Kovalevystä katkesi kaksi "IDE-pinniä" onko kaikki menetetty?`
|
|
LundePac
Newbie
|
17. heinäkuuta 2007 @ 17:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Tyhmä kun on niin siitä kärsii koko perhe. Olin siirtämässä vanhan myllyn uudehkoa kovalevyä uuden koneen kakkoslevyksi. Ostin uuden karhean hienon IDE ATA kaaplelin, jossa yksi liittmen "koloista" oli ummessa (kuten ilmeisesti kuuluikin). Noh tunnetustihan nuo liittimet ovat vähän jäykkiä, niin runttasin liittimen kovoni perään ja avot, kaksi pinniä katkesi... Sekä uuden että vanhan koneeni Bios tunnistaa levyn, mutta uuden koneen Vista tilttaa ja vanha kone ei käynnisty (XP oli asennettuna tähän kovoon).
Onko kaikki tiedot menetetty vai onko vielä jotain tehtävissä (Helposti ja halvalla?), lähinnä haluaisin waretetut kamat talteen... ja sen 10 vuotta vanhan gradun.
Kiitollisena!
|
Moderator
5 tuotearviota
|
17. heinäkuuta 2007 @ 17:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Hyvä muistaa, että voiman käyttö ei kuulu asentamiseen.
Itse tekisin niin, että ottaisin jostain vanhasta kovalevystä pistokkeen ja vaihtaisin sen. Huom silloin vaihtuu kaikki kolme pistoketta. Olen sen kerran tehnyt ja voi kertoa, että se vaatii pientä kolvia ja hyvää tinaimuria sekä hyvää näköä ja huolellisuutta.
|
liikeri
Senior Member
|
17. heinäkuuta 2007 @ 20:41 |
Linkki tähän viestiin
|
kaikki on tallella mutta se niiden tietojen ulos saaminen on se ongelma..
voit kokeilla tuota ilmon kikkaa.
tai sitten sijoitat vähintään 800€ ja laitat ibasille perus tietojen palautukseen
Antec p180 corsair HX620W, Asus rampage formula, Intel c2q Q9450@3.2GHz, zalman 9500 w/o leds, 2X2GB OCZ, 8800GTS 512MB, x-fi fatal1ty Professional.
|
LundePac
Newbie
|
17. heinäkuuta 2007 @ 20:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos vinkistä Ilmo, mitäpä luulet selviääkö tälläinen tumpelo kolvaamisesta... ;-) siinähän palaisi koko talo.
Mistä johtuu se että levy nakkaa Vistan jumiin käynnistysvaiheessa?
Täytyypä etsiä joku jolla kolvi pysyy kourassa...
|
Moderator
5 tuotearviota
|
17. heinäkuuta 2007 @ 21:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Luulen kyllä, että niin kahdella pinnillä on tärkeä tehtävä tiedonsiirrossa. Josta se ei suoriudu ilman noita puuttuvia pinnejä. Johdot ovat kai, niin että jokaista johtoa myöten tulee jonkin laista dataa.
Muista mun viestini tuota aikaisemmasta.
|
liikeri
Senior Member
|
17. heinäkuuta 2007 @ 21:02 |
Linkki tähän viestiin
|
niiden katkenneiden pinnien läpi kulkee varmaankin jotain olennaista tietoa. tuolta voit katsoa jos kiinnostaa että mitä niissä ne pinnit tekee
Antec p180 corsair HX620W, Asus rampage formula, Intel c2q Q9450@3.2GHz, zalman 9500 w/o leds, 2X2GB OCZ, 8800GTS 512MB, x-fi fatal1ty Professional.
|
Moderator
5 tuotearviota
|
17. heinäkuuta 2007 @ 21:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Helpompi vaihtoehto on varmaan se, että tekee ylikulkusillan niille kahdelle johdolle, eli vetää ne johdot suoraan levyn pistokkeen takaa IDEN johtimien vastaavaan kohtaan suoraan IDE liittimeen johtoihin. Pitää tietysti olla tarkka, että pistokkeen takapuolelta ja ide johdosta löytää oikeat nastat ja johdot. Tämä on huomattavasti helpompi tapa.
Tulikohan toi mun ajatus nyt selkeästi tuohon, jos ei, kommentoikaa,
|
Moderator
1 tuotearvio
|
17. heinäkuuta 2007 @ 23:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Itsekin koko härpäkkeen kolvanneena kannatan tuota siltausta. Haittana on vain että kovo ja uudenkarhea piuha ovat vastaisuudessa aika kiinni toisissaan.
edit: toinen mahdollisuus on tietenkin kiskaista pari pinniä vanhasta kovosta/ cd-asemasta, irroittaa katkenneet pinnit ja kolvata ne tilalle.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. heinäkuuta 2007 @ 23:28
|
Mainos
|
  |
|
LundePac
Newbie
|
1. elokuuta 2007 @ 19:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Jes. Kiitos vinkeistä. Laiskana ja kolvikammoisena teimme broidin kanssa "siltauksen" nuppineulalla... eli työnsiimme nuppineulan katkennee ja irronneen pinnin reiästä sisään, katkaismme sopivan mittaiseksi ja toivoimme parasta. Homma toimi ja datat saatiin turvaan. Matkassa oli tsägää enemmän kuin taitoa. ;-)
|