User Käyttäjä Salasana  

maanantai 4.8.2025 / 03:40
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > kone ei käynnisty normaalisti ja näyttö on pimeä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kone ei käynnisty normaalisti ja näyttö on pimeä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Valkohai
Suspended due to non-functional email address
_
4. heinäkuuta 2007 @ 13:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tänään törmäsin kyseiseen ongelmaan kun vaihdoin koneeseen näytönohjaimen ja virtalähteen koneeseen(en ensimmäistä kertaa). Kaikki sujui ongelmitta siis kaikki pelasi niinkuin pitikin, kunnes päivitettyäni äänikortin ajurit vähän sen jälkeen tuulettimet (ei näytönohjaimen tuuletin, lämmöt olivat 8800 GTS:lle normaalit) rupesivat käymään kovilla kierroksilla. Ihmettelin tätä ja käynnistin koneen uudelleen. Kone sammui kyllä normaalisti muttei käynnistynyt enää normaalisti vaan sen sijaan rupesi piippaamaan: piip pi piip ääntä n. sekunnin välein ja tuulettimet kävivät yhä kuumina. Näyttöön ei ilmestynyt enää mitään.

Tähän tilanteeseen olen nyt jäänyt. Jos käynnistän koneen ensimmäistä kertaa sen jälkeen kun olen pitänyt virtalähdettä pois päältä vähän aikaa, piippausta ei kuulu (ei edes sitä yhtä pientä kun käynnistää koneen, BIOS ilmoittaa että kaikki on ok ymmärtääkseni?) vaan yllä kuvailemani tila ilman piippausta. Kun taas sen jälkeen manuaalisesti sammutan ja käynnistän koneen muuten sama mutta kone huutaa taas kun palohälytin.

Vika ei ole virtalähteessä, kovalevyssä, eikä todennäköisesti näytössäkään. Näytönohjaimia olen kokeillut kolmea erilaista samoin tuloksin. Tuo piippaus on se mikä mua huolettaa sekä se että tuulettimet käyvät kovilla kierroksilla. Kone ei siis toimi vanhalla kokoonpanolla vaan tilanne on täysin sama. Näyttöön ei siis ilmesty yhtään mitään. Kaikki neuvoni oon käyttänyt enkä nyt ihan avuton tietokoneiden kanssa ole mielestäni.

Mikä ihme mättää? Apua kaivattaisiin ja olis suuresti arvostettua.

ps. laiton tän viestin myös tonne rautapuolelle. Pahoittelut jos rikoin sääntöjä tms. oon vaan vähän epätoivoinen :)
pkaksp
Moderator
_
4. heinäkuuta 2007 @ 14:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuplaketjut kielletty.
Viestiketju on suljettu. Uusien viestien lähettäminen ei ole mahdollista.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > kone ei käynnisty normaalisti ja näyttö on pimeä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy