Koneen päivitys (ent.dual core asiaa)
|
|
crockerr
Junior Member
|
2. kesäkuuta 2007 @ 09:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Ajattelin ostaa uuden dual core-suorittimen socket939-kantaiseen ASUS A8NE-FM emolevyyn, joka tukee tiettävästi SEMPRONIA, ATHLON 64 JA FX.
Entinen (ja hidas!) prosessorini oli AMD SEMPRON +3200 (1,8GHZ)
Nyt kun näitä 939 pinnisiä ei ole paljonkaan, joten ostokohteena olisi AMD ATHLON 64 X2 +4200 -suoritin.
onko tietoa, että tukeeko kyseinen emolevy (tai saako sen tukemaan) dual core-teknologiaa?
Ja jos sattumalta tukeekin, BIOS varmaan pitää päivittää?
|
PeteTK
AfterDawn Addict
|
2. kesäkuuta 2007 @ 10:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Valmistajan sivuilla varmasti lukee tukeeko vai eikö tue, samalla selviä biosin päivittämisen tarpeellisuus.
Tehomylly.
|
crockerr
Junior Member
|
2. kesäkuuta 2007 @ 10:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Sekin vielä, että jos ostan kyseisen suorittimen, kannattaako ostaa uusi cooleri siihen ja lämpötahnaa?
kiitos.
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
2. kesäkuuta 2007 @ 10:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä se vakiocoolerillakin pysyy tarpeeksi viileänä jos et mitään hirveitä kellotuksia ole suunnitellut. Tietysti jos hiljaisuutta tavoittelet niin sitten joku cooleri kannattaa ostaa.
lol
|
crockerr
Junior Member
|
2. kesäkuuta 2007 @ 10:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Okei! tuki löytyi, eikun ostoksille!
Mutta tosiaan, tarviiko uutta jäähdytintä
(joka olisi erikoistunut dual core suorittimiin?)
tai jäähdytintahnaa?
|
crockerr
Junior Member
|
2. kesäkuuta 2007 @ 10:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos avustanne, taidanpa laittaa heti prossun tilaukseen.. =)
|
Undercova
Senior Member
|
2. kesäkuuta 2007 @ 12:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos se on boxed malli, siinä tulee cooleri ja lämpötarra mukana.
Phenom II X4 965BE 4Ghz/ Gigabyte GTX660 Windforce / Asrock 970 Extreme4 / Kingston HyperX 2x4GB / SF-2000 koppa / Kingston V300 120GB SSD / WD Caviar SE16 250Gt / Corsair VX450
|
Member
1 tuotearvio
|
2. kesäkuuta 2007 @ 13:07 |
Linkki tähän viestiin
|
mulla on sama emo.. laitappas linkki sinne mistä löysit että se tukee.. ite olin joskus kattovani ettei tukisi x2 prossuja, mutta hyvä näin jos tukee nii ei mee emo vaihtoo vaan prossu ja näyttis seuraavaks
Sony Vaio: Intel i3 350M, HD 5650 1GB, 4GB DDR3, 500GB HDD, 15,5", Windows 7 Home Premium.
|
crockerr
Junior Member
|
3. kesäkuuta 2007 @ 07:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Hups... tarkoituksena oli sanoa, että ei tuekaan ja että eräs toinen uusi prossu tilaukseen..
Hassua, että juuri tämä emo ei tue x2-teknologiaa..
|
crockerr
Junior Member
|
3. kesäkuuta 2007 @ 07:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Mitä jos hankkisin tilapäiseen käyttöön (1-3 vuotta) tällaisen:
[url=http://www.ystt.fi/product_details.php?p=54471][/url]
hintakin viisikybää, tuo tukisi tarvittaessa dual corea...
ja vielä siitä, kun en ihmeemmin ole koonnut koneen monimutkaisempia osia.. Kokemusta löytyy vain jonkun coolerin asentamisesta tai muistikampojen asettelusta..
Kannattaako asennuttaa liikkeessä vaiko yrittää itse?
-olen valmis yrittämään itse, jos ei ole sen kummempi juttu.
|
Member
1 tuotearvio
|
3. kesäkuuta 2007 @ 08:15 |
Linkki tähän viestiin
|
tolla emolla ei sitten kellotella varmaaankaan tuskin nimittäin löytyy kovaa väyläkestoo... kaipa tuo menee ja jos tosiaan et kellottele niin melkeimpä sama minkä emon sinne lykkää, toki toiset on hitaampia ku toiset muttei niin merkittävästi. eli kyllähän toi ihan pätevä on..
Sony Vaio: Intel i3 350M, HD 5650 1GB, 4GB DDR3, 500GB HDD, 15,5", Windows 7 Home Premium.
|
crockerr
Junior Member
|
3. kesäkuuta 2007 @ 09:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo.. muutin ketjun nimeä, koska en raaski aloittaa uutta.
Ja koska tämä ensimmäinen ketjuni alkoi hassusti, unohdin esitellä itseni.
olen jonkin sortin harrastelija, ja minulla on pakettikone alla, tiedän että ei ole mikään lottovoitto, mutta eipä haittaa; uusi kone ostetaan parissa vuodessa kustomoituna jahka opin lisää.
Tässä välissä siis ajattelin harjoitella koneen rakennusta päivittämällä tämän paketti pc:ni, jolla oli hintaa '05
about 500e.
ajattelin ostaa siis tähän koneeseen uuden prossun, näyttiksen ja muistia.
prossu on nyt tilauksessa, AMD ATHLON 4000+ (SOCKET 939)
näyttis tulee seuraavana ( varmaan ASUS RADEON x1950 pro)
ja lopuksi
|
crockerr
Junior Member
|
3. kesäkuuta 2007 @ 10:04 |
Linkki tähän viestiin
|
voihan vee, painoin jotain.. ja nyt kävi näin.
sanomani piti, että viimeisenä hankintana tulee muisti, 1gb ddr 400mhz.
osien yhteishinnaksi tulee n.300e , mikä ei ole mielestäni hirveä tappio, päinvastoin tilaisuus oppia lisää..
Niin.. no siinä se, ei minulla mitään kysyttävää enää ole...?
|
crockerr
Junior Member
|
3. kesäkuuta 2007 @ 10:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo.. nyt muistui:
http://www.elitebastards.com/pic.php?pic...ard_profile.jpg
tuossa näyttiksessä (kuten melkein kaikissa) on tuollainen neliömäinen ulostulo paikka johdolle, mutta minulla tuo liitäntä paikka on erilainen, sellainen pienenmpi,kolmiomaisempi eikä siinä ole samoja pinnejä.
miten saan näytön johdon kiinni tuohon, jos tällä hetkellä johto menee kiinni siihen pienempään ja erilaiseen paikkaan.
jos joku ongelma on, niin miten ratkaista, ostamalla uusi johto, tai jotain suurempaa?
näyttönä on kuvaputkinäyttö, vuodelta kivi ja miekka =)
|
crockerr
Junior Member
|
3. kesäkuuta 2007 @ 10:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo.. löysin ongelman, mulla on tuo 15-pinninen VGA-liitäntä käytössä, ja noissa muissa näyttiksissä on DVI-liitäntä.
Miten tämä ongelma ratkaistaan?
|
Mainos
|
  |
|
Undercova
Senior Member
|
3. kesäkuuta 2007 @ 10:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Kortin mukana tulee kyllä plugi jolla saat dvi-porttiin vga-piuhan.
Phenom II X4 965BE 4Ghz/ Gigabyte GTX660 Windforce / Asrock 970 Extreme4 / Kingston HyperX 2x4GB / SF-2000 koppa / Kingston V300 120GB SSD / WD Caviar SE16 250Gt / Corsair VX450
|