Kellotuksessa olen kohdannut seinän aika matalalla. Väylää en ole saanut nostettua kuin 250 MHz asti. Eli kertoimella 9 mahtavat 2250 MHz.
Se mitä olen tehnyt, olen yrittänyt ohjeiden mukaan dissabloida kaiken turhan biossista. Tarkkoja ohjeita en ole löytänyt ko. emolle. Vain sen "isoveljelle" Monessa ohjeessa on sanottu myös asioita joita tulisi tehdä kuten säätää manuaalisesti pci 33 MHz. En löydä ko ominaisuutta system clocks valikosta. Mihin tämä vaikuttaa, jossain lukasin että mikäli sitä ei muuta voi sata kiintolevyt tykätä huonoa? ??
Muistien latenssit olen säätänyt toimimaan 5:5:5:15 jota suositeltiin aluksi matalemmilla kelloilla. Muisteina on 2 x Buffalo 800 MHz kampaa. Niiden default jännite tulisi olla 1.8 V mutta niin alhaisia jännitteitä ei edes saa laitettua. Monessa paikassa on sanottu että tulisi antaa noin 2 V jännitettä. Muistit toimivat 1:1 asetuksilla. Eli jos olen ymmärtänyt oikeein niin 500 MHz, mikäli väylä on 250??
Vcorea olen säätänyt 1,25 V ---> 1,4 V asti mutta tuloksena on vain suurenpi lämmön tuotto. Normaali kelloilla lämmöt ovat Core Tempin mukaan molemmilla ytimillä noin 45 astetta. Olen yrittänyt pudottaa lämpöjä mm vaihtamalla alkuperäiset tahnat. (Tuloksena melkein prossun käräytys +80 oC ekalla tahnan vaihto yrityksellä :) ) Kotelo on P150 eli tuuletuksesta hoitaa 120 mm tuuletin.
Mikäli joku ko osat omaava tai muuten vaan asiasta enemmän tietävä jaksaisi auttaa hieman, niin iso kiitos. Olen kyllä kahlannut vanhat topicit ja etsinyt ulkolaisilta sivuilta apua yms, mutta ne neuvot eivät ole auttaneet vielä.
Mulla on tuo sama emo ja oon ite laittanu näin: sieltä FSB settingseistä laitat manuaalisesti FSB(QDR):1066 (aluksi) sitten laitat muistien kellot 800mhz. Meet voltage settingseihi -> Vcore:~1,325 , RAM voltage: ~2,019(en muista tarkalleen, itellä taitaa olla se alin niistä vaihtoehdoista), vcore offset voltage:AUTO, northbridge voltage: 1,2-1,5
No niin pitää kokeilla heti kun pääsee koneelle. Juhannus tuli ikävästi sotkemaan kuvioita. Voisitko laittaa vielä kaikki asetukset mitä olet biossista kytkenyt pois päältä yms. Yleiset ohjeet intelin prossujen kellotukseen ovat olleet kyllä ihan ymmärrettävät. Tämän laudan kanssa on ollut lähinnä ongelma löytää kaikkia ominaisuuksia yms, joita tulisi kytkeä pois päältä jne...
Kiitos kuitenkin neuvoista, ilmoittelen miten onnistu :D Tuskin sitä huonompaan suuntaan enää voi saada, mitä omillä räpellyksillä onnistuin saamaan.
Lainaus: No mites se kellotus onnistui ja mikä oli ongelman ratkaisu? Itselle tulee sama prossu-emo yhdistelmä niin kiinnostaa.
No, niinkin hyvin meni, että vakio kelloilla tällä hetkellä mennään :)
Sain kulkemaan sen 3000 MHz jota yleisesti lupaillaan, mutta lämpöjen kanssa on ollut ongelmia, ei ole auttanut esim coolerin vaihto yms. Joten vähän aikaan on ollut kellottelu jäissä. Hs taitaa mennä hiontaan, kunhan kerkeää...