User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 22.12.2024 / 18:04
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > käyttäjien tekemät oppaat > tv-out opas
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
TV-out opas
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
0mgl0lwtf
Newbie
_
27. heinäkuuta 2008 @ 21:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moro.

sori jos tää on jo käsitelty, mutta en löytäny tätä ongelmaa muilta. elikkä, mulla on sellanen ongelma Nvidialla. ongelma tulee siinä vaiheessa kun pakotan television tunnistus homman sitten, joo kyllä se löytää telkkarin, mutta se onkin HDTV, eikä minulla ole moista, enkä saa vaihettua sitä mitenkään tavalliseks TVksi. luulen että vika on juuri siinä, etten saa kuvaa telkkariin näkymään.

mielessä kävi että jos mulla on liian uudet ajurit tohon, mutta en kyllä löytäny niin vanhojakaan ajureita jossa se ois löytäny normi telkkarin HDtelkkarin sijasta.

näyttiksenä mulla on GeForce 7600 GT ja siinä mulla on se sellanen adapteri josta lähtee komposiitti piuha telkkariin. sama systeemi kyllä toimi ku mulla oli aiemmin toinen näyttis. alan olla pikkuhiljaa jo hajoamispisteessä tän asian kans =/
slobber
Newbie
_
27. heinäkuuta 2008 @ 22:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En muista/kerenny lukea sääntöjä/jaksanu, että saiko tänne kiitos-viestejä laittaa, mut laitampa nyt kummiskin.

siis KIITOS!

Tuossa kolmisen tuntia (!) tappelin Atin Mobility Radeon Xpress 200:n kanssa, että saisin videokuvan näkymään kokonaisena töllössä (kuvaa jäi näytön "yli"). Ois heti pitäny tulla Afterdawniin, ni ois ollu elämä helpompaa. Ei muuta, kiitos vielä kerran.
Staff Member

32 tuotearviota
_
29. heinäkuuta 2008 @ 22:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
0mgl0lwtf: eli käytät tuota komponenttikaapelin sinistä ulostuloa komposiittiulostulona?
0mgl0lwtf
Newbie
_
30. heinäkuuta 2008 @ 12:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ööö... tuotaa, ei. vaan siis mulla lähtee s-videoreijästä se piuha telkkariin, siinä on vaan sellanen adapteri välissä joka muuttaa sen piuhan sellaseks toisenlaiseks... oliko tarpeeksi selvästi ilmaistu? =D
Staff Member

32 tuotearviota
_
30. heinäkuuta 2008 @ 21:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Muuta signaali- tai teräväpiirtojärjestelmää -kohdan kautta saat toivottavasti muutettua HDTV:n tavalliseksi televisioksi.
0mgl0lwtf
Newbie
_
31. heinäkuuta 2008 @ 13:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
oon kokeillu, mutta se ei anna muita vaihtoehtoja edes siihen. tai kerran se anto vaihtoehdoiks jotain HDTV, EDTV ja SDTV hommia siihen, mutta siittä ei ollu hyötyä. sitten jouduin asentaan myöhemmin ajurit uusiks, niin ei oo sen jälkeen antanu mahollisuutta vaihtaa ees niitä.
Staff Member

32 tuotearviota
_
1. elokuuta 2008 @ 15:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko se näytönohjaimeen kiinni tuleva pää aivan tavallinen 4-pinninen S-video vai onko kyseessä jokin ATI:n malli?
0mgl0lwtf
Newbie
_
1. elokuuta 2008 @ 16:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
en kyllä oo ees tajunnu kattoo moista. näyrräs olevan 8-pinninen tuo adapteri. onko se iha väärä, se edellinen näyttis mikä mulla toimi, oli kyl atisysteemi.
Staff Member

32 tuotearviota
_
2. elokuuta 2008 @ 03:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ne eivät toimi keskenään, kun se pinnien järjestys menee eri tavalla. Eli jos se NVIDIA:n oma komponenttikaapeli on vielä tallessa, niin sen sinisestä liittimestä saa komposiittia ulos.
0mgl0lwtf
Newbie
_
2. elokuuta 2008 @ 14:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Laatikkoja kaivelemalla löysin 7-pinnisen adapterin, mutta serkulta, jolta sain näyttiksen, olisi saatavilla 4-pinninen s-videopiuha. se ilmeisesti toimisi?
keilatus
Newbie

5 tuotearviota
_
2. elokuuta 2008 @ 16:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ongelma. HP:n vanha läppäri josta pitäisi saada kuvaa vieläkin vanhempaan telkkariin. Intel graphics löytyy siis läppäristä.

Läppäristä monitoripiuha adapteriin joka kiinni scarttiin ja sillä televisioon. Grafiikkaominaisuuksista katsottaessa se havaitsee toisen näytön, mutta tv:ssä ei näy mitään. Tv:ssä kanavat vhs ja av joiden välillä olen vaihdellut, koska en tiedä kummasta pitäis näkyä, mut eipä näy kummastakaan joten ei niin väliä. Jossain vaiheessa sain "kuvan" näkymään televisiossa laittamalla kolmesta (pun-vihr-sin) johdosta yhden (pun) tv:n etupaneelissa olevaan keltaiseen reikään. Silloin kuva näkyi kolmena, pimeänä, suurennettuna ja erittäin epäselkeänä. Eipä siitäkään juuri iloa ole.

Jos siis apuja löytyy niin hieno homma.

Taisin saada vastauksen ongelmaani teidän sivuilta.
Linkki keskusteluun

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. elokuuta 2008 @ 18:13

AfterDawn Addict

9 tuotearviota
_
2. elokuuta 2008 @ 21:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kun laitan näyttiksestä s-video kaapelin talevisioon scart adapterin avulla, niin miksi pää näytön reso muuttuu ja tulevision kuva on epäselvä?

näyttis on sigussa oleva.

Intel Core i7 950 DO 3,06GHz @ 4.00 GHZ 24/7+ Noctua NH-D14 / Asus Sabertooth x58 / a-Data 3x2GB, DDR3 1600MHz CL9 / Asus GTX 780 DCII OC 3GB / Corsair AX860i / Fractal Design Define R4 / Asus Xonar DGX / 5500 GB kovalevy tilaa / Logitech G400s / Logitech G110 / Beng G2412HD 23.56" + Samsung Syncmaster S22B300 21.5 / Logitech Z-2300 / Windows 7 professional 64bit + Intel X25-M G2 80 GB

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. elokuuta 2008 @ 21:42

0mgl0lwtf
Newbie
_
4. elokuuta 2008 @ 20:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
uusi ongelma:
sain 4-pinnisen s-videopiuhan ja nyt sain muutettua HDTV:n tavalliseks TVksi. Signaali on B/PAL finland mutta kun pitäs säätää värisäätöjä ja muuta, niin kuvaa ei näy telkkarissa. omasta mielestä oon teheny kaikki vaiheittain siihen asti oikein, enkä oo hypänny mitään yli. missä vika?
Staff Member

32 tuotearviota
_
7. elokuuta 2008 @ 00:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
teme2: onko käytössä työpöydän laajennus vai klooni?

0mgl0lwtf: näkyykö kuva TV:ssä kun konetta käynnistää? On varmasti oikea AV-kanava valittu TV:stä?
AfterDawn Addict

9 tuotearviota
_
7. elokuuta 2008 @ 07:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
teme2: onko käytössä työpöydän laajennus vai klooni?
Taitaa olla klooni.

ja mulla toi nvidia control on ehglannin kielinen, enkä ole oikeen hyvä sitten siinä.

enkä tiedä/löytänyt edes mistä laajennuksen saa päälle.

Intel Core i7 950 DO 3,06GHz @ 4.00 GHZ 24/7+ Noctua NH-D14 / Asus Sabertooth x58 / a-Data 3x2GB, DDR3 1600MHz CL9 / Asus GTX 780 DCII OC 3GB / Corsair AX860i / Fractal Design Define R4 / Asus Xonar DGX / 5500 GB kovalevy tilaa / Logitech G400s / Logitech G110 / Beng G2412HD 23.56" + Samsung Syncmaster S22B300 21.5 / Logitech Z-2300 / Windows 7 professional 64bit + Intel X25-M G2 80 GB
Staff Member

32 tuotearviota
_
7. elokuuta 2008 @ 21:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Display -> Set Up Multiple Displays pitäisi olla tuo useiden näyttöjen hallinta NVIDIA:n uusissa paneeleissa.
AfterDawn Addict

9 tuotearviota
_
7. elokuuta 2008 @ 21:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Agent_007:
Display -> Set Up Multiple Displays pitäisi olla tuo useiden näyttöjen hallinta NVIDIA:n uusissa paneeleissa.
Joo klooni tilassa oli;)

niin ja päänäytönkin reso muuttuu, mutta miksi?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. elokuuta 2008 @ 21:31

Staff Member

32 tuotearviota
_
12. elokuuta 2008 @ 18:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vistan tai NVIDIA:n ajurien "ominaisuus" tuo, että eri resoluutioiden näytöt eivät säilytä kloonitilassa resoluutioitaan.
kazzu
Newbie
_
18. elokuuta 2008 @ 20:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt tuli tällänen probleema:

Liitin tietokonetta telkkariin ja se ei sit toiminukkaan. Kaikki on toiminut automaattisesti aikasemmin, eli johto vaa kiinni ja työpöytä on telkkarissa.
Mitään asetuksia en ole muuttanut koneella enkä telkkarissa.

Kokeilin kaverin tietokoneella ja homma toimi moitteettomasti.

Telkkari o lcd-samsung
tietokone hp pavilion dv6505eo, näyttis nvidia MCP67M
vga:lla liitän.

Palautin järjestelmän aikasempaan, jos joku auto-päivitys ois viantakana, mutta ei auta! Kokeillut myös buutin, kun johtokiini ja kokeillut klooni ja dual-view tilassa.

toivottavasti joku osaisi auttaa!

Edit: Semmosen lisään vielä, että tietokone löytää "samsungin", mutta kun sen kytkee ei vain televisiossa mitään ala näkymään. Hetken pimeää ja sitten palaa aikaisempaan tilaan tietokone.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. elokuuta 2008 @ 20:23

Staff Member

32 tuotearviota
_
19. elokuuta 2008 @ 22:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kazzu: mahdollista kokeilla esim. vanhalla kuvaputkinäytöllä tuon VGA-ulustulon toimivuutta?
kazzu
Newbie
_
19. elokuuta 2008 @ 22:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kazzu: mahdollista kokeilla esim. vanhalla kuvaputkinäytöllä tuon VGA-ulustulon toimivuutta?
Itse asiassa on, testaankin heti huomenna ja palaan asiaan!
Zaja
Newbie
_
20. elokuuta 2008 @ 15:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
NVIDIA:n 8000-sarjan ohjaimilla tai uudemmilla ei tuota Full Screen mirroring -ominaisuutta ole enää olemassa.
Onko olemassa mitään muuta järkevää tapaa saada Clone näyttö TV:ssä vastaamaan tietokoneen näyttö, kuin että molempien resoluutiot vetää alas (800x600).

Minulla on EN8600GTS SILENT/HTDP/256M ja pari vuotta vanha Samsungin 27? TV.
Laitteet ovat yhdistetty VGA kaapelilla. Yleensä käytän näytössä 1600x1200, mutta TV:ssä ei vastaavaa tilaa ole ainoa tila, jossa näytöt vastaavat toisiaan on 800x600.

TV:tä käytän vain elokuvien katseluun ja edellisen kortin ajureissa / ohjelmassa loistavaa oli theatre mode, jota siis Geforce 8600 sarjassa ei ole???
kazzu
Newbie
_
20. elokuuta 2008 @ 18:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kazzu:
Itse asiassa on, testaankin heti huomenna ja palaan asiaan!
Joo, ei toiminu. Tunnisti näytön, mut sit ku pistin ok ni ei anna mitään näkyviin :S

palautin koneen tehdasasetuksetki, ei auta.
Junior Member

9 tuotearviota
_
20. elokuuta 2008 @ 20:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on divisionin 42'' lcd telkku kiinni koneessa hdmi-dvi johdolla. Näyttis on atin HD4850.

Tämä 42'' toimii laajennettuna työpöytänä, Mun toiselle näytölle.
ongelmana on simmonen,
että kun pelaan jotain peliä niin pääsen hiiren kanssa laajennetulle näytölle, mutta kun klikkaan siihen niin lähtee pelistä pois ja laajennettu näyttö pimenee.
ykkösnäyttö toimii ihan normaalisti. sitten kun painan takaisin peliin palaa laajennetulle näytölle taas kuva. toivottavasti osaatte kertoo jotai neuvoo?
Mainos
_
__

_
Junior Member

9 tuotearviota
_
20. elokuuta 2008 @ 23:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kysymys: kun olen kaikki asetukset laittanut kuntoon mitä nyt tällä hetkellä pystyn, tallennan ne profiiliin joudun silti aina koneen uudelleen käynnistymisen jälkeen laittaa kaikki asetukset uudelleen?

afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > käyttäjien tekemät oppaat > tv-out opas

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy