Ja vielä kerran: µtorrent ja portit
|
|
andira
Newbie
|
9. heinäkuuta 2007 @ 08:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Siis... Olen netissä selaillut eri foorumeilla selityksiä siitä mitä pitäisi tehdä miten, mutta valitettavasti en ole nörtti, vaan täysi n00b. En edes tiedä mitä hiivatin boxia minun pitäisi katsoa, jotta saisisin selville jotain.
BitTorrent ollut käytössä kevään - ei mitään ongelmia, paitsi älyttömän hidas lataaminen ("Time remaining: 127 days" ei hymyilytä).
Niin pitkälle olen päässyt että tiedän että minulla on "static ip-adress" (miten sellainen luodaan neuvottiin sillä portforward sivulla, mutta minulla olikin jo sellainen).
Ongelmana siis se keltainen kolmio µtorrentin alalaidassa, ja painaessani "test if port is forwarded properly" saan Error! vastauksen. Olen myös kokeillu vaihtaa porttia painamalla Preferences - Connection - Random Port.
Osaakohan kukaan Todella Yksinkertaisesti selittää mitä minun tulisi tehdä...?
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
10. heinäkuuta 2007 @ 09:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Portit pitää ohjata. Sinun pitäisi vilkaista sellaista boksia jossa on ledejä jotka vilkkuvat ja siihen menee koneelta piuha.
Boksi on mahdollisesti joku tämän näköinen:
http://www.exacton.com.br/Imagens/Produt...em%20002com.JPG
Siinä lukee se merkki niin laita se tänne ja malli oli kanssa hyvä tietää.
Edit. tarkennusta
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. heinäkuuta 2007 @ 09:06
|
artsi888
Junior Member
|
10. heinäkuuta 2007 @ 12:10 |
Linkki tähän viestiin
|
boxin merrki ja malli: xyzel p-660h-di
kyseessä siii BitComet
|
AfterDawn Addict
3 tuotearviota
|
10. heinäkuuta 2007 @ 12:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Give a man a fish and you feed him for a day.
Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
|
andira
Newbie
|
10. heinäkuuta 2007 @ 19:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Hm-m... No, minun läppärin ja seinän välissä on joku muuntajaboxi, kun meillä kotona HomePNA, ja koneessa taas ei. Tai jotain :P siinä boxissa lukee Ethernet to HomePNA Converter, ei mitään merkkiä tai vastaavaa...
|
andira
Newbie
|
10. heinäkuuta 2007 @ 19:40 |
Linkki tähän viestiin
|
!! kun käänsin boxia niin alapuolelta löytyi kulahtanut kooditarra jossa lukee Converter Box HomePNA-Ethernet, COH-E (C1), A-Link.
Eli A-Linkin näköjään.
Tuolla Portforwarder sivuilta kyllä löytyy A-Link, mutta onko mikään niistä sama kuin tämä?
|
AfterDawn Addict
3 tuotearviota
|
12. heinäkuuta 2007 @ 12:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Käsittääkseni Portforward listaa ADSL modeemeja joihin HomePNA ei lukeudu. HomePNA yhteys on vähän torso(kokemusta on) siinä mielessä, että jos portteja on blokattu ei niitä saa auki kuin palveluntarjoja. HomePNA laite ei tee muuta kuin mahdollistaa lähiverkon rakentamisen talonyhtiön olemassa olevasta puhelin järjestelmästä. Kaikki reititys tapahtuu talojakomossa.
|
andira
Newbie
|
12. heinäkuuta 2007 @ 18:06 |
Linkki tähän viestiin
|
No höh... Ihmekkös etten tiennyt mitä boxia katsoa, jos se ei edes ole meillä täällä sisällä. Eli miten nyt saisin portin avattua? Pitääkö soittaa johonkin, vai puhua isännöitsiän kanssa, vai...?
Outoa että BitTorrent löysi avonaisen portin. Mutta se on kyllä pienempi kuin 10000, kun taas suositus utorrentissa on tuo yli 10000
|
AfterDawn Addict
3 tuotearviota
|
12. heinäkuuta 2007 @ 18:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä tollanen alta 10000 portti käy hyvin jos se kerta on auki. Soneralta sai portteja auki soittamalla asiakaspalveluun ja perustelemalla esim.etähallinta vaatimuksilla avointa porttia.
|
Mainos
|
|
|
andira
Newbie
|
12. heinäkuuta 2007 @ 19:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Ehkä sitten pitäisi yrittää soittaa. En tiedä jos meillä on Sonera vai mikä. Ja vielä: mitä tarkalleen sanon sinne? Etähallintaa, okei, mutta jos en yhtään tiedä mitään voin kuullostaa vähän epäilyttävältä :P
|