Soneran laajakaista katki/poikki...
|
|
Senior Member
|
6. heinäkuuta 2007 @ 10:00 |
Linkki tähän viestiin
|
...oli tuossa viime perjantaista lähtien. Otin tietty yhteyttä Soneran asiakaspalveluun, jossa kehoittivat soittamaan tekniseen asiakaspalveluun. Sieltä voitaisiin kertoa onko linja toiminnassa. Odotin tunnin mutta en tavoittanut ketään. Viikonloppu suunnitelmat painoi päälle joten asia jäi sikseen.
Seuraavan kerran kokeilin yhteyden ottoa maanantaina... nyt oli lisätty uusi äänite, joka kehoitti käydä testaamassa modeemin lähimmässä ATK-liikkeessa ukkosten aiheuttamien vahinkojen varalta (omalla kohdalla lähin 50km päässä). Koska olen ollut tekemisissä koneitten kanssajonkin verran, avasin koneen, poistin modeemin ja asensin sen uudelleen. Kaikki meni ok ilman yhtäkään virheilmoitusta, viimeisintä Line Down viestiä lukuun ottamatta. Eli uusi soitto asiakaspalveluun... ei vastausta.
Viikon aikan soittelin aina kun oli joutoaikaa ja ainoa jonka tavoitin oli vastaaja/jugeboksi. Tänään sitten päätin, etten sulje puhelinta ennen kuin tavoitan jonkun teknisestä tuesta. Reilu 1½ tuntia eikä muuta kuulu kuin kotimaisten euroviisu kanditaattien ulinoita. Sisko oli kylässä ja hän päätti sitten soittaa omalla puhelimellaan asikaspalveluun mistä sitten kertoivat ottavansa soittavansa sisäisellä linjalla tekniselle puolelle... ja kuinkas ollaakkaan. Minuutti meni ja heti vastattiin =)
Ja vikakin löytyi. Soneran tutkintatiimi oli sulkenut liittymän viikko sitten, koska koneellani oli joku Stormworm(?) ja se lähetti roskapostia eteenpäin. Ja sitten sainkin koulutusta, ettei pitäisi availla sähköpostien liitetiedostoja yms...
Eli viikon olin pimennossa koska liittymäni suljettiin ilman mitään ilmoitusta (sitä ei kuulema tarvitse tehdä tälläisissa tilanteissa) ja asiakaspalveluun ei pääse sitten millään ilveellä. *ERKEKE!!! mitä toimintaa. Miten pirussa sitä voi korjata moisen ongelman, jos ei ole edes tietoinen tilanteesta. Ja miten pitkään tuossa "tutkinnassa" olisi mennyt, jos en olisi vieläkään saanut asiakaspalvelijaa linjoille =/
No nyt sitten päivitellään ja skannaillaan niin maan *ERKELEESTI, ettei vastaava toistuisi.
Kellekkään sattunut mitään vastaavaa ??
Sitten vielä... mitäs ohjelmia pitäisi olla käytössä, että löytyisi moiset madot. Tällä hetkellä XPssä on uusin F-secure, Spybot-search & destroy, Anti-Trojan 5.5, tulimuurina Sygaten Perseonal Firewall. Eli mitä lisää koneelle??
|
pkaksp
Moderator
|
6. heinäkuuta 2007 @ 11:18 |
Linkki tähän viestiin
|
En tiedä mikä on käytäntö muilla operaattoreilla vastaavissa tapauksissa, mutta itse vaihtaisin jo pika pikaa liittymää jos se vain olisi mahdollista. En tosiaan tuollaista asiakaspalvelua jaksaisi yhtään enempää.
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
6. heinäkuuta 2007 @ 11:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Kannattaa varmaan pistää HjT-lokia tuonne oikealle alueelle.
Karua toimintaa kyllä tommonen soneralta.
♫ HTPC ♫
Antec Fusion Black | Asus P5E-VM HDMI mATX | Intel C2D e2200 @ 3.0GHz + Scythe Ninja Mini | EVGA 8800GT 512MB | Muistia vitusti | Linux | Samsung 32" + ViewSonic 22" | Yamaha RX-V657 | Magnat Quantum 503
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. heinäkuuta 2007 @ 11:41
|
Senior Member
|
6. heinäkuuta 2007 @ 11:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jusunakki: Kannattaa varmaan pistää HjT-lokia tuonne oikealle alueelle.
Tällä hetkellä varmaan tuosta mitään apua ole, kun kerkesin menneenä viikolla purkaa "puhtaan" backup-image tiedoston C-asemalle (tein imagen heti kun sain koneen paketista ulos) kun luulin, että vika olisi jossain ohjelmassa/ajurissa.
Mutta pitää tuo ohjelma ottaa varmaankin koneelle vastaavan varalle.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. heinäkuuta 2007 @ 11:48
|
Peppi_
Member
|
6. heinäkuuta 2007 @ 17:33 |
Linkki tähän viestiin
|
oman isp:n vikapäivystys ainakin vastaa aina. Vaikka eipä juuri vikoja ole ollut enkä ole soitellut, mutta muut on joskus. samoin vastaa asiakaspalvelu virka-aikana.
Eli vaihda palveluntarjoajaa heti. tuollaiset ei ansaitse sun kuukausimaksuja.
Ja tuoho, että "ei tarvitse ilmoittaa"... ei ehkä tarvitse, mutta oikea yritys palvelee asiakkaitaan ja ilmoittaa kyllä ja neuvoo ongelmissa. Nykyisin kuitenkin ihmisillä on nettilinjan varassa jopa tärkeitä toimintoja. esimerkiksi laskujen maksaminen. johan siinä laskut erääntyy kun linjat ei toimi eikä puhelimeen vastata.
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
7. heinäkuuta 2007 @ 21:14 |
Linkki tähän viestiin
|
törkeetä palvelua tommonen. en tiennyt että soneralla noin nyt tehdään, tutulla ollut soneran nettiliittymä, ei ole tullut vikoja joten ei ole tuollaista tullut vastaan...
meidän netissä täällä kyllä on ollut välillä ongelmia (regionline) mutta aina on saanut ainakin yhteyttä kun on tehnyt vikailmoituksen, ja useimmiten soittavat hetken päästä että vika korjattu ja sillein.
ei tuo ole mitään kovinkaan hyvää palvelua, itse miettisin ehkä jo liittymän vaihtoa.
mitähän jännää joillakin on lähetellä roskaposteja ympäriinsä... no eipä ole itselleni tullut ikinä muuta kuin viestiä afterdawnista :P
|
Senior Member
|
7. heinäkuuta 2007 @ 22:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jarska92: ...tutulla ollut soneran nettiliittymä, ei ole tullut vikoja joten ei ole tuollaista tullut vastaan...
Viisi vuotta ollut nyt Soneran laajakaista ja tämä oli eka kerta kun oli ongelmia itse yhteyden kanssa (sähköpostipalvelun kanssa paloi hermot heti ensimmäisen kuukauden aikana -> nyt hotmail:ssa), joten tekniseen asiakaspalveluun ei ole tarvinnut aiemmin soittaa (ja toivottavasti ei tarvitse enää koskaan soittaakaan).
Tuolla normi asiakaspalvelussa (laskutus/tilaus/muutos yms) sentään vastaa lopulta joku... tosin odottaahan sielläkin saa sellaset 10-60 minuuttia joka kerta.
Liittymän vaihto tietty olisi yksi vaihtoehto mutta täällä korvessa kun ei oikein ole näitä laajakaistapalvelujen tarjoajia Soneran lisäksi =/ ...pitää varmaan ruveta tiedustelemaan asiaa tarkemmin.
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
7. heinäkuuta 2007 @ 23:04 |
Linkki tähän viestiin
|
jos vasta viiden vuoden käytön päästä on ruvennut tuleen vikaa niin en nyt sitten taitais liittymää vaihtaa :P ei se kuitenkaan niin usein ole, mutta jos ongelmia olisi vähän useamminkin ja palvelu tuommoista niin sitten miettisin liittymän vaihtoa... mutta kylläpä joutuu kumman kauan odottamaan puhelimessa. mulle vastataan aina minuutin sisällä :s
jos haluat parempaa palvelua niin ota selvää onko sinne saatavilla toista liittymää. ei soneralla toimivuudessa juurikaan häikkää ole mutta asiakaspalvelussa näemmä. tai eihän sitä suoraan voi sanoa että huono palvelu kun yhtä asiakasta ei ole kunnolla palvellut mutta siitä yhdenkin asiakkaan palvelusta saa jo kuvan että mitä siellä palveluntarjoajalla touhutaan.
|
Wezda
Member
1 tuotearvio
|
8. heinäkuuta 2007 @ 04:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti trooper78: Sisko oli kylässä ja hän päätti sitten soittaa omalla puhelimellaan asikaspalveluun mistä sitten kertoivat ottavansa soittavansa sisäisellä linjalla tekniselle puolelle... ja kuinkas ollaakkaan. Minuutti meni ja heti vastattiin =)
Ja vikakin löytyi.
Juuri näin:
Se numero josta otetaan vastaan uusia tilauksia vastaa aika nopeasti.
Sitten hyvä selitys että olen jonottanut blaa blaa.. ja sisäinen puhelu teknisen tukeen. Näin saadan se viimeinenkin tukihenkilö pois kahvitauolta.
Laajakaista on sen verran yleistynyt ja kun niitä käyttäjiä on laidasta laitaan niin kyllähän asiakaspalvelut on yleensä tukossa.
Todennäköisesti osalle soittajista joudutaan ensin aloittamaan selityksen mikä on hiiri.. jne.
Myönnän saman kokeneena että kyllä ärsyttää ongelman sattuessa, mutta kun homma toimii taas vuoden ongelmitta niin nopeasti ne vastoinkäymiset unohtuu. Itsekin olen vannonut että nyt vaihtuu operaattori... mutta edelleen Soneralla porskutetaan.
| P4 2,66GHz | Asus P4PE-X | GeForce 7600GT 256MB | 2048MB | BenQ FP93GX |
|
Senior Member
|
3. lokakuuta 2007 @ 19:00 |
Linkki tähän viestiin
|
sen verran sisäpiiritietoa on niin voin vähän valaista..valitettavasti soneran asiakaspalvelu on ollut jo jonkin aikaa täysin tukossa koska jostain syystä reilu miljoona asiakasta soittaa samaan aikaan...sonera on ilmoittanut että palkkaavat asiakaspalveluun 100 uutta työntekijää mutta vielä ei ole muutosta näkynyt..
ton takia varmaan kehotettiin menemään liikkeeseen..who knows
soneran ei pitäisi laittaa ilman ilmoitusta yhteyttä katki eli joku amatööri on ollut töissä..(ehkä niitä uusia työntekijöitä)
itse oon ollu soneran asiakas muutamia vuosia ja kyllä etuja tulee hyvin varsinkin kun on soneran liittymäkin..
ja jos vaan asuu pääkaupunkiseudulla niin ainakin sonera on halvin..
Toimii,ei toimi,toimii,ei toimi SE TOIMII
|
Mainos
|
|
|
Apexi_90
Member
|
4. lokakuuta 2007 @ 12:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Itselläni oli myös kyseinen stormworm virus joskus keväällä ja netti katkesi. Otin Soneran asiakaspalveluun yhteyttä ja kertoivat viruksesta ja kyselivät palomuurista ja viruksentorjunnasta. Tein avastilla tarkastuksen ja yritin muutakin kikkailla, jotta olisin saanut viruksen pois koneelta ja jotain pöpöjä löytyikin. Soitin asiakaspalveluun ja sanoin, että olen tehnyt virus tarkastuksen koneelle ja sanoivat aukaisevansa netin. Netti ei alkanut toimia ja otin uudelleen yhteyttä asiakaspalveluun ja kerroin, että netti ei toimi vieläkään ja sanoivat että virus on vieläkin koneella. Sanoivat, että ainoa vaihtoehto on formatointi ja winukan uudelleen asennus. Poikkeuksetta joka kerta, kun olen soittanut asiakaspalveluun on jonotusaika ollut todella pitkä.
|