User Käyttäjä Salasana  

perjantai 26.9.2025 / 23:18
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > muistin lisääminen, dual channel
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Muistin lisääminen, Dual Channel
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Rodman100
Newbie
_
7. kesäkuuta 2007 @ 17:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Terve
Osaisikohan joku kertoa että toimiiko eri valmistajien muistit yhessä, uusi muisti on (2x 1GB Kingston 553MHz DDR2) ja vanha (Samsung 2x 512MB 553MHz), (Emolevy ASUS P5WD2 premium) ja kuinkahan ne tulisi laittaa slot:teihin että saisi dual-channelin käyttöön..?emolevyssä on neljä paikkaa Dimm_A1 Dimm_A2 Dimm_B1 Dimm_B2..? Tosiaan nuo hertsit on ainakin samat että sen puolesta luulisi toimivan mutta CL jutuista en tiedä, mitä latensseja nyt onkaan..:)

-????????
Senior Member

1 tuotearvio
_
7. kesäkuuta 2007 @ 17:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eli kun sulla on siellä 2 eri väristä muistislottia keltainen ja musta.?
niin keltaiset ovat keskenään ja mustat keskenään yhteensopivia.
Eli laita ne kingstonit keltaisiin ja ne samsungit mustiin.
Jos kone ei toimi myyt ne samsungit pois! sillä joskus eri muistit EI toimi keskenään vaikka ne oisikin erivärisissä sloteissa.
mutta sun dual-chanel toimii kuhan sulla on aina 2 muistia samanvärisissä paikoissa. Mut jos laitat 3 kampaa niin dual-chanel ei toimi.

a mon avis

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. kesäkuuta 2007 @ 17:31

Senior Member

10 tuotearviota
_
8. kesäkuuta 2007 @ 22:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eikös dual-channelissa muistit pitäisi olla juuri saman kokoiset että toimisi? ainakin itse olen saanut sellaisen käsityksen. kahdella muistilla se on niin mutta neljästä en ole niin varma, kyllä kuitenkin veikkaisin että pitäisi olla saman kokoiset.
Rodman100
Newbie
_
14. kesäkuuta 2007 @ 09:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noh nyt on kumminki asennettu ja kone tunnistaa kolme gigaa, dual channel ei taida siis toimia mutta kyllä tämäkin riittää..kiitoksia vastauksista..
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
14. kesäkuuta 2007 @ 09:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jarska92:
eikös dual-channelissa muistit pitäisi olla juuri saman kokoiset että toimisi? ainakin itse olen saanut sellaisen käsityksen. kahdella muistilla se on niin mutta neljästä en ole niin varma, kyllä kuitenkin veikkaisin että pitäisi olla saman kokoiset.

Mitäköhän sää oikein höpötät. Dual-channelissahan on luonnollisesti AINA kaksi kampaa. Eli tässä tapauksessa Kingstonit ovat keskenään dual-channelissa ja Samsungit keskenään dual channelissa.
Eivät ne liity mitenkään toisiinsa. Jos ne vaikuttaisi niin sittenhän kyseessä olisi quad-channel systeemi...
Lainaus:
Noh nyt on kumminki asennettu ja kone tunnistaa kolme gigaa, dual channel ei taida siis toimia mutta kyllä tämäkin riittää..kiitoksia vastauksista..

Kaiken järjen mukaan toimii. Oletko tarkastanut asiaa mistään?
Mainos
_
__

_
Senior Member

10 tuotearviota
_
14. kesäkuuta 2007 @ 19:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jarska92:

Mitäköhän sää oikein höpötät. Dual-channelissahan on luonnollisesti AINA kaksi kampaa. Eli tässä tapauksessa Kingstonit ovat keskenään dual-channelissa ja Samsungit keskenään dual channelissa.
Eivät ne liity mitenkään toisiinsa. Jos ne vaikuttaisi niin sittenhän kyseessä olisi quad-channel systeemi...
jaajaa, että se menee silleen, olen aina luullut että kaikki 4 muistia pitäisi olla saman kokoiset. no kyllä se dual-channel sitten voi toimia! kiitos kuitenkin kun korjasit virheeni, tiedänpähän nyt taas jotain enemmän...
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > muistin lisääminen, dual channel

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy