User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 2.2.2025 / 12:11
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > ip osoite pysyväksi?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
IP osoite pysyväksi?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
epitrini
Newbie

1 tuotearvio
_
4. elokuuta 2007 @ 17:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkäs mulla on OPOY:n eli nykyisen DNA:n netti 512/512 ja mun ip vaihtuu aina ku yhistän nettiin tän koneen ja haluisin vakituisen ip:n niin miten se onnistuisi ? kenties tuolta käynnistä > ohjauspaneeli > verkkoyhteydet sieltä valittan että se käyttää vaan tiettyä ip:tä ? mulla on nyt siinä että se hakee ne automaattisesti. mutta jos laitan siihen mun nykyisen ip:n niin mitä mun pitää laittaa aliverkon peite kohtaan ja oletusyhdyskäytävä kohtaan ?
Senior Member
_
4. elokuuta 2007 @ 18:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ota yhteyttä OPOY:n ja kysy onko heillä sellainen palvelu. Todennäköisesti on maksullinen.

Et missään tapauksessa saa laittaa kiinteästi omalle koneellesi muita kuin sisäverkon ip osoitteita
10.0.0.0 - 10.255.255.255
172.16.0.0 - 172.31.255.255
192.168.0.0 - 192.168.255.255

Elisan muuttumaton ip palvelu on kyllä hieman puutteellinen. Jos elisan dslam bootataan tai jotain muuta niin ip vaihtuu. Tuonkin voisit tarkistaa jos tuollaisen haluat hankkia.

--afterwin-- ihmettelee afterdawnin hiekkalaatikko meininkiä -- tämä on meidän oma hiekkalaatikko jossa on vain ja ainoastaan yksi oikea mielipide ja jonne ei muita mielipiteitä ja näkemyksiä mahdu --
Moderator

1 tuotearvio
_
4. elokuuta 2007 @ 18:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mihin käyttöön haluat tuon kiinteän ip:n? Tarpeisiisi saattaisi riittää no-ip:n kaltainen palvelu. saat kiinteän domain-osoitteen (esim. apina.no-ip.org, joka koneelle asennettavan apuohjelman avulla reitittää kulloiseenkin ip:seesi liikenteen. Vastaavia muitakin löytyy, mutta tuota olen käyttänyt tarpeen vaatiessa. Toimii sekä linuxissa että winukoissa.

http://www.no-ip.com/1click.php?service=...CFSDFXgoduWTOaQ

Edit: Ei luonnollisestikaan toimi jos tuossa opoyn liittymässä on vain sisäverkon ip.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. elokuuta 2007 @ 18:32

epitrini
Newbie

1 tuotearvio
_
4. elokuuta 2007 @ 19:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
DC:hen. koska siellä tarvii sitä ip osotetta ja en jaksais aina vaihtaa sitä sinne.
Mainos
_
__

_
Moderator

1 tuotearvio
_
4. elokuuta 2007 @ 23:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuo no-ip toimii ok sitten. Teet sinne accounitin, asennat apuohjelmat koneelle ja loggaudut sisään. Pistät accountissa määritellyn domainin ip:n tilalle dc:hen ja voila!
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > ip osoite pysyväksi?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy