tietenkin hankala korjauttaa. Joudut itse paikallistamaan vian.
Jouduin kyllä pakettikoneessakin paikallistamaan itse vian ja myös korjaamaan (emo oli viallinen). Myyjä ei suostunut takuuaikana korjauttamaan kuntoon. Oli sentään joitakin yrityksiä.
--afterwin-- ihmettelee afterdawnin hiekkalaatikko meininkiä -- tämä on meidän oma hiekkalaatikko jossa on vain ja ainoastaan yksi oikea mielipide ja jonne ei muita mielipiteitä ja näkemyksiä mahdu --
|
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
5. toukokuuta 2007 @ 11:46 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Sori etten tiennyt ETn olevan netistä ladattava ja ehdottelin viallista romppua.
Netistä ladatussa voi olla sama vika. 1 bitin nyrjähdys riittää. Saako sen imuroitua tarkistus koodilla? Opensource puolella käytäntö ne koodit, etteä tietää onko paketti matkalla vikaantunut.
afterwin
Kerro pakettikoneen myyjä niin tiedetään huijarikauppiaat.
Hyvä kauppias vastaa takuusta osien osalta.
Junsu
Kuka kasasi koneesi?
- Zz Topelius -
|
Senior Member
7 tuotearviota
|
5. toukokuuta 2007 @ 12:45 |
Linkki tähän viestiin
|
|
@BforeDusk
Junsu sanoi itse kasanneensa koneensa...
|
Senior Member
|
5. toukokuuta 2007 @ 13:40 |
Linkki tähän viestiin
|
|
@BforeDusk
Tekniset Lohja
--afterwin-- ihmettelee afterdawnin hiekkalaatikko meininkiä -- tämä on meidän oma hiekkalaatikko jossa on vain ja ainoastaan yksi oikea mielipide ja jonne ei muita mielipiteitä ja näkemyksiä mahdu --
|
Junior Member
|
5. toukokuuta 2007 @ 17:42 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Minä ja kaveri kasattiin kone... Kaverilla on kyllä ammattitaitoo riittävästi... se on kasannu ite koneensa ja niiden parissa pyörinyt jo pidemmän aikaa...
ATI Radeon X1950XTX
AMD Athlon 4200+ X2
Asus M2N-E
Antec True Power 480W
2x Kingston 667 1GB
|
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
6. toukokuuta 2007 @ 07:20 |
Linkki tähän viestiin
|
|
@afterwin
Siis tämä iso valtakunnallinen ketju Tekniset? Ostoboikottiin koko ketju, jos noin toimivat. (Vai vetosko ne kun itse paikallistit, että oot ite rikkonut tutkiessasi?)
@Junsu
Sori en katsonut tokasta viestistäsi tot kasausta.
Jos kaikki osat samasta kaupasta, niin reilu pikka tutkii ja testaa mikä/mitkä osat rikki. Myös hyvä vieraskauppakin, koska ajattelevat: täältä se osat ostaa jotka on rikki.
Peukkuja nostan että vika olisi ET:ssä. Kokeile asentaa kaverilla toimiva ja sieltä omaan koneeseen siirrettynä installer.
Tai imuroi netistä uusiksi. Toivottavasti löydät paikan jossa on esim. md5sum (enkun wikipediassa on aiheesta) koodi latauslinkin vieressä. Niitä on pari muutakin pitkää tarkistuskoodia. Zip/rareissa näkee crc ok/error, joka on lyhyt versio. Kun datapaketit koneesta toiseen hyppii netissä, niin joskus tiedosto korruptoituu.
Toisaalta, jos ET asennuksen jälkeen aluksi toimii mietityttää onko viallinen installer.
Toisaalta rautavika pitäisi jumiuttaa muillakin ohjelmilla.
verkkovikaan testaile samanlaisella nettiliikenteellä.
Jos on pelin vaatimasta laskentatehosta johtuva, pitest eli piin laskentaa päälle tms.
Memtest86 on aika perustestiohjlema, testaa muistikammat. Muitakin muistin testaavia on, mutta toi ainakin tehään boottilevyksi, jolloin mitään käyttistä ei lataannu rammiin nököttämään ja estämään sen alueen testausta. Ja kannattaa antaa sen paukuttaa ainakin yön yli testejä läpi.
Vaihtamalla osia yks kerrallaan kaverin koneesseen ristiin voi vika myös paikallistua.
- Zz Topelius -
|
Senior Member
|
6. toukokuuta 2007 @ 11:39 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Eka huoltokerta:
Saako windowsin asentaa uusiksi?
Vastasin: Saa jos otatte varmuuskopiot.
Ei onnistu heillä. Oli vastaus. Asenna sitten itse windows uusiksi.
Toka huolto:
Emosta kärähti pari komponenttia. Se vaihdettiin.
Kolmas kerta huollossa:
Syy taas kone jumissa silloin tällöin.
Vaihtoivat kiintolevyn kun saivat mitattua 'huonoja arvoja'.
Yllätys, yllätys kaikki tiedostot tallessa.
Kärsin viasta koko takuuajan 3 v.
En tehnyt koneelle takuuaikana mitään muuta kuin asensin toisen kiintolevyn jolle asensinkin windowsin. Ei kyllä mitään apua.
Vian selvitin ja korjasin sitten takuuajan jälkeen. Ostin käytetyn emon ja nyt ei mitään ongelmia.
Kaikki huollot teki Powermill.
Vika ei tietysti esiintynyt koskaan huollossa. Ei se minullakaan esintynyt muuta kuin silloin kun koneella tehtiin oikeesti jotain ja se oli kunnolla lämmin.
Käyttävät varmaan jotain testiohjelmaa (esim. ToolStar) joka ei löydä mitään muuta kuin itsestään selvät jutut. Tätäkin kokeilin omalla koneella ja parilla muullakin joissa oli samanlaisia oireita. Ei löytänyt mitään. Sanoinkin myyjälle että eipä tuolla ole mitään käyttöä kun se ei löydä vikoja joita en itse ilman ohjelmaa löydä. (maksaa 700€)
Kaikki mainitut koneet olen sitten saanut kuntoon. Apuja sain täältä.
|
|
Mainos
|
  |
|
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
7. toukokuuta 2007 @ 11:47 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Olisin itse kirjoittanut eri verbin kuin suostunut. Ehkä ei osannut.
Nyt tapahtuma tuli selviksi.
Paska kauppa kuitenkin. Ei ole laitteita eikä taitoa huoltoon. Ja osat on halpaa sekundaa tai tehtaan hylkäämiä, jotka joku ketku välittää eteenpäin ja noille päätyvät.
- Zz Topelius -
|