User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 25.12.2024 / 06:39
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen audio > keskustelua musiikkiohjelmista > player, jossa basso- ja diskanttisäädin?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Player, jossa basso- ja diskanttisäädin?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Eesaurus
Suspended due to non-functional email address
_
4. heinäkuuta 2007 @ 07:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin, mahtaako olla sellaista playeria, josta löytyy nuo otsikon sävynsäätimet? Kyllähän kaikenlaisia taajuuskorjaimia on lähes joka toisessa, mutta haluaisin soittimen, josta löytyisi ko. säätimet. Siis pelkkä 'tone' ei kuitenkaan riitä.
Herukam
Newbie
_
4. heinäkuuta 2007 @ 09:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hmm.

Ihan ensimmäisenä herää kysymys, että miksi ihmeessä haluat vain bass/treble-säädön?

Nehän on kuitenkin aivan samaa säätöä kuin digitaalisissa taajuuskorjaimissakin, joiksi tietokoneiden säätimiä voidaan sanoa. Ainut poikkeus on, että ne säätävät ennalta määrätyltä taajuudelta (johon sinä et voi vaikuttaa) lähtien bassoa tai diskanttia. Lisäksi tasojen muutokset ovat useimmiten epälineaarisia taajuuten nähden.

Saman efektin saat huomattavasti helpommin säätämällä taajuuskorjaimen taajuuksia ylös itse valitsemaltasi kohdalta. Kenties kannattaa jättää keskiääniä säätämättä, jotta saat aidon vanhanaikaisen efektin ääneen.

Joka tapauksessa.

Sellaista ohjelmaa en ainakaan ihan heti muista, paitsi tietenkin videon toistopuolella...

Helpoimmalla asiassa pääset kun hankit jostain vanhan stereovahvistimen tai sitten rakennat itsellesi aktiivisen suodattimen äänikortin kaiutin-lähtöihin, mikäli et tosiaan halua säätää ääniä käsin.

Tietokoneet ovat muutenkin todella huonoja äänen laadun säädössä alhaisten linjalähtöjen takia. Aina kannattaa nuo asiat hoitaa kunnollisella päätevahvistimella.
Member

4 tuotearviota
_
4. heinäkuuta 2007 @ 09:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos haluat hyvän soittimen, jossa on treble ja basso säätimet, voit ladata winampin ja asentaa MMD3-skinin siihen. Siitä löytyy basso- ja diskantti napikat, sekä itse soitin on parhaimmistoa.
Eesaurus
_
4. heinäkuuta 2007 @ 13:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Herukam:
Hmm.

Ihan ensimmäisenä herää kysymys, että miksi ihmeessä haluat vain bass/treble-säädön?

Nehän on kuitenkin aivan samaa säätöä kuin digitaalisissa taajuuskorjaimissakin, joiksi tietokoneiden säätimiä voidaan sanoa. Ainut poikkeus on, että ne säätävät ennalta määrätyltä taajuudelta (johon sinä et voi vaikuttaa) lähtien bassoa tai diskanttia. Lisäksi tasojen muutokset ovat useimmiten epälineaarisia taajuuten nähden.

Saman efektin saat huomattavasti helpommin säätämällä taajuuskorjaimen taajuuksia ylös itse valitsemaltasi kohdalta. Kenties kannattaa jättää keskiääniä säätämättä, jotta saat aidon vanhanaikaisen efektin ääneen.

Joka tapauksessa.

Sellaista ohjelmaa en ainakaan ihan heti muista, paitsi tietenkin videon toistopuolella...

Helpoimmalla asiassa pääset kun hankit jostain vanhan stereovahvistimen tai sitten rakennat itsellesi aktiivisen suodattimen äänikortin kaiutin-lähtöihin, mikäli et tosiaan halua säätää ääniä käsin.

Tietokoneet ovat muutenkin todella huonoja äänen laadun säädössä alhaisten linjalähtöjen takia. Aina kannattaa nuo asiat hoitaa kunnollisella päätevahvistimella.
Noh, eipäs lähdetä heti aliarvioimaan kysyjää ja itse kysymystä. ;) Kyllä on tiedossa kaikki nuo tekijät, jotka mainitsit, mutta siltikin haluan myös tuollaisen soittimen, jossa on "vain" nuo mainitsemani säädöt. Henk.koht. hifi-asiat ovat myös hyvällä mallilla, kiitos kuitenkin luennosta.
Eesaurus
_
4. heinäkuuta 2007 @ 13:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti khandaras:
Jos haluat hyvän soittimen, jossa on treble ja basso säätimet, voit ladata winampin ja asentaa MMD3-skinin siihen. Siitä löytyy basso- ja diskantti napikat, sekä itse soitin on parhaimmistoa.
Jees, kiitos tästä. Winamppi löytyykin jo valmiiksi, joten...
Herukam
Newbie
_
5. heinäkuuta 2007 @ 04:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Noh, eipäs lähdetä heti aliarvioimaan kysyjää ja itse kysymystä. ;) Kyllä on tiedossa kaikki nuo tekijät, jotka mainitsit, mutta siltikin haluan myös tuollaisen soittimen, jossa on "vain" nuo mainitsemani säädöt. Henk.koht. hifi-asiat ovat myös hyvällä mallilla, kiitos kuitenkin luennosta.
Niin. Oikeassahan sinä olet. Se on vaan niin hauska päteä, kun luulee tietävänsä asioista jotain. ;)

Enhän minä tosiaan itse kysymykseen vastannutkaan, kun ei ole oikein tullut perehdyttyä noihin musiikkiohjelmistoihin. Itse kun olen elektroniikka-alan ihminen ja tottunut säätämään kaiken vahvistimilla ja suodattimilla... ;)
Eesaurus
_
5. heinäkuuta 2007 @ 06:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
[quote]Noh, eipäs lähdetä heti aliarvioimaan kysyjää ja itse kysymystä. ;) Kyllä on tiedossa kaikki nuo tekijät, jotka mainitsit, mutta siltikin haluan myös tuollaisen soittimen, jossa on "vain" nuo mainitsemani säädöt. Henk.koht. hifi-asiat ovat myös hyvällä mallilla, kiitos kuitenkin luennosta.
Niin. Oikeassahan sinä olet. Se on vaan niin hauska päteä, kun luulee tietävänsä asioista jotain. ;)
[/quote]Nou hätä! En ole syytön tuollaiseen itsekään. Foorumeilla törmää usein siihen, että lähdetään vääntämään asiaa heti siihen suuntaan, mihin itse menisi. Unohtuu äkkiä se kysyjän näkökulma. No, useinhan kyselijät ovatkin kyllä aika pihalla asiansa kanssa, että sikäli...

Mutta hei, tuo Winampin lisäosa, johon sain vihjeen on oikein hyvä. Siinähän on myös se taajuuskorjain mukana, jos tulee tarvetta säätää tarkemmin.
Mainos
_
__

_
Member

4 tuotearviota
_
5. heinäkuuta 2007 @ 07:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hyvä jos kelpaa. Itselläkin käytössä säädöt siitä skinistä. Ja oikein hyvin on toiminut.

Intel Core i5 2500k @ 4.7 GHz | KÜHLER H2O 620 | Kingston Hyper-X 4x4GB DDR3 1600 MHz Dual-channel | R9 290 Crossfire, cooled by Arctic Accelero Hybrid | 2x OCZ Agility 3 60Gt RAID0 | Kovalevyjä ~13 TB | Gigabyte Z77X-UP7 | Corsair Obsidian 900D | Corsair AX1200i
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen audio > keskustelua musiikkiohjelmista > player, jossa basso- ja diskanttisäädin?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy