eDonkey2000:ssa virus
|
|
deserter
Suspended due to non-functional email address
|
24. lokakuuta 2003 @ 13:14 |
Linkki tähän viestiin
|
F-Secure ohjelmani löysi viruksen nimeltä TrojanDropper.Win32.Blesex tiedostosta edonkey2000.exe. Poistin viruksen ja samalla koko ohjelman. Kysymys kuuluu: Miksi virus löytyy aina uudelleen kun asennan edonkey ohjelman? Heti kun ohjelma on asennettu, F-Secure havaitsee viruksen. Kokeilin piruuttani asentaa overner ohjelmaa, mutta siinäkin tuli sama homma. Virus tiedostossa overnet.exe. Auttakaa jos pystytte. Jos ette niin kertokaa voinko ladata millään muulla ohjelmalla edonkeyssä keskeneräisiksi jääneitä tiedostoja.
|
johniemi
|
26. lokakuuta 2003 @ 15:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla sama ongelma. Arvelin että se ei ole "oikea" virus vaan edonkeyn "ominaisuus" joten käskin f-securea olla tarkistamatta koko edonkeyn .exe tiedostoa. Joten nyt se on rauhassa.
Emule on käsittääkseni vakaampi ja muutenkin parempi kuin edonkey joten kokeile sitä?
Mulla on tosin vielä muitakin ongelmia tuon edonkeyn kanssa joten mäkin haluaisin tietää miten esim. emulen vois saada jatkamaan edonkeyllä kesken jääneitä latauksia... kopioin kaikki edonkeyn part-tiedostot emulen temp kansioon mutta ei sekään toiminut. Joku ulkomaalainen taas neuvoi mua yhdessä hubissa että tuolleen pitäis toimia mutta ei mulla ainakaan toiminu.
|
PK66
Member
|
28. lokakuuta 2003 @ 01:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Part tiedostojen kopiointi onnistuu vain, jos oot asettanut donkkarissa 'old style part files' päälle, muuten eMule ei niitä osaa käsitellä. Donkkarissa on asennuksen yhteydessä "mahdollisuus" asentaa (ad-ware/spyware tai mikälie se ohjelma onkin)ohjelma jonka nimeä en nyt muista, mutta kumminkin se kannattaa jättää pois. Voi olla, että virusilmoitus tulee siitä...
|
Zorlim
Member
|
28. lokakuuta 2003 @ 03:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Edonkey2000:sta on juuri tullut uusi versio 0.51, se on erinomaisessa iskussa, ja kiusallisimmat ongelmat jotka olivat 0.50:ssa on poistuneet.
Edonkey2000:n suhteen pitää muistaa myös se, että se tukee Overnet:iä, jossa on yli miljoona käyttäjää, ja jota ei pysty hyödyntämään eMule:lla. Edonkey2000 (Hybrid) kun liittyy sekä ED2K (vanhaan serveri verkkoon), että myös uuteen OverNet verkkoon joka on teknisesti ylivoimainen verrattuna vanhaan ED2K verkkoon.
|
Moderator
|
28. lokakuuta 2003 @ 05:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei se ole virus, se on yksi spywareista mitä edonkey tuo koneelle mukanaan.
|
darthmake
|
28. lokakuuta 2003 @ 10:51 |
Linkki tähän viestiin
|
asensin ton edonkey 2000 ja adaware löys tälläsen spyware ohjelman ku joku newdotnet
eikä sitä voi poistaa
|
Zorlim
Member
|
28. lokakuuta 2003 @ 11:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Siis edonkeyn asennuksessa saa valita mitä kaikkea haluaa asentaa. Lisäksi myös joissain ohjelmissa on pakollisia komponentteja (Kuten Eudora). Mutta nämä komponentit eivät ole käytössä. Ne kuitenkin löytyvät tiedostona levyltä.
eDonkey2k:n mainosjärjestelmän voi laskea spywareksi tai ei, riippuen siitä miten spyware tässä tapauksessa taas määritellään. Jos koneesi lataa ohjelman käynnissä ollessa mainoksia, niin onhan se tietenkin spywarea siinä määrin, että mainosten tarjoaja tietää koneesi olevan käynnissä. Mutta muuta sen tarkempaa tietoa ei välity eteenpäin.
|
Member
|
29. lokakuuta 2003 @ 07:51 |
Linkki tähän viestiin
|
mun viirus torjunta ainakiin ilmottaa että siin edonkey2000.exe:ssä on joku troijalainen oisko ollu nimeltään ......blesex
|
deserter
|
29. lokakuuta 2003 @ 08:28 |
Linkki tähän viestiin
|
No se sama oli mullakin. Ja kyllä se minun mielestäni oli virus. Kone meni pirun hitaaksi ja kun käynnistin sen uudelleen ni ei toiminu ku resurssinhallinta. Koko homma johti windowsin poistoon ja uudelleen asennukseen. Pirunmoinen homma. Nythän tuo on taas rullannu, mutta saa nähä kuinka kauan.
|
piiska
Senior Member
|
31. lokakuuta 2003 @ 10:50 |
Linkki tähän viestiin
|
kyllä nykyää noihi viruksiin törmää ihan jokapaikassa. mullaki meni koko wintoosa uusiks ku oli virusohjelma pois päältä ja mohaa auki samanaikasesti ja menin nettiin ni sieltä pomppas joku virus koneelle. kone tilttas ja koitin bootata mut sitte ei käynnistyny wintoosa ku se virus siirti jonkun tärkee .exe tiedoston muualle. sitte ku sain winukan asennettuu ja ei ollu vielä f-securee asennettuna ni pomppaa koneelle msblast (lovsan) virus. onneks sain senki pois ja nyt toimii.
|
Mainos
|
|
|
Zorlim
Member
|
31. lokakuuta 2003 @ 12:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Aika hurjalta kuulostaa noi virusjutut. Miten te oikein onnistuttekin tuossa touhussa. Viimeksi mulla oli virus about 10 vuotta sitten, Yankee Doodle, joka tuli yhden kopioidun exe-tiedoston mukana.
Firmassa on kasoittain koneita ja käyttäjiä, sähköposti ja netti ahkerassa käytössä. Ja ainoastaan kerran on ollut lovsan:ista ongelmia. Sekin johtui siitä, että käyttäjä soitti ITSE internettiin modeemilla, ja ohitti yrityksen tietoturvajärjestelyt... No asiahan järjestettiin pikinmiten tietysti kuntoon, mutta antaa hyvän esimerkin tyypillisestä uhkakuvasta mitä käyttäjien sooloilut aiheuttavat.
|