User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 19.1.2025 / 12:34
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > apua...dvcam-? +canon xl1s vs. sony dsr-250
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Apua...DVCAM-? +Canon XL1S vs. Sony DSR-250
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
RyuH
Newbie
_
7. lokakuuta 2003 @ 09:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Terve,
olen suomalainen elokuvaopiskeija, ja opiskelen nyt Japanin Tokiossa tätä kyseistä taiteidenlajia. Olen jo totunut käyttämään filmiä ja tavallista VHS-videota, mutta mitä Digitaalihommiin tulee, olen kyllä täysin pihalla. Aina kun luulen tajuavani jostain jotain, ilmenee heti uusia ongelmia. En nyt viitsi kaikkia kerralla tänne purkaa, kun löydän vastauksen muualtakin.
Kuitenkin, olen nyt ostamassa itselleni ensimmäistä DV-kameraa. Säästöjä (opintolainaa) on kertynyt jo sopiva kasa, niin minulla olisi madollisuus ostaa noin Canon XL1S hintaluokan vempain. Sony VX-2000sen kuva ei mielyttänyt minua, kun sitä kokeilin ja opiskelitoverini ovat sitä käyttäneet. Mutta budjettiin saisin juuri ja juuri hivutetua vielä Sony DSR-250 DVBETACAM vimpaimen.
Eli,
1.Tuohon Canoniinhan riittää ihan tavallinen Firewire piuha, jolla video siirretään tietokoneelle. Ei tarvitse kalliita DV-coodereita.
2.Mikä ihme on tuo DVBETACAM-kuvausmoodi? Digitalisesta BETAsta on siis kysymys, ja sillä käsittääkseni pitäisi saada parempaa kuvanlaatua. Kamera käyttää myös jotain erikoisia DVBETA-nauhoja. Mitenkä sen tiedo nsiirtäminen onnistuu koneelle? Onnistuko ihn tavallisesti Firewire-piuhalla? Kamerassa on 6pin iLink-liitin. Ei tarvitse mitään kalliita välikortteja/bokseja vaan voiko iskeä suoran koneeseen kiinni? Minulla on käytössä ihan tavallinen (joskin uusi) PC ja siinä simppeli firewire-liitin. Kunnon (n.800euron) boksillahan voisin nopeuttaa koneelle purkua huomattavasti, mutta eikö purku onnistu ilmankin? Myös näiden DVBETA-tallenteiden?
En millään löytänyt vastauksia noihin DSR-250 juttuihin, tai BETA-juttuihin yleensäkään. Jos on jotain muutakin selvennystä tuosta DVBETA-jutuista (mitä hyötyä yms.) niin olisin kiitollinen. Tuo DSR-250 houkuttelisi muuten, mutta siihen tarvii jo nyt ostaa kameran lisäksi akku+akkulaturi+kantolaukku+uusi mikki+kunnon jalusta, ja minulla ei kyllä millään olisi varaa ostaa siihen enää mitään kalliita vimpottimia päälle. Niinjoo, ja jos on jotain kommentoitavaa tuosta XL1-S:stäkin, onhan niitäkin kiva kuulla, vaikka olenki njo 50+arvostelua siitä jo lukenut. DSR-250sestä löytänyt huimat 2.
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > apua...dvcam-? +canon xl1s vs. sony dsr-250

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy