User Käyttäjä Salasana  

perjantai 31.1.2025 / 08:11
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > divx, xvid ja muut mpeg-4 -formaatit > xp:ssä leffan katselu ongelmia
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
XP:ssä leffan katselu ongelmia
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
mikko#77
Suspended due to non-functional email address
_
29. syyskuuta 2003 @ 08:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkäs käyttiksenä on XP ja ongelmana se, että videokuvan toistaminen ei onnistu.

Kaiken maailman codecit on kokeiltu ja tällä hetkellä Ace mega codec pack on asennettuna.

Vaikka BS playerillä videota katsottaessa tiedosto kyllä avautuu ja äänet kuuluvat mutta kuvaa ei näy pelkkää mustaa vaan.

ongelmat alkoivat kun yritin katella city of god nimistä leffaa ja kun ei näkynyt niin yritin löytää oikeita codecceja katsomiseen. Mutta nyt ei mitkään pätkät aukea.

onko muilla samoja ongelmia?mikä avuksi?
-ReapeR-
Member
_
29. syyskuuta 2003 @ 08:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
elikkäs kyllähän se taas kerran codecki ongelmalta mun korvaan kuulostaa..

UnInstalloi kaikki codecit ja codecpackit mitä oot asentanut.. ja asenna sitten DivX, XViD & AC3 - codecit...noilla ainakin minä olen saanut kaiken näkymään mitä olen tarvinnut saada..

ps. en suosittele codec - packkien käyttämistä, asentuu niissä yleensä jotakin turhaa(sellaista mitä et tarvitse). Mutta minun henk.koht. mielipidehän tämä taas vaan on.. :-)
NecHec
_
29. syyskuuta 2003 @ 09:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
-ReapeR-nimimerkin kanssa samaa mieltä.

-ReapeR- mainitsemat kodekit kannattaa asentaa, ei muita.

Mulla oli yhteen aikaan niitä iso liuta koneessa ja oli katseluongelmia vaikka kuinka paljon. Ei niitä kaikkia kannata asentaa.

-ReapeR-
Member
_
29. syyskuuta 2003 @ 10:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo...eiköhän se homma noilla ohjeilla pitäisi hoitua..

hyvä kun kerrankin on samaa mieltä olev(i)a =)
Portsu73
_
30. syyskuuta 2003 @ 07:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuohon listaan voisi lisätä vielä ffdshow.
Itellä asennettuna xvid,divx,ac3 ja ffdshow. Playereinä käytän mpclassicia ja powerdvdtä. Eikä vielä ole tullu vastaan leffaa mikä ei olisi noilla auennut.
mikko#77
_
30. syyskuuta 2003 @ 16:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitoksia vaan neuvoista!

Oon nyt poistanut kaikki vanhat codeccien rippeet ja asentanut DivX:n, XVIDin ja AC3-codecit.Mutta sama vika edelleen ääni kuuluu mutta kuvaa ei näy BS Playerillä toistettaessa!

Vanhoista codeceista oli jääny rippeitä koneelle jotka poistin jv16 Power toolin avulla!Löyty kaiken maailman muutakin sälää mitä poistelin kovalla kädellä...

Luulen, että kyse ei ole vääränlaisesta codecista vaan käyttis(XP)jumittaa jotenkin.

Codeccien asennushistoria on aika värikäs eli jossain vaiheessa kun en saanut leffaa toimimaan asentelin kaikenlaisia codec packeja ja poistin sitten myöhemmin.Nyt vanhoja codeccien rippeitä ei pitäisi enää löytyä.Olisiko tässä mahdollinen probleema eli olisiko mahdollisesti näistä jäänyt vaikka system filesiin jotain ylimääräistä?

Voiko olla kyseessä jokin asetus tai vastaava?
En keksi itse mikä mättää!
jappo121
Junior Member
_
30. syyskuuta 2003 @ 17:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
BSplayer ja VobSub eivät oikein tule toimeen keskenään.

Mene Start-->Run(suorita)-->Kirjoita: mplayer2.exe

Saat käyttöön vanhan kunnon mediaplayerin.Kokeile toimiiko tällä.
mikko#77
_
30. syyskuuta 2003 @ 17:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeilin aiemminkin jo tolla versiolla mutta ei silloin eikä nyt!

Sama juttu media player2:lla ääni kuuluu mutta kuvaa ei näy!
Moderator
_
30. syyskuuta 2003 @ 17:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Itellä asennettuna xvid,divx,ac3 ja ffdshow. Playereinä käytän mpclassicia ja powerdvdtä. Eikä vielä ole tullu vastaan leffaa mikä ei olisi noilla auennut.
kuten Portsu73 kirjoitti...FFDShow, DivXcodec ja AC3filter, vain nuo ja et ihan heti muuta tarvitse.

RegCleaner-ohjelma on hyvä rekisterin "putsaukseen"

Asenna koneelles vaikka SpyBot (googlella), se poistaa hyvin turhaa sälää

Välillä kannattaa järjestelmätyökaluista ajaa "Disk Defragmenter eli Levyn Eheytys"

Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/
Senior Member

2 tuotearviota
_
30. syyskuuta 2003 @ 17:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
BSplayer ja VobSub eivät oikein tule toimeen keskenään.
Hmm... meikäläisellä toimii vallan mainiosti. :o

---------

Mitäs videokodekkia niiden mustana näkyvien leffojen kuuluisi käyttää, DivX? Vai onko sama vika täysin riippumatta kodekista?

Entä oletko kokeillut avata videoklippejä esim virtualdubissa?
pjh
Member
_
30. syyskuuta 2003 @ 18:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko TV-out ollut käytössä, onko monitori ensisijaisena näyttölaitteena ?
Mainos
_
__

_
mikko#77
_
30. syyskuuta 2003 @ 18:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos pjh!

en sitten nähnyt metsää puilta mutta pääasia että nyt pelittää... :)
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > divx, xvid ja muut mpeg-4 -formaatit > xp:ssä leffan katselu ongelmia

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy