Fujitsu Scaleo P pakettikoneen tuuletus ?
|
|
Stympel
Member
|
30. heinäkuuta 2007 @ 19:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Moro! Olen tässä ihan juuri hankkimassa nvidian 8800 GTS näytönohjainta ja tulin ajatelleeksi tuota kotelon lämpötilojen muuttumista ku tulee vähä parempaa näyttistä tilalle. koneen kotelo on tämännäköinen https://netshop.suomi-finland.com/cat/product_details.php?p=102
Minkälaisia tuulettimia tuohon vois pistää ja mihin kohtaan ??
PS. ja tulin ajatelleeksi että mahtuuko tuohon koteloon tuo näytönohjain :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. elokuuta 2007 @ 13:10
|
AromaNest
Junior Member
|
30. heinäkuuta 2007 @ 19:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuohon eteenhän voi laittaa kai 8cm tuulettimen sisältäpäin, mutta silloin täytyy modata noi kolme lediä pois jollain tavalla, koska muistaakseni ne ovat tuuletinpaikan edessä. Koneen taakse voi käsittääkseni asentaa myös saman suuruisen tuulettimen. Kannattaa kuitenkin ensin katsoa, että nousevatko ne lämmöt niin dramaattisesti. Itse ostin samaan koteloon uudehkon näyttiksen, eikä mitään lisätuuletusta tarvittu.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. heinäkuuta 2007 @ 19:58
|
Stympel
Member
|
30. heinäkuuta 2007 @ 20:11 |
Linkki tähän viestiin
|
no haluisin sit viel kysyy että minkä näyttiksen ostit ja pyöriikö pelit tossa koneessa hyvin? kaissää powerin vaihdoit :D
PS. Mistä noita tuulettimia saa ja paljon ne maksaa?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. heinäkuuta 2007 @ 20:18
|
AromaNest
Junior Member
|
30. heinäkuuta 2007 @ 20:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Kortiksi ostin atin 1950pro ja virtalähdettä en vaihtanut (fortron 350W). Hyvin pyörii pelit näyttiksen puolesta, mutta alkaa pikkuhiljaa jäämään prossu jalkoihin (vuoden vanha paketti---> amd64 3500+).
Mutta luulis tolla sun paketlla kyllä pelaavan...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. heinäkuuta 2007 @ 20:18
|
Stympel
Member
|
30. heinäkuuta 2007 @ 20:20 |
Linkki tähän viestiin
|
okei no miulla ei ole prossu vielä niin huono. Mistä vois ostaa noita tuulettimia ja paljon maksaa?
|
AromaNest
Junior Member
|
30. heinäkuuta 2007 @ 20:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuolta ainakin ja monesta muusta verkkokaupasta...
http://www.jimmspc-store.fi/
Hinnasta en osaa sanoa paljoa, mutta vaihtelevat varmaan siinä 10? molemmin puolin...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. heinäkuuta 2007 @ 20:24
|
Stympel
Member
|
30. heinäkuuta 2007 @ 20:45 |
Linkki tähän viestiin
|
okei, oliskoha missää netissä vaikkapa jotain opasta noitten tuulettimien laittoon (en ole ennen modannut koteloa)
ja eikse nii ollu että eestä kantsii pistää sen tuulettimen imemään ilmaa ja takaa puhaltamaan sitä ulos?
|
AromaNest
Junior Member
|
30. heinäkuuta 2007 @ 20:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Siis tuulettimet ruuvataan kiinni niille tarkoittettuihin paikkoihin ja virtaa tuulettimeen otetaan joko emolevyssä olevista paikoista tai molex-liittimistä. Siis tunget vaan tuulettimen piuhat sopiviin reikiin. Katso mallia edellisistä tuulettimista. Ne tosin ovat varmaankin emossa kiinni. Mutta kannattaa tosiaan miettiä, että tarvitsetko varmasti sitä tuuletusta, sillä jos lämmöt ovat nyt kutakuinkin kurissa, pitäisi uuden näyttökortin oman tuulettimen pitää näyttis viileänä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. heinäkuuta 2007 @ 20:59
|
Stympel
Member
|
30. heinäkuuta 2007 @ 21:11 |
Linkki tähän viestiin
|
millä ohjelmalla voi testata näytönohjaimen lämmöt, emon lämmöt, kovon lämmöt jne. Itselläni oli everesti mutta ei se näyttänyt mitään. CoreTempillä prossun idlelämmöt pyörii siinä 35-40 paikkeilla, pelatessa en ole vielä koittanut.
|
AromaNest
Junior Member
|
30. heinäkuuta 2007 @ 21:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Näytönohjaimen mukana tulleella (tai netistä ladattavalla ja päivitettävällä) softalla pitäisi nähdä. Ainakin itse nään Ati Catalyst Control Centerillä oman ati korttini lämmöt. Ja oletko speedfan nimistä ohjelmaa kokeillut?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. heinäkuuta 2007 @ 21:28
|
Stympel
Member
|
31. heinäkuuta 2007 @ 05:36 |
Linkki tähän viestiin
|
juu on minulla tuo speedfani mutta se näyttää vaan mun prossun lämmöt
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
31. heinäkuuta 2007 @ 08:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Everest -ohjelmalla näät kaikki noi lämmöt. Ei se välttämättä asteen tarkkuudella oikeita anna, mutta suuntaa antavia. Omani ainakin toimii hyvin.
-Kiedis
|
Stympel
Member
|
31. heinäkuuta 2007 @ 08:46 |
Linkki tähän viestiin
|
no joo mut mulla ei toimi :D siis mulla on se vanhempi versio 2.20 ja käyttiksenä vista. Missä vika?!
|
Mainos
|
  |
|
Stympel
Member
|
1. elokuuta 2007 @ 13:07 |
Linkki tähän viestiin
|
2 tunnin pelisession jälkeen mulla on lämmöt prossussa 55-60. lämmöt voi kuitenkin vielä nousta ku ostan sen näytönohjaimen. mikä olisi semmone raja et kantsii hankkii noita tuulettimia
|