User Käyttäjä Salasana  

lauantai 2.8.2025 / 17:00
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > asus gf6800 v9999 kiehuu!!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Asus GF6800 V9999 kiehuu!!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member

22 tuotearviota
_
27. toukokuuta 2007 @ 09:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
niin ongelmani on että ko. näyttiksen lämmöt ovat pelatessa n.100'c (asus smartdoctorin mukaan) ja "levossa" ne ovat jossakin 70'c tienoilla. kysymys olisi miten noita lämpöjä saa alenemaan ja niin sairaasti, vai ovatko nuo mukamas normi lämpöjä (epäilen suuresti)? näyttiksessä on onneksi aktiivi tuuletus (joka ei tunnu auttavan yhtään) ja prossun tuuletinkin löytyy sekä virtalähteen tuuletin, mutta ne eivät auta näyttiksen lämpöihin (yllätys, yllätys). pyytäisin kaikkia minua viisaampia (eli suurin piirtein kaikkia) kertomaan mitä tuulettimia pitäisi laittaa lisää (myös ilmais konstit ois kivoja :D , jos niitä ylipäätänsä edes on) sekä onko luotettavampaa softaa lämpöjentarkkailuun kuin tuo asus smartdoctor.

KIITOS jo kaikille vaivautuneille etukäteen!!

P.S Pölyt on lähi aikoina imuroitu pois.
Senior Member

10 tuotearviota
_
27. toukokuuta 2007 @ 17:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no jos sinulla on huono kotelotuuletus niin sen parantaminen auttaa asiaa, eli pölyt on imuroitu? hyvä niin. jos luotettavaa softaa haluat noitten lämpöjen katsomiseen niin > http://www.download.com/Everest-Ultimate...6-10499291.html

sillä näet näyttiksen lämpötilan kohdasta Tietokone > Anturit. ja siellä se on nimellä "Gpu" tai "näytönohjain" itselläni GPU-Diodi. no kyllä sää varmaan osaat :D uusia jäähdyttimiähän noihin tietenkin saa.

tässä yksi hyvä näytönohjain jäähdytin joka käy sinun näyttikseesi > http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=149&code=013

itselläni tuo ja viileänä käy ~ 32c idlessä :P eikä maksa mitään 50?:a kun ostaa vähänkään halvasta liikkeestä. ja jos et osaa itse laittaa sitä niin mene johonkin tietokoneliikkeeseen tai johonkin jossa ollaan asiantuntevia näistä asioista ja jotka tilaavat tietokone komponentteja niin kysyt vain että voisivatko he asentaa ja tilata kyseisen jäähyn, tulee kyllä vähän lisämaksua asennuksesta mutta jos et osaa asentaa ja haluat paremman jäähdytyksen niin lämmöt pienenevät kyllä.

uuden tuulettimen laittaminen menee kyllä jo turhan vaikeaksi modaamiseksi että kannattaa vain laittaa kokonaan uusi jäähdytin, esim tuo minkä linkitin tähän.

edit: niin joo ja jos antaisit liikkeen asentaa tuon jäähdytyksen niin sinun täytyisi viedä näytönohjain sinne liikkeeseen. ja jos viet niin suojaa se hyvin äläkä pistä tavalliseen muovipussiin! :D vaikka johonkin sähköeriste juttuun tai johonkin. pahvilaatikkokin voisi vielä kelvata...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. toukokuuta 2007 @ 17:32

Member

22 tuotearviota
_
28. toukokuuta 2007 @ 12:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kiitos Jarska92!

eli tuo ratkaise softa ongelman. mutta tuuletuksesta saa edelleen kertoa lisää. olen myös hommaamassa uuden näyttiksen, kuten moni muukin tuntuu olevan :D. eli tänne saa myös laittaa ehdotuksia uudestä näyttiksestä joka sopisi romuuni. itse olen ajatellut Asus GeForce7600gs agp. ongelma on siinä että näyttiksen pitäis olla vanhaa kunnon DDR muistia :D. eli tänne ehdotuksia. budjetti ois alle 150e.

kokoonpano löytyy muuten täältä: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/506940#3104495

sinne voi myös jättää ehdotuksia kotelotuulettimelle.

kiitos vaivautuneille!
Senior Member

10 tuotearviota
_
28. toukokuuta 2007 @ 13:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo elikkä kokoonpanossasi näyttää olevan sempron 3100+ ja emolevy joka tukee AGP:tä. kun budjettisi on kerta tuon alle 150? niin itse ainakin miettisin siihen jotain 7600 GS mallia, korkeintaan 7600 GT jos nyt haluat vähän enemmän panostaa.

kun olet ostamassa näytönohjainta niin sillä valmistajalla ei ole eroja muutakuin se että eri valmistajien korteissa on mahdollisesti erilaiset jäähdytykset ja erilaista lisäkamaa laatikossa mukana. kaverini muuten tilasi juuri teknisiltä Glub3d 7600 GT:n alle 150?:lla (se oli PCI-E versio). ei tuolle prosessorille kyllä kauhean tehokasta näytönohjainta kannata ostaa nimittäin jää sitten jälkeen se prossu jos niin tekee ja silloinhan luonnollisesti ei saa kaikkea tehoa irti uudesta näytönohjaimesta.

mutta minun mielestäni tuo 7600 GS AGP olisi sopiva sinun koneeseesi, pyörittää ihan hyvin pelejä kun laskee krafiikka asetuksia.

niin ja jos kotelotuuletinta haluat niin noctuallahan on tämän hetken parhaat ja hiljaisimmat kotelotuulettimet :P

suosittelen kuitenkin että otat tuon näytönohjaimen tuulettimella varustetun mallin jos ostat, kun jos aikoo ottaa ilman tuuletinta varustetun ns. "passiivijäähdytteisen" näytönohjaimen niin kotelotuuletus pitää olla kunnossa ja sinullahan ei nyt ole kotelotuuletintakaan niin kävisi turhan kuumana tuo näytönohjain ilman tuuletinta :D

edit: typoja.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. toukokuuta 2007 @ 14:01

AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
28. toukokuuta 2007 @ 16:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
kaverini muuten tilasi juuri teknisiltä Glub3d 7600 GT:n alle 150?:lla (se oli PCI-E versio).

Hyi kun kallis. http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/34596.

7600 GS tuohon on ihan hyvä.

Lainaus:
ongelma on siinä että näyttiksen pitäis olla vanhaa kunnon DDR muistia :D.

Tietokoneen keskusmuisti ja näytönohjaimen käyttämä muisti eivät ole toisistaan millään lailla riippuvaisia. Jos tietokone käyttää DDR-muistia ja näytön ohjain DDR3 niin toimii silti.
Näytönohjainmuistista käytetään myös nimeä GDDR, eli graphics double data rate.

Senior Member

10 tuotearviota
_
28. toukokuuta 2007 @ 16:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
kaverini muuten tilasi juuri teknisiltä Glub3d 7600 GT:n alle 150?:lla (se oli PCI-E versio).

Hyi kun kallis. http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/34596.
sanoin että alle 150?:lla sai :P taisi olla oikea hinta muistaakseni alle 120? tai jotain. ja tuossa linkissä näemmä ei löytynyt tuotteita... kun oli siis ostoslistalla alle 150?:n näyttis niin sanoinpahan nyt että alle 150?:lla saa. juu nyt sitten mietin että olisin voinut katsoa sen hinnan ja laitta sen tähän ja sillei... noh niin kauhean pikkutarkkaa se ei ole :D

juu unohdinkin mainita tuon DDR seikan. tietokoneen keskusmuisti (Ram) ja näytönohjaimen muisti (Vram) eivät ole mitenkään riippuvaisia toisistaan. voit ostaa vaikka näyttiksen jossa on DDR3 muistia, (lukee näyttiksessä silloin GRRD3) vaikka sinulla olisikin DDR muistia koneessa. lauri_lr tuossa jo selostikin vähän. noh ei tarvitse olla tuosta muistista huolissaan, vaan parempi mitä nopeampaa muistia näytönohjain käyttää :P

onhan itsellänikin näytönohjaimessa nyt GDDR3 muistia vaikka Ram onkin DDR:ää.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. toukokuuta 2007 @ 16:26

Member
_
28. toukokuuta 2007 @ 19:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mä rohkenisin kyllä sanoa tähän väliin, että AGP-väylä on jo sen verran vanhentunu, ettei sillä enää hirveen uusia pelejä pyöritetä, oli näyttis mikä vaan (AGP yheensopiva). Itellä on vuonna 2004 ostettu PC ja emossa AGP ja tiukkaa kyllä tekee vaikka on maailman parhaisiin kuuluva AGP-väylään suunniteltu nVidian 7800GS -näyttis. AGP väylä on pikkuhiljaa vaipumassa unholaan eikä siihen enää näyttiksiä kunnolla edes tehä, että jos haluat koneella pelata tulevaisuuden (tämän päivän) pelejä, harkitsisin vakavasti vähän kovempaa panostusta nyt, että ostaisit uuden emon (PCI-Express väylällä), ehkä prossunkin ja näyttiksen. Tulee paljon halvemmaks ostaa ihan hyvä paketti kuin yrittää elvyttää vanhaa(/kivikautista) konetta. ;) Itse tein virheen ja ostin 300? näyttiksen AGP-väylään ja pännii niin pirusti ku en sillon ees tienny mistään AGP- ja PCI-E-väylistä. Voin vaan sanoa, että älä tee samaa virhettä! :D

MUTTA, jos kone tulee ihan perus kotikäyttöön, jotain surffausta vaan netissä ja tällasta ja pelailet miinaharavaa ja pokeria niin eiköhän noilla AGP-väylän näyttiksillä niissä pärjää! :pp Voin heittää kuitenkin ihan pienen positiivisuuden tuulahduksen, että tää mun vanha 3200MHz prossu ja toi vanha mohikaaninäyttis pyörittää ihan kelvosti esim. BattleField 2:sta vielä, mutta joinakin päivinä tekee tiukkaa. ^^
apilas
Suspended permanently
_
28. toukokuuta 2007 @ 19:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti GoldenFIN:
jos haluat koneella pelata tulevaisuuden (tämän päivän) pelejä, harkitsisin vakavasti vähän kovempaa panostusta nyt, että ostaisit uuden emon (PCI-Express väylällä), ehkä prossunkin ja näyttiksen.

Niin no riippuu minkä näyttiksen siihen PCI-E väylään laitat!? Tietysti jos pelaa 800*600 resoilla ja low asetuksilla niin sitten pärjää kortilla kuin kortilla. Siirryttäessä vähintään 1280*1024 resoihin ja high asetuksiin niin siinä vaiheessa voikin monen näyttiksen siirtää pöytälaatikkoon, kun puhutaan uusista peleistä.

7900GTO 512mb T.S.A SANCTI
Member

22 tuotearviota
_
29. toukokuuta 2007 @ 10:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
elikä jos ymmärsin oikein niin voin laittaa tähän koneeseen näytiksen joka on gddr3 muistilla varustettu onko asia oikeasti näin?
ohjekirjasessa lukkee jottain ddr400 nopeudesta muisteissa, mutta se ei siis koske näyttistä. korjatkaa jos olen väärässä.

ja toinen asia. en ole tätä konetta mitenkään radikaalisti uusimassa, koska tämä tuntuu kuitenkin pyörittävän ihan hyvin nykypelejä (r6vegasin,TDU jne... , ei tietenkään täysil graffoil,
mutta keskiverto tai low grafiikoilla kyllä) eikä tämä minun koneeni varsinaisesti ole vaan äitini :D.
mutta kaikken painavin syy muuttamattomuuteen on se koska olen hankkimassa ehkä jouluna (riippuen paljonko saa kesätöistä rahaa) Asus Lamborghini VX2 läppärin ja siinä pitäis olla mun tarpeisiin riittäväst potkua.

Ei tarvitse olla hyvä jossain, riittää että on paras paikallaolijoista.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. toukokuuta 2007 @ 10:27

Senior Member

10 tuotearviota
_
29. toukokuuta 2007 @ 10:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mikaeli26:
elikä jos ymmärsin oikein niin voin laittaa tähän koneeseen näytiksen joka on gddr3 muistilla varustettu onko asia oikeasti näin?
ohjekirjasessa lukkee jottain ddr400 nopeudesta muisteissa, mutta se ei siis koske näyttistä. korjatkaa jos olen väärässä.

ja toinen asia. en ole tätä konetta mitenkään radikaalisti uusimassa, koska tämä tuntuu kuitenkin pyörittävän ihan hyvin nykypelejä (r6vegasin,TDU jne... , ei tietenkään täysil graffoil,
mutta keskiverto tai low grafiikoilla kyllä) eikä tämä minun koneeni varsinaisesti ole vaan äitini :D.
mutta kaikken painavin syy muuttamattomuuteen on se koska olen hankkimassa ehkä jouluna (riippuen paljonko saa kesätöistä rahaa) Asus Lamborghini VX2 läppärin ja siinä pitäis olla mun tarpeisiin riittäväst potkua.
kyllä voit hommata minkä tahansa AGP väyläisen näytönohjaimen siihen koska siinä on AGP mallia 8x. ja se meinaa sitä että siihen käy kaikki AGP näyttikset. sun tarkoitukseen näemmä sopisi ihan hyvin ehdottamani 7600GS.

ei kannata ruveta kokoamaan kaikkea uusiksi. kuten emolevyä, prossua, muisteja ja silleen. sinun käytössäsi siis ja kun sehän on äitisi kone kuitenkin :P ehkä jos sinulla olisi suunnitelmissa pelailla tulevia uusia pelejä/nykypelejä hyvillä asetuksilla niin kannattaisi koota kone uusiksi. mutta älä mene tuohon koneeseen sellaista tuhlaamaan, vielä jos olet toisen koneenkin ostamassa jossain välissä
Member

22 tuotearviota
_
29. toukokuuta 2007 @ 10:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo sitä minäki et tuolla pyörii ne pelit mitä tartten (r6vegas, TDU ja hämis 3 tyyliset pelit)

joo mut oottaa sit suosiol tohon läppäriin ni on sit vistat sun muut herut ni voi pelittää ihan uusia pelejä. ja jos tätä lähtis uusimaan ni siihen menis jo ne läppäri rahat.

mut kiitos kaunis kaikille vastanneille!!! :D

masavaan
Junior Member
_
29. toukokuuta 2007 @ 11:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tähänkin väliin suosittelen Palit GF7600GS SONIC 256MB AGP. Poropekasta 108?+toimitusk. ERITTÄIN hyvä hinta/laatu suhde ja kellottuukin kuin unelma. SIgusta löytyy tarkempaa tietoa mun kokoonpanoista, mitkä nyt on aika lähellä omaasi. Suosittelen lämpimästi. :)

Intel Core2Duo E4700 @ 3,22Ghz +12cm Zalman|
MSI P35 NEO|
Chieftec 450W PSU|
4096 MB DDR800 DualChannel|
XFX 8800GTS 512MB|
SB Audigy SE|
160GB+320GB|
Member

22 tuotearviota
_
29. toukokuuta 2007 @ 11:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kiitos masavaan vaikuttaa hyvält näyttikselt.

paremmat kellot kutos asuskses ja halvempi pitää harkita tarkasti kumman ostaa.

thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
29. toukokuuta 2007 @ 11:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Itellä on vuonna 2004 ostettu PC ja emossa AGP ja tiukkaa kyllä tekee vaikka on maailman parhaisiin kuuluva AGP-väylään suunniteltu nVidian 7800GS -näyttis.
Ei ole kuulunut enään aikoihin tuo 7800GS parhaisiin agp näyttiksiin. X1950 Pro, 7900GS, X1950GT, 7900GT, 7950GT, X1950X kaikkia noita saa agp väylään
thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
29. toukokuuta 2007 @ 11:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mikaeli26:
kiitos masavaan vaikuttaa hyvält näyttikselt.

paremmat kellot kutos asuskses ja halvempi pitää harkita tarkasti kumman ostaa.
Palit ehdottomasti. Siinä on gddr3 muistit, ja se kellottuu ihan helvetisti
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
29. toukokuuta 2007 @ 11:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Lainaus:Itellä on vuonna 2004 ostettu PC ja emossa AGP ja tiukkaa kyllä tekee vaikka on maailman parhaisiin kuuluva AGP-väylään suunniteltu nVidian 7800GS -näyttis.

Ei ole kuulunut enään aikoihin tuo 7800GS parhaisiin agp näyttiksiin. X1950 Pro, 7900GS, X1950GT, 7900GT, 7950GT, X1950X kaikkia noita saa agp väylään

Tuo jäi itseänikin vaivaamaan, olisiko ollut silloin kun 7600 GT:tä alkoi saamaan tuo 7800 GS yksi parhaimmista AGP-ohjaimista, nyt ei olla lähelläkään.

Mainos
_
__

_
Member
_
29. toukokuuta 2007 @ 13:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo pyydän anteeks, mun tiedot voi olla tosta vähän vanhentuneita.. :D Kyl ainaki puolisen vuotta tai vähän yli sitten toi oli ihan kärkipäästä, ainaki kun sillon luin mikrobitistä jotain arvostelua siitä nii luki isoin kirjaimin "VIIMEINEN MOHIKAANI" :D ja tekstistä paisto läpi selvästi "Vieläkin ne jaksaa tehä tohon AGP-väylään näyttiksiä" -asenne. Sori, ei pitäis tulla vuodattaa tänne tietoa mikä on näin vanhaa, jotenkin vaan sain siitä semmosen kuvan sillon, että se todellakin oli joku viiminen mohikaani, et AGP:hen ei enää noi näyttisten suunnittelu firmat satsaa aikaa ja rahaa mutta toisin olikin. :)
No mut nyt kun kävi ilmi, että pienemmätkin ressut kelpaa sulle ja viel äitis kone, mitä ei varmaankaan kannata rahallisesti hirveesti alkaa päivittää :DD jonaki päivänä äitis saa tietää miten arvokas se kone on tulee ja sanoo et mun kone ja oot pistäny kaikkes siihen..) "shit happens" :p Nojoo eiköhän kannata satsata tolleen just max 150? tohon näyttikseen ja siirtyy suosiolla sit siihen läppäriin. :)
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > asus gf6800 v9999 kiehuu!!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy