Nokia firmware update?
|
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
17. toukokuuta 2007 @ 15:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Miten se nyt menikään - hävittääkö Nokia softan päivitys aina jotain tiettyjä tietoja tai ohjelmia vai onko se tuurista kiinni?
P.S. Minulla hävisi juuri kontaktit ja muutama softa :-(
|
Senior Member
|
17. toukokuuta 2007 @ 15:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Kaikki valmistuksen jälkeen tallennetut tiedot katoavat, siis ellei ota backuppia ennen ja palauta päivityksen jälkeen.
Asus M6Va
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
17. toukokuuta 2007 @ 16:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Backup oli tehty. Minulla meni suurin osa softista, mutta ei kaikki? Jäljelle jäi esim Nokian oma kuntoilusofta, Opera Mini ja WidSets. Mm screenshots ja Shozu hävisi.
|
mymmeli13
Member
|
17. toukokuuta 2007 @ 18:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Mul pysy kaikki mut kaikki tilatut pelit lopetti toimimisen. Ymmärrettävää sinänsä ettei niit pysty sit laitta eteenpäin toiseen puhelimeen mut vähän hölmöö silti. eipä kyl mikää iso asia oo mut ärsytti vaa periaatteesta tommonen
|
Senior Member
|
18. toukokuuta 2007 @ 09:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin joo. Tossa on sellainen vittumainen juttu että kaikki maksetut softat ei toimi enää päivityksen jälkeen koska sieltä katoavat nuo drm-avaimet... tai jotain sen suuntaista. Eli myös tilatut musiikit eivät välttämättä enää toimi päivityksen jälkeen. Mikä on ihmeellisintä on se että valmistaja ei ota mitään vastuuta niiden säilymisestä, vaikka lähettäisit sen jopa huoltoon softattavaksi.
Asus M6Va
|
mymmeli13
Member
|
19. toukokuuta 2007 @ 16:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Nii ja tota softaamista kuiteski varmaa joutuu vähintää kerran vuodessa harrastamaa jos haluu pysyy teknologian mukana... :D Pannaanko joku oikeus juttu pystyyn vois saada hyvät rahat... tai ainaki niitten pelien rahat takas eli 4? :D
|
jigi85
Newbie
|
27. toukokuuta 2007 @ 20:47 |
Linkki tähän viestiin
|
ottaa muistikortille sen kopion niin takuulla toimii kaikki päivityksen jälkeen..... mulla päivitetty elisa kytkystä music editioon eikä mitään hävinny.. paitsi kerran kun otin pc-suitella back-upin..=)
|
mymmeli13
Member
|
28. toukokuuta 2007 @ 13:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Mä en oikeen hogannu tota. otatko niinku kaikki sinne muistikortille ja muistikortin irti ku viet sitä huoltoon?
|
dr.sykerö
Member
1 tuotearvio
|
30. toukokuuta 2007 @ 19:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mymmeli13: Mä en oikeen hogannu tota. otatko niinku kaikki sinne muistikortille ja muistikortin irti ku viet sitä huoltoon?
juuri näin..Jos ne siellä huollossa tekee sille puhelimelle temput, niin tietoja saattaa hävitä, ellei ne ole jossain paremmassa tallessa.. ;)
|
mymmeli13
Member
|
31. toukokuuta 2007 @ 13:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Ok... En kyl ymmärrä miksei niit olla voitu vaa tehä nii et kaikki säilyy vaikka pistäis koneellekki. Saa nimittäi nähä ku vien puhelinta seuraavan kerran huoltoon nii en varmana muista sitä et pitää ottaa muistikortti pois
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
17. heinäkuuta 2007 @ 09:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Hieman aiheen vierestä (tai miten sen nyt ottaa) niin selviääkö mistään mitä muutoksia ohjelmistoon on tehty? Esim. päivitin juuri 6300:n softan 4.71 versioon 5.00 ja tietty kiinnostaisi mitä muutoksia on tehty.
Järkevintä olisi tietty katsoa ensin mitä muutoksia on tehty ja päivittää vasta sitten :)
Edit: Joo, ja minullakin säilyi kaikki tarpeellinen päivityksen yhteydessä kun olivat muistikortilla tallessa, sillä eihän 6300:n omaan muistiin mahdu oikein mitään :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. heinäkuuta 2007 @ 09:08
|
blend_
Newbie
|
19. heinäkuuta 2007 @ 09:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Mikähän on ongelmana ku päivitin ton pc suiten uusimpaan versioon ja sen päivityksen mukana tulee soi Nokia Software Updater jolla ton puhelimen softan voi päivittää. Sit ajattelin päivittää sen mut ku käynnistän ton Updaterin ni se aukee siihen kohtaan mis lukee että "käynnistetään sovellusta" mut se jää siihen eikä se sovellus aukee lainkaan? Onko vinkkejä miksei toimi? Kiitos etukäteen!
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
19. heinäkuuta 2007 @ 09:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko puhelin jo piuhassa kiinni ennen kuin käynnistät updaterin? Itselläni ainakin softa jumittaa jos puhelin ei ole piuhassa kiinni ja käynnistän softan.
|
blend_
Newbie
|
19. heinäkuuta 2007 @ 10:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo oli kiinni. Tai on koittanu useampaan kertaan siillai että on kiinni ja ei o puhelin kiinni johdos.
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
19. heinäkuuta 2007 @ 10:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Joku tietoturvasofta estää toiminnan? Töissä ainakin F-secure kyseli kovasti muutaman kerran kysymyksiään kun ensimmäistä kertaa softaa käyttelin.
|
blend_
Newbie
|
19. heinäkuuta 2007 @ 10:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Eipä tunnu sekään auttavan vaikka otin virustorjunnan ja palomuurin pois päältä vallan. En kyllä käsitä mikä mättää :/
|
blend_
Newbie
|
19. heinäkuuta 2007 @ 14:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Mutta kiitos kuitenkin neuvoista yamaneko :). Pitää koittaa veljen koneella jos siinä toimis. Jos ei ni sit kyl saa olla vanha softa :)
|
kili_7
Junior Member
5 tuotearviota
|
8. elokuuta 2007 @ 20:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Moi! Mulla on nokia 3250 puhelin ja rupesin päivittää puhelinta ja kaikki meni hyvin kunnes yht äkkiä tietokone sano et yhteys katkennut. Laturi oli kiinni puhelimessa ja nyt se ei enää käynnisty!?? Korvaako nokia uuden puhelimen ku takuuta on jäljellä viel 2vuotta? ihmeellistä! mulla on aikasemminki pätkiny toi puhelimen ja tietokoneen yhteys...
|
core2
Suspended due to non-functional email address
|
8. elokuuta 2007 @ 22:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Melkein kaikissa Nokian puhelimien päivityksissä
käy niin että, kun päivitys onnistuu,niin kaikki muu tieto
katoaa,ja luultavasti sinulle kävi myös näin vaikka se ei
onnistunutkaan.Voit vielä käydä täällä ja kokeilla jos saat
kännykän ohjelman uudestaan sisään.
http://www.nokia.fi/A4368250?6290
Valitse ensin 3250 listasta,sen jälkeen päivitysten saatavuus,
siis löytyykö päivitystä.Tämän jälkeen jos löytyi päivitys otat ja valitset,päivitys tietokoneella.Olisi hyvä jos voisit käyttää usb
kaapelia,koska puhelimen toiminta on pielessä.Etkä varmaan löydä
bluetooth yhteyttä.Päivityksen aikana voi tulla ehdotus,
Pc-suiten lataamisesta,hyväksy tämä.Päivitys kestää aika
kauan,joten jos olet saanut yhteyden älä katkaise sitä,
ennen kuin näet update succesfull.Tai jotain tähän viittaavaa.
Jos ei tämä onnistu ei kai ole muuta kuin mennä huoltoon
kännykän kanssa.
|
Aapeli94
Member
1 tuotearvio
|
9. elokuuta 2007 @ 03:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Päivitin vähänaikaa sitten Nokian 5300:n firmwaren, otin varmuuskopiot niin kuin ohjelma käski, mutta kun firmwaren asennus oli valmis, ilokseni huomasin että tietoja ei ollut poistunut...
|
Senior Member
|
10. elokuuta 2007 @ 16:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Sellainen tärkeä pointti tosta softaamisesta vielä että se on täysin normaalia että se ilmoittaa että yhteys puhelimeen on katkennut. Ohjelmistopäivityksen yhteydessä se buuttaa sen puhelimet monta kertaa ja silloin se saatta ilmoittaa sen.
PUHELINTA EI KUITENKAAN MISSÄÄN NIMESSÄ SAA IRROITTAA ENNEN KUIN SIIHEN SAA LUVAN.
Niin ja jos tossa softauksessa menee jokin mönkään niin takuu on edelleen voimassa, eli sen voi lähettää huoltoon missä se korjataan takuutyönä.
Asus M6Va
|
TuhoJ
Newbie
2 tuotearviota
|
28. syyskuuta 2007 @ 14:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Latasin äsken ton Nokia Software Updater, jotta voin päivittää oman Nokia 3250 puhelimeni. Nut kun olen ladannut ja asentanut sen, niin kun ohjelman yritää aikaista niin se ei aukene. Vaikka siinä lukee että "sovellusta avataan". Miks se ei aukene??
|
Mainos
|
|
|
kili_7
Junior Member
5 tuotearviota
|
28. syyskuuta 2007 @ 14:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt sain mun puhelimen takas huollosta! Hohhoijaa kun kesti! Uuuden ne sieltä mulle kiikutti! Mulla oli sama ongelma ja piti ohjelma uudestaan asentaa, niin sitten toimi!
|