|
Keskustelualueet
Keskustelualueet
|
|
Samsung 226bw (Jimms pc store)
|
|
MaGnEsIuM
Junior Member
|
3. elokuuta 2007 @ 10:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Elikkä kysyin jimsistä kyseisestä näytöstä että miten todistatte, että kyseisissä näytöissä on S-Paneeli
Vastaus:
Tervehdys,
Toimittaja jolta tilasimme erän takasi meille että erän kaikki näytöt ovat s-paneelilla varustettuja näyttöjä.
Luotamme toimittajan lupaukseen ja täten annamme kyseisille näytöille s-paneeli takuun.
Ja sitten lähetin linkissä kuvan tarrasta näytön takana jossa lukee näytön olevan S-paneelilla ja sanoin myyjälle että tarkistaa asian ja sain vastaukseksi kuvan heidän näytöstänsä. Kuvassa ei ole havaittavissa merkintää paneelista. Kertooko tuotekoodi mikä paneeli näissä näytöissä on kyseessä ? Aika pahasti haiskahtaa kusetukselta tämä homma. Aika ihmeellistä kun ei voida todistaa että näytöt ovat todella S-paneelilla saadaan vain myyjän sana tueksi että nämä näytöt ovat s-paneelilla, mutta ketä sitä pystyy tarkistamaan jos sitä ei missään lue ?
Tuotekoodi kyseisessä näytössä oli LS22MEWSFV/XAA
valmistusmaa: TIJUANA MEXICO (SAMEX)
Ja valmistettu: July 2007
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. elokuuta 2007 @ 10:49
|
AkuKo90
Newbie
|
3. elokuuta 2007 @ 12:25 |
Linkki tähän viestiin
|
http://bcchardware.com/index.php?option=...=4259&Itemid=40
Tuon artikkelin mukaan varmuuden paneelista saisi avaamalla näytön, mutta se mitätöi takuun. Miten tuo oikeasti sitten kontrolloidaan, kun artikkelin mukaan näytön avaamisesta ei jää mitään jälkiä? Omalla vastuulla tuon voi tietysti tehdä, mutta ei kannata ainakaan jimmssille mennä sanomaan, että avasit näytön ja siinä todisteet c-paneelista. :)
Artikkelin kommentitkin kannattaa lukea läpi. Tässä lainaus yhdestä kommentista.
Lainaus: Hey guys,
I've got a few interesting tidbits. First of all, I want to say that I've been running around the internet for a day or 2 now, gathering as much information as I could about, well, everything. I've posted all the information that I know in the following thread (some of the information is wrong, as I found out later, but a lot of it is spot on): http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=509815&page=5 Start reading from the second post down(Post #42), as that is the one that contains all of the information.
That being said, here's my story; I bought my 226BW a little over a week ago from Dell. I was buying my laptop from there as well, and they gave me a discount on the monitor. I was ecstatic, of course. When I got the monitor, I was certainly a little dissapointed; the colors were all washed out. I figured that could be fixed easily enough, though, so I didn't worry. Then I tried to play some games, and I encountered the halo effect described in one of the Behardware articles; I decided I was going to RMA the monitor.
Then, on Ubuntuforums, another user that was buying the same monitor asked me for advice on it. At that time, I decided to do some digging and discovered all this information. I immediately went about checking my panel for identification; the sticker on the the back was devoid of any A/S/C markings. I decided to check the hidden service menu, thinking for sure that it would be in there. Nope. The only useful things that were in the service menu and on the back sticker of the monitor:
Quote
Hidden Menu
Version: M-ME22W0BDA-1003 (the latest revision, I believe)
Checksum: C329
Sticker on back:
Made in Tijuana, Mexico (SAMEX)
Manufactured July 2007
So as you can see, it's the very latest. I grew increasingly frustrated with it and tried to decide what I was going to do. "Should I RMA and get a replacement? Or a full blown refund and just buy something else?" Then, I read the Behardware on the C panel, and I knew that's the one that I had; the one with the mismanaged RTA overdrive. Just to make sure, I did follow the instructions as per this article, and opened it up to check; yup, Chi Mei Electronics, M220Z1. I even took pictures.
However, the sticker wasn't in the same spot as described in your article. After you take off the silver shield and slide the panel over, all you see is some crap ass sticker with no pertinent info on it. I don't want to post it here in case it is a unique number that can be tracked. But the important sticker was instead on the left side of monitor, under the panel, where the panel can only be lifted a little bit. It was very hard to get a good look at it, so I had to resort to sticking a camera in there and flashing a picture. But, it did confirm that I had a C panel. Whether the placement of the sticker is coincidental or done intentionally to make it harder to read, I don't know.
But I do know that this is all pretty infuriating. Samsung claims that they've stopped shipping A and C panels, but I have one made in July, with the most recent version number that I've seen on the internet. So have they really stopped? Or are they just deceptively shipping unmarked monitors so that people can't have solid evidence when they complain?
Anyways, I would like your advice on something. I'm planning on returning the monitor, of course, since it is clearly defective. I think that I should get a refund from Dell and buy another one from newegg. My logic is this; Dell probably doesn't sell many monitors that aren't Dell branded, so they're more likely to have A and C panels in stock. Newegg probably serves at least 100 orders per day for this very same monitor, so they have a greater chance of having the absolute latest monitors from Samsung, which are supposedly the S panel ones. Do you agree with that? What are your thoughts?
Thanks.
Tuossahan näyttäisi olevan samat tiedot kuin sinulla, ja c-paneelillahan tuo on.
Miten sitten todistat, jos näyttösi olisikin c-paneelia, kun näytön avaaminen vie takuun, jonka jälkeen he tuskin sitä alkaisivat vaihtamaan. Olisikohan joku samsungin näyttöjä korjaava liike niin ystävällinen, että avaisi näytön ja sitä kautta saisit todistettua, että paneelisi on c-paneelia, vaikka sille on annettu s-paneeli takuu. Varmuudella en tietysti osaa sanoa, mitä paneelia näyttösi on.
Tarkemmin kun luin kirjoituksesi huomasin, että näytön tiedot olivatkin valokuvassa jimm'sin näytöstä, mutta en jaksa viestiäni enää korjailemaan. Eli viesti on kirjoitettu niin kuin sinä sen näytön jo omistaisit. :)
Itsellä on ensi viikolla koneen osto edessä, ja siksi olen netistä tietoa etsinyt, eikä siis itse tuosta näytöstä mitään itse koettua kokemusta ole. Siksipä jos joku on jimm'sistä s-paneeli takuisen näytön ostanut haluaisin itsekkin tietää onko tällä takuulla mitään arvoa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. elokuuta 2007 @ 12:56
|
jatahy
Newbie
|
12. syyskuuta 2007 @ 02:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Ostin Jimmsistä elokuussa tuollaisen Meksiko-version 226BW:stä. Näytöllä oli s-paneelitakuu! Siinä oli keskellä näyttöä reilusti valovuotoa, eli sellainen kallellaan oleva H-kirjain. Aika selkeä merkki c-paneelista. Vein näytön takaisin, ja sain reilun kuukauden päästä vaihtomonitorin, joka on valmistettu Slovakiassa. Vaikuttaa ihan hyvältä yksilöltä. Tämä on ainakin enemmän s-paneeli kuin tuo Meksikolainen. Aukaisemaan en rupea.
|
poroajuri
Newbie
|
1. lokakuuta 2007 @ 14:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Tässä on kokemukseni Samsunging BW226 ala jimms takuu s-paneeli.
Elikkä. Pitkään olin näyttöjä ketellut ja lueskellut testejä netistä jne. Samsungin kehuttu S-paneelinen BW226 vaikutti sopivalta minulle.
Huomasin Jimmys S-paneeli takuun ja tilasin heiltä yhden näytön.
Ok tilaus tuli noudettavaksi. Kävin kuitenkin ensin verkkokaupassa katsomassa vielä sitä heidän paneelia kys. demo näyttö oli vaihtunut ja heillä todella oli varsinainen S-paneelinen näyttö. Tein tunnetun service menu testin sille ja katsoin näytön takaa mallin.
Kuva oli mitä mainioin. Tyytyväisenä ajattelin , että nyt sitten hakemaan jimmyltä oma kotiin.
Noh jimmyllä sitten neuvottelin, että saan tarkistaa näytön ostamatta sitä. Laitoimme myyjän kanssa näytön kiinni tietsikkaan. Huoleni heräsivät kun näytön takana lukikin C. No ei siinä vielä mitään service menuu kattomaan että mitä siellä lukee. yllätys yllätys service menusta löytyikin aivan tuntematon paneelityyppi mistä en ollut vielä netissä kuullutkaan.
Kuvan laatua silmämääräisesti analysoidessäni kävi harmikseni selväksi , että kuvan laatu oli valovuoden päässä siitä verrkokaupan S-paneelista. Eli kuva oli täysin onneton. Tämän löydöksen jälkeen en tietysti ostanut kys. näyttöä koska se ei todellakaan vastannut luvattua S-paneelia.
Myöhemmin samana päivänä kävelin takaisin verkkokauppaan ja kysyin voisko ne myydä sen demonäytön sieltä hyllystä.
Ei myydä. Samsung on ne testi näytöt erikseen toimittanut heille.
Silämi aukenivat. Taisin sanoa ääneen , mitä kusetusta! kerroin tarinani sille myyjälle.
Eli mitä voin päätellä. Samsung kusettaa Jimm's pc-storea. Ainakin minun testaamani kappale oli aivan peestä.
|
Mainos
|
|
|
Samiv93
Member
|
9. lokakuuta 2007 @ 15:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Heips,
Itse ostin tällaisen samsung sycmaster 931BW:n kärkkäiseltä ja kun luin tämän triidin niin mieleeni tuli kysymys että onko näissä 19" syncmastereissa myös tuo s-paneeli? vai onko se ihan c? ja jos pitäisi olla niin miten saan tarkastettua sen?
Kotelo: Antec,Sonata III.
Emolevy: MSI,P35 Neo-f.
Prosessori: Intel,Core 2 Quad Q6600 Boxed.
Näytönohjain: PNY, 8800GTS.
Muisti: Buffalo, 4x 1gt, 800Mhz, DDR2.
Kovalevy: Samsung,T166, 500Gt.
DvD asema(2x): Samsung,SH-S203.
Käyttis: Windows Vista Home Prerium.
|
|