User Käyttäjä Salasana  

torstai 13.3.2025 / 11:12
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > mikä distro läppärille?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Mikä distro läppärille?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Picquish
Junior Member

2 tuotearviota
_
14. toukokuuta 2007 @ 08:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen tässä parisen viikkoa ubuntua käyttänyt, mielenkiitoa olisi kokeilla muitakin..mitkä pelittäisivät hyvin läppärilläni? Koneen malli näkyypi tossa alapuolella...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. toukokuuta 2007 @ 08:48

juyli
Senior Member
_
14. toukokuuta 2007 @ 11:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Picquish:
mitkä pelittäisivät hyvin läppärilläni?

Acer Aspire 5002WLMi

Tuxmobil ja Linux on Laptops on sivuja, joilla kerrotaan Linux-asennuksista kannettaviin. Kannattaa kurkata, saa ainakin hyviä vinkkejä, kuinka homma pelaa.
Pitää vain aina muistaa, että jakeluissa ja niiden uusimmissa versioissa on yhä parempi laitetuki, joten jotkut ohjeet voivat olla joiltakin osin "vanhentuneita".
Toisaalta, jos Ubuntu toimii moitteitta, ei ehkä pelkkä jakelujen kokeilu ole erityisen hyvä syy asennella eri jakeluja vain asentelun vuoksi. Parempaan lopputulokseen pääsee perehtymällä jo valitsemaansa systeemiin.
Senior Member
_
21. toukokuuta 2007 @ 16:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen samaa mieltä kuin juyli. Tutustu linuxiin aluksi tuolla ubuntulla ja jos kerran vielä jonkun ajan kuluttua edelleen kiinnostaa kokeilla muitakin niin kokeile vaikka erilaisilla live cd linuxeilla.
Itse aloitin gentoolla, tosin olin kai pari kolme kertaa asentanut kokeeksi jonkun redhatin ja jonkun muunkin. Mutta linuxin käyttämisen aloitin gentoon asennuksesta. Olin muutaman viikon lomalla lapsen leikkauksesta toipumisen takia ja ekan viikon aiakna sain gentoon kasaan.

--afterwin-- ihmettelee afterdawnin hiekkalaatikko meininkiä -- tämä on meidän oma hiekkalaatikko jossa on vain ja ainoastaan yksi oikea mielipide ja jonne ei muita mielipiteitä ja näkemyksiä mahdu --
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > mikä distro läppärille?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy