User Käyttäjä Salasana  

lauantai 27.9.2025 / 11:33
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > chkdsk-asiaa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
CHKDSK-asiaa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Junior Member
_
31. toukokuuta 2007 @ 13:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulle on ilmaantunut pienehkö ongelmien rypäs. Ensinnäkin kone kaatuilee ilmoittamatta. Käynnistyksen yhteydessä kone ilmoittaa sinisellä ruudulla että D-asemalleni (joka on jaetulla kovolla C-aseman kanssa) pitää tehdä yhtenäisyystarkistus. Jos keskeytän sen, kone ei anna minun esim eheyttää D-asemaa, koska "profiilillani ei ole käyttöoikeutta" tms. Koneessani on ainoastaan yksi profiili - minun.

Ajurit ovat kaikki up-to-date, olen tsekannut ja päivittänyt ne driverscanilla, samoin kovalevyt, prossu, kaikki ovat tsekkausohjelmien mukaan ok. Lämmötkin pysyvät alle sen viidenkymmenen asteen.

Yksi mitä epäilen kyykkäilyn suhteen syylliseksi on virtalähde joka on jo 6-7 vuotta vanha ja varmaan jo parhaat päivänsä nähnyt. Mutta tuo checkdisc -homma minua kyllä arveluttaa. Olen yrittänyt suorita-cmd-chkdsc/d -jonolla ongelmaan ratkaisua mutta aina vaan sama ilmaantuu.

Samoin viime aikoina on myös Windowsin sulkeminen (ja siis koneen sammuttaminen tai uudelleenkäynnistäminen) on kestänyt tuhottoman kauan kun Windows ensin tallentaa asetuksia (vaikken ole edes mitään asetuksia muuttanutkaan) ja sitten sulkee jonniin aikaa koko toosaa.

Ay ideas teillä asiantuntijoilla?

Timo N

Intel Core2 CPU 6700 2,67GHz
2048Mt RAM
Windows XP SP3
NVidia GeForce 8800GTS
LaCie 320Gt Ulkoinen kovalevy
liikeri
Senior Member
_
31. toukokuuta 2007 @ 14:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
onko virukset ja haitta ohjelmat tsekattu. yhdistelmä Spybot ja AVGAS 7.5 on hyvä ja tappaa kodissa ja puutarhassa suurimman osan haittaohjelmista.
laita windows asennus cd sisään boottaa siltä
valitse vaihtoehto korjaa
chkdsk /r komennoola tarkista levy jossa windows
sitten suorita sama komento windowsin vikasietotilassa(käynnistyksen yhteydessä näpyttele f8:a niin pääset valikkoon) muille levyiile/osioille

ennen noita pöpö scanneja tyhjennä temp kansiot:
c:\windows\temp
c:\documents and settings\ profiilin nimi\local settings\ temp sekä temporary internet files(jos ie7 käytössä niin asetuksista poista kaikki) ja muidenkin selaimien tempit kannattaa tyhjentää.
scannien jälkeen eheytä kovalevyt

noilla pääsee jo aika pitkälle
jos ei auta niin suorita toisen asteen korjausasennus winukalle

Antec p180 corsair HX620W, Asus rampage formula, Intel c2q Q9450@3.2GHz, zalman 9500 w/o leds, 2X2GB OCZ, 8800GTS 512MB, x-fi fatal1ty Professional.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. toukokuuta 2007 @ 14:07

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > chkdsk-asiaa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy