User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 29.9.2024 / 18:39
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitv > keskustelua kaapeliverkon digibokseista > humax duovision cx 9200c ja ongelmat
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Humax Duovision CX 9200C ja ongelmat
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Newbie

1 tuotearvio
_
4. heinäkuuta 2007 @ 15:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oon katellu tuota laitetta nyt parisen kuukautta ja ajattelin kysästä onko muilla ollu samoja ongelmia laitteen toiminnoissa:

- EPG:n punainen nauhoitusmerkki katoilee omia aikojaan ihan sattuman varaisesti, mistä aiheutuu turhia yrityksiä nauhoittaa sama ohjelma kahteen kertaan (ja kun joskus niin tosiaan tapahtuukin, toinen nauhoitus on pelkkää mustaa..).

- Nauhoitus ei käynnisty lainkaan. Eli muutaman kerran on ajastus pettänyt, listalla on ollut ajastustiedot oikein, mutta nauhoitusta ei näy jälkeenpäin missään. Kerran tai pari on käynyt niin, että vehje on ollut auki samalla kanavalla kuin millä ajastettu nauhoitus olisi pitänyt alkaa, mutta ajastus on vain jäänyt alkamatta. Ja pari kertaa näin on käynyt kun kone on ollut valmiustilassa.

- PC:lle siirretyissä ohjelmissa on runsaasti vikoja, eli kun .ts formaatin purkaa PVAStrumentolla (joka korjaa ainakin osan virheistä purkaessa) niin siellä on aina jotain puuttuvia frameja yms. vikaa. Johtuneeko tuo DVB-lähetysten, Humaxin tallennusten vai USB-siirron laadusta? Vai aiheuttavatko nuo kaikki tekijät omat virheensä lopulliseen tiedostoon? Media Controller GUI:hin siirtyminen paransi ainakin jonkin verran PC:lle siirretyn materiaalin laatua Media eLinkerillä siirrettyyn verrattuna. Ja ilmeisesti myös ainakin pölynimurin, ilmantuulettimen ja hyötykasikuivurin päällä olo USB-siirron aikana aiheuttaa häiriöitä tallenteisiin..
arskaxx
Senior Member
_
4. heinäkuuta 2007 @ 16:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
1. En ole tuollaisesta ongelmasta kuullut aiemmin.

2. Ainakin Ylen ohjelmia jää helposti tallentumatta Esim. "Gilmoren tytöt" tuntuu olevan hankala tallennettava. Ensiavuksi suositellaan ajastuksen tekemistä manuaalisesti, ei siis EPG:stä.

3. Itse olen tullut siihen tulokseen, että nuo virheet siirretyissä tallenteissa johtuu juuri USB-siirron laadusta. Ainakin minulla tallenteet näkyy Humaxilla ok, mutta kun jotain koittaa PC:llä katsoa, niin välillä on aika pahaa palikointia kuvassa.

Käy ajan kuluksi lukaisemassa tuoltakin http://www.dvdplaza.fi/forums/forumdisplay.php?f=159
siellä noita pikku ongelmia on selvitelty. Lukaise myös 9200T-mallin ketjua, siellä on enemmän juttua noista tallentumattomista ohjelmista.
Newbie

1 tuotearvio
_
5. heinäkuuta 2007 @ 06:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
- EPG:n punainen nauhoitusmerkki katoilee omia aikojaan ihan sattuman varaisesti, mistä aiheutuu turhia yrityksiä nauhoittaa sama ohjelma kahteen kertaan (ja kun joskus niin tosiaan tapahtuukin, toinen nauhoitus on pelkkää mustaa..).
Sainkin selville muita kautta, että tuo EPG:n ajastus-markkerin katoilu johtuu siitä, että kun EPG:n tietoja päivitetään, Humax ei enää osaa sijoittaa merkkiä koska ajastus ei enää vastaa muuttuneita EPG-tietoja. Eli joku PDC:tä vastaava nauhoitusten seuranta systeemi varmaan hoitaisi asian kuntoon. Ja sellainen olisikin tosi paikallaan, niinkuin esim. ulkomailta kuuluisassa 'TiVo'-kovalevytallentimessa kuuluu olevan mukana, se osaa jopa nauhoittaa koko kauden jostain sarjasta ja jättä uusinnat yms. toistot automaattisesti huomiotta.. kuulostaa kivalta!

Mutta kiitos vinkistä, tuo DVD-plaza onkin jäänyt vähemmälle huomiolle toistaiseksi.
65ht
Newbie
_
7. tammikuuta 2008 @ 12:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tänään hain kaupasta humax cx pvr-9200 c. Laitoin paikalleen ja sanoo että uusi ohjelmistopäivitys on saatavilla. Nykyinen 00.12 ja uusi 00.16. Jos yritän käynnistää sen latauksen sanoo heti alkuun: Error code e-os. Laitteen näytössä vilahtaa samalla GO-OTA. Ellen asenna päivitystä laite toimii ihan ok.
Mikä kumma?
shayward
Newbie
_
8. tammikuuta 2008 @ 13:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 65ht:
Tänään hain kaupasta humax cx pvr-9200 c. Laitoin paikalleen ja sanoo että uusi ohjelmistopäivitys on saatavilla. Nykyinen 00.12 ja uusi 00.16. Jos yritän käynnistää sen latauksen sanoo heti alkuun: Error code e-os. Laitteen näytössä vilahtaa samalla GO-OTA. Ellen asenna päivitystä laite toimii ihan ok.
Mikä kumma?
Ihan sama ongelma täällä; johtuisko siitä, että kyseinen päivitys ei enää onnistu kaapeliverkon kautta (eli ei enää saatavissa; Humaxin sivuilla luki sen olevan verkossa joulukuun ajan).

Eli pitäisi tehdä tietokoneelta käsin: menee ainakin mulla ihan liian hankalaksi, ja kun tuo 00.12kin näyttää toimivan...
JonnaKAR
Newbie
_
23. helmikuuta 2008 @ 10:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hankin myös itse eilen Humax CX PVR-9200C laitteen, asensin sen illalla, mielestäni onnistuneesti (koska näin kanavat). Aamulla oli näytössä GO OTA viesti, jonka vihdoin ja viimein nettisivujen kautta sain selvitettyä itselleni (manuska toki mainitsee "OTA"n, mutta ei miten selviytyä tuosta GO OTA viestistä...

Toimin nettisivujen ohjeiden mukaisesti, sain E-OS viestin, laitoin laitteen uudelleen päälle, laite kysyi haluanko päivittää, versio 00.17 (??) olisi tarjolla. Kyllä kiitos, ja tv:ssä näkyi viesti Loading... mutta laitteen näytölle tuli viesti GO OTA - jälleen... meni sormi suuhun. Mitä mä nyt teen? Lataako laite uutta versiota vai ei? Koska Loading näyttää o% vaikka kuinka kauan odottelin. Hätäpäissäni tempaisin sitten aikani odoteltuani virrat pois, koska ajattelin että laite palaa normaalitilaan (siis tilaan ennen latauksen aloitusta) ja että en lataa ko versiota. Eikä mitä, aikani odoteltuani laitoin virrat päälle, niin se sama Loading -viesti oli näytöllä. Ja siellä se on edelleen. Vinkkejä miten jatkaa...?

Voiskos joku myös kertoa mitä noi päivitykset yleensäkin sisältää? Onko ne kuinkakin tarpeellisia?

Kuten varmasti olette huomanneet - tosi tekniikan ihmelapsi täällä... noviisi, myönnän sen, mutta joka päivä opin lisää.
arskaxx
Senior Member
_
23. helmikuuta 2008 @ 11:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuollaista 00.17 versiota ei pitäisi edes olla missään, ainakaan maahantuojan sivujen mukaan 1.00.16 on uusin http://www.humax.fi/pvr9200c_cx_pvr9200c.html

Kyllä ne päivitykset yleensä on tarpeellisia, ei niitä päivityksiä huvin vuoksi tehdä ;)

Se mitä päivitykset sisältää löytyy tuosta edellisestä linkistä.

Oletko käynyt kaapelioperaattorisi nettisivuilla katsomassa löytyiskö sieltä jotain tietoa tuosta ota ongelmasta ?
pinksu
Newbie

1 tuotearvio
_
25. helmikuuta 2008 @ 11:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
humaxin sivuilla ohje, kuinka hakea päivitys tuon virhesanoman jälkeen. eli men jotakuinkin niin, että kaikki virrat, piuhat ja kaapelit irti ja sitten homma uusiksi.

humax -> tuki -> päivitykset -> 9200pvrc

siellä go ota -apu!!
JonnaKAR
Newbie
_
25. helmikuuta 2008 @ 17:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arskaxx:
Tuollaista 00.17 versiota ei pitäisi edes olla missään, ainakaan maahantuojan sivujen mukaan 1.00.16 on uusin http://www.humax.fi/pvr9200c_cx_pvr9200c.html

Kyllä ne päivitykset yleensä on tarpeellisia, ei niitä päivityksiä huvin vuoksi tehdä ;)

Se mitä päivitykset sisältää löytyy tuosta edellisestä linkistä.

Oletko käynyt kaapelioperaattorisi nettisivuilla katsomassa löytyiskö sieltä jotain tietoa tuosta ota ongelmasta ?
Olit, arskaxx, oikeassa, 00.17 ei ole olemassa, vaan mulla oli se vanha versio 00.07 - joka siis hämäsi mua. Tarjolla uudeksi päivitykseksi oli tuo 00.16.

Ja tänään sitten selvisi soittaessani Humaxille, että koska tuo mun laitteessa oleva versio on noin vanha, ei päivitys onnistu kuin lähettämällä laite huoltoon... (tai no joo jos ois hankkinu sen piuhan ois voinu PC:n kautta sen tehä - nou tänks, tässäkin on jo ihan tarpeeksi) joten nyt ollaan sitten ainakin viikko ilman laitetta. Ja niinkuin sen helppouteen ehti jo tottua viikonlopun aikana!!

Pikkasen tekis mieli kritisoida että myydään noin vanhalla versiolla olevia laitteita, ettei onnistu päivitys kotioloissa, mutta kuuroille korville se kaikuis, joten minkäs teet.
Newbie

1 tuotearvio
_
25. helmikuuta 2008 @ 19:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Pikkasen tekis mieli kritisoida että myydään noin vanhalla versiolla olevia laitteita, ettei onnistu päivitys kotioloissa, mutta kuuroille korville se kaikuis, joten minkäs teet.

Hmm.. jos kuka tahansa maksaa rahaa jostain, niin silloin hänellä on suorastaan velvollisuus antaa kaikki, ja etenkin se huono palaute myyjälle, maahantuojalle ja vaikka valmistajallekin. Muuten ei ole toivoa paremmasta tulevaisuudessakaan.

Koska ei maksavilla asiakkailla ole mitään velvollisuutta elättää minkään alan liiketoimintaa jos se vaan kerää rahat, mutta tuote tai palvelu ei toimi oikein, tai kunnolla. Niin sen pitää olla nyt ja tulevaisuudessakin.

Ihan vinkkinä vaan.. ;)
JonnaKAR
Newbie
_
1. maaliskuuta 2008 @ 11:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tomixyz:
Hmm.. jos kuka tahansa maksaa rahaa jostain, niin silloin hänellä on suorastaan velvollisuus antaa kaikki, ja etenkin se huono palaute myyjälle, maahantuojalle ja vaikka valmistajallekin. Muuten ei ole toivoa paremmasta tulevaisuudessakaan.


Point taken ;-) ja palautetta laitettu.
Mielenkiinnolla jään odottamaan vastausta...
VeeVee167
Suspended due to non-functional email address
_
10. maaliskuuta 2008 @ 22:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei

Mulla on pieni ongelma tämän kyseisen digiboksin kanssa. Siirsin koneelleni pari ohjelmaa, joissa oli esitysaikana äänivaihtoehtona englanti, ruotsi ja suomi. Siirto-prosessin jälkeen testasin onnistuiko siirto, ja se onnistuikin, tosin nyt Aku Ankka ja kumppanit puhuvat ruotsia ja tekstityksestä ei ole tietoakaan. Pystyykö näitä ääni/tekstitys asetuksia vaihtamaan? Käytän mediaplayer classicia, ja se ei tuntunu löytävän muita ääni vaihtoehtoja kuin alkuperäisen (tässä tapauksessa ruotsi)
arskaxx
Senior Member
_
10. maaliskuuta 2008 @ 22:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeile tuota, jos se löytäisi ne muutkin ääniraidat.
http://www.videolan.org/
VeeVee167
Suspended due to non-functional email address
_
10. maaliskuuta 2008 @ 23:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitoksia, Tosiaankin sain nyt äänet ruotsista englanniksi, mutta tekstityksiä en näe. Itsellä ei ole väliä onko siinä tekstityksiä vai ei, mutta olisi kiva tietää miten saisin vielä teksitykset näkyviin.
Mainos
_
__
 
_
arskaxx
Senior Member
_
11. maaliskuuta 2008 @ 07:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ne tekstit pitää laittaa päälle VLC:n valikoista, en nyt muista mikä valikko se oli (enkä pysty nyt lunttaamaankaan). Halutun tekstityskielen saa näkymään automaattisesti VLC:n asetustiedostoa muokkaamalla, mutta en nyt voi siihenkään antaa ohjetta (ohjeet löytyy kyllä täältä jostain).
afterdawn.com > keskustelu > digitv > keskustelua kaapeliverkon digibokseista > humax duovision cx 9200c ja ongelmat
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy