User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 6.8.2025 / 21:54
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > ati radeon x1950 xt ^.v.s.^ x1950 pro
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ati Radeon x1950 XT ^.V.S.^ x1950 Pro
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
spas12
Suspended due to non-functional email address
_
7. elokuuta 2007 @ 22:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tulipa ajatelleeksi kumpi noista on loppujen lopuksi kannattavampi!

Elikkä kaikkihan sanoo, että toi XT on PALJON kannattavampi?
Mä voisin sanoa jopa melkein, että ei ole. EHKÄ. Muistimäärähän noissa on molemmissa sama/ja molemmissa on TURHA 512Mt versio. Onko näyttiksissä perusominaisuuksissa eroja? Kuten jotenkin kellottavuus olisi parempaa XT:ssä?

Näytän 2-3 linkkiä ja niiden perusteella sanoinkin tämän mitä äsken sanoinkaan.

Esim 1:
http://www23.tomshardware.com/graphics_2...2=724&chart=288
Doom3 max graffoilla. Eikö Ati Radeon x1950 Pro vedä jo 49Fps joka riittää täysin? Huomaako 49/69Fps eroa edes? Muistaakseni 65Fps on max, jonka ihminen näkee.

Esim 2:
http://www23.tomshardware.com/graphics_2...2=724&chart=293
Tuota eroa ei varmasti huomaa! Vaikka kumpikaan noista ei jaksa pyörittää tuota peliä noilla resoilla.

Esim 3:
http://www23.tomshardware.com/graphics_2...2=724&chart=307
Ero??

Esim 4:
http://www23.tomshardware.com/graphics_2...2=724&chart=318
200-300 Pojoa enemmän tuli tuosta, ero minimaalinen?

Joten eihän noiden eroa pelissä melkein edes huomaa? Onko XT 40-60? arvoinen? Mikä on yleisimmiten peleissä käytetty grafiikka? Noissa tomshardwaren testeissähän näytetään kuinka nuo hyytyy 1920 x 1200 graffoissa. Eikö yleisimmiten käytetä kuitenkin 1600 x 1200/1024 x 1280?
Nyt yleinen perustelu:
Kun isoissa graffoissa nuo molemmat hyytyy, mutta taas alemmissa molemmat ovat kelvollisia, joten eikö noista parempi hinta/laadussa ole Ati Radeon X1950 Pro?

P.S Tuli vain tälläinen kysymys mieleen.. ;P

jepjep
apilas
Suspended permanently
_
8. elokuuta 2007 @ 04:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo jos pelaat 1600*1200 ja siitä suuremmmilla resoluutioilla niin silloin kannattaa varmaan etsiä näyttistä, mikä on suunniteltu noin suurille resoluutioille. Näistä kahdesta ei ole siihen.

Mutta katsoppas pro vs xt erot 1280*1024 resoluutiolla? Silloin ero on sen verran suuri, että tuo "pari kymppiä" lisää kannattaa maksaa tuosta XT:stä.

7900GTO 512mb T.S.A SANCTI
Senior Member

1 tuotearvio
_
8. elokuuta 2007 @ 11:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
niin siis onko sulla näyttöä joka tukee 1900x1200 resoa? veikkaan että ei. Joten esimerkki 1. eroa normaaliresolla (4:3) 1280x1024 fpssä on yli 20 ja se todellakin vaikuttaa.
Joten noista ehdottomasti x1950xt!

a mon avis
spas12
_
8. elokuuta 2007 @ 13:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen itse ostamassa Ati Radeon x1950 Pro:ta rahatilanteen takia. Onko siis X1950XT 50-60? arvoinen? Muiden mielipiteitä?

jepjep
Member
_
8. elokuuta 2007 @ 14:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos on se 50 euroa ylimääräistä niin laittaisin itse ainakin ton XT:n. Olin itsekin aluksi ostamassa tota 1950pro:ta 1000 euron budjetilla. Mutta sitte ajattelin että sama laittaa heti kunnon kortti joten laitoin 8800gts:n ja tulee maksamaan reilut 1200 euroa lopulta kun pitää ostaa sonataan lisätuuletin ja prossujäähy, eipähän tarvi pelätä että alkais peli tökkimään tai ettei etes toimis niin kuin tässä nykyisessä koneessani. Tee kuitenkin niinkuin itsestä tuntuu parhaalta.
Mainos
_
__

_
spas12
_
9. elokuuta 2007 @ 17:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Raquzz:
Jos on se 50 euroa ylimääräistä niin laittaisin itse ainakin ton XT:n. Olin itsekin aluksi ostamassa tota 1950pro:ta 1000 euron budjetilla. Mutta sitte ajattelin että sama laittaa heti kunnon kortti joten laitoin 8800gts:n ja tulee maksamaan reilut 1200 euroa lopulta kun pitää ostaa sonataan lisätuuletin ja prossujäähy, eipähän tarvi pelätä että alkais peli tökkimään tai ettei etes toimis niin kuin tässä nykyisessä koneessani. Tee kuitenkin niinkuin itsestä tuntuu parhaalta.

Mä itte ottaisin 8800Gts ja vaikkapa 6850 C2D, mutta kun rahat on niin ja näin. Ei ole varaa itsellä 1000? koneisiin.

jepjep
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > ati radeon x1950 xt ^.v.s.^ x1950 pro

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy