Emosta coax:illa ääni ei kuulu oikein....
|
|
pietila
Member
|
18. heinäkuuta 2007 @ 20:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Asentelin tuossa koneen kasaan ja kaikki tehty, mutta en saa coax:in kautta ääniä oikein kuulumaan, vaikka katson 5.1DD äänillä olevia elokuvia niin se syöttää vahvarille pcm 48 ääntä.... Välillä sain toimimaan 5.1 äänet, mutta osilla leffoilla äänet pätkivät.... Toisella koneella, olen samalla vahvistimella,johdolla,elokuvilla katsonu, niin toimii... Ja toisella koneella oli ku oli emon coax:issa kiinni johto ja vaikka ei mitään kuulunutkaan niin se syötti vahvistimille 5.1 ääntä, ku tuo vahvistin näyttää tuossa koko ajan mitä ääntä sille syöttää...
Ja nyt ku oon sählänny nuitten äänten kans, niin esim näppäimistöstä ku isontaa/pienentää ääntä tai sitten tuolta päävoimakkuudesta, äänelle ei tapahdu mitään, mutta jos sieltä päävoimakkuudesta "
aalto" isontaa tai pienentää niin se vaikuttaa...
Että saisko tuossa koneessa samallain ku toisessa, että koko ajan vaikka ei mitää kuulukkaan tulisise 5.1
Emo: Asus P5ND2 SE
Sit mukana tuli joku SoundMax ja siellä ei oo mitään asetuksia coaxille, paitsikkuin poista digitaalinen lähtö.... Ei muita.
Edit: Ei se vaikutakkaan vaikka laittaa ruksin tuohon poista digitaalinen lähtö käytöstä... Vähän aikaa sitten se vaikutti. Oon poistanu ajurit, asentanu uudestaa, hakenu uudemmat ajurit...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. heinäkuuta 2007 @ 20:43
|
AfterDawn Addict
6 tuotearviota
|
19. heinäkuuta 2007 @ 15:41 |
Linkki tähän viestiin
|

Tuolla venäläiset asennus ohjeet, mutta kuvathan kertovat enemmin kuin tuhat sanaa.
Oranssista koaksiaalia ulos.
Auttaisikohan ajureiden uudelleen asennus, asuksen sivuilta löytyy tai googlella.
S/PDIF-Out pitää olla valittuna, josko digitaalisia ääniä johonkin haluat siirtää.
Ja soundmax kaiutin asetuksista löytyykö dolby digital5.1 live, tai jotain tuonne päin.
Sitä saa mitä tilaa, joskus enemmänkin.

|
pietila
Member
|
20. heinäkuuta 2007 @ 16:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei mulla tuossa oo ees tuommosia valikoita mitä tuossa on... Kolme kertaa oon nyt noi äänit hommelit asentanu uudestaa.

Tommoset asetus mahollisuudet on mulla, ei oo tommosia mitä tuossa sinun laittamassa.
Sitten tässä on tuolta tuon ohjeista: SPDIF-säätimet (digitaaliääni)
Jos järjestelmäsi tukee SPDIF:ää (digitaaliääni), äänenvoimakkuuden Pääsäätimen alla näkyy SPDIF-säätimien painike. Tällä painikkeella pääset SPDIF-säätimiin. Nämä säätimet ovat käytettävissä myös Määritä asetukset/Perusasetukset -välilehdellä.
AC3
Valitse tämä ruutu, jos sinulla on digitaalivastaanotin, joka hyväksyy DVD-äänen.
Mutta tämmösiä asetuksia siellä ei ole...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. heinäkuuta 2007 @ 17:10
|
AfterDawn Addict
6 tuotearviota
|
20. heinäkuuta 2007 @ 20:04 |
Linkki tähän viestiin
|
http://www.fcenter.ru/forprint.shtml?onl...are/sounds/7678
Oliko tuo linkki aikaisemassa, jotain kuvia.
Ja tuossa sun kuvassa näkys keltainen kolmio tuossa pää säätimen vieressä, mitähän sanoo jos klickkaat tai viet hiiren päälle.
Ja namiska pääsäätimen alla, mitä tapahtuu kun painat.
Vähän huonoa neuvoa kun itsellä eri vermeet, mutta periaate sama.
Ohjauspaneeli>Äänet ja äänilaitteet>Oletukset << onkos siellä nuo soundmaxit?? näkyvissä.

|
pietila
Member
|
20. heinäkuuta 2007 @ 20:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuosta kolmiostaku painaa, se vaan laittaa äänet tuohon päälle vaikka se ei vaikuta tuohon ääneen mitenkään, oli tuolla valikossa ku katto niin soundmax.... Sitä vaan ihmettelen, mite mulla ei oo nuita kaikkia valikoita mitä tuossa sinun laittamassasi ohjeessa, vaikka se on samaku tämä....
|
AfterDawn Addict
6 tuotearviota
|
20. heinäkuuta 2007 @ 20:45 |
Linkki tähän viestiin
|

|
pietila
Member
|
20. heinäkuuta 2007 @ 20:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu, juurinuo on nyt, ja vanhemmillaki oon yrittäny... Ei kai täsä varmaan muuta voikku käydä ostamassa äänikortti... Ellei joku keksi mikä tuossa vois olla.
|
pietila
Member
|
22. heinäkuuta 2007 @ 23:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt sain toimimaan taas 5.1 äänet, mutta ne pätkii aivan koko ajan, osat leffat toimii kyllä. Mutta kysy ei voi olla leffoista koska toisella koneella ja dvd soittimella dvd:ssä äänet toimivat...
|
Mainos
|
  |
|
AfterDawn Addict
6 tuotearviota
|
23. heinäkuuta 2007 @ 09:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Katos tuolta ohjekirjasta, sivu 1/32 kohta 10 < oikein ja 2/30 biossissa HD audio [Enabledt].
Ja viellä että cd-audio on cd-liitimessä ei aux.
Muuta ei tule nyt mieleen.

|