Kaikesta vain pitää tinkiä. Muistia voi halutessaan lisätä toisen 512 Mb kamman, joka on hyvinkin suotavaa. Mutta esim tuo ~40 ? prossu on hieman tehokkaampi kuin omani, joka maksoi aikoinaan 140?
Edit: Niin noista valmispaketeista, että Celeronia ei kannata ostaa. Ja tuo Sempron-kone, niin tuota tuo kokoamani on samanhintainen ja siinä on parempi prossu sekä isompi kovo.
kysymys kuuluu siis pitääkö siihen kuulua käyttöjärjestelmä--> eli esim windows.
entäs näyttö/hiiri/näppäimistä
että kun uutta suunnittelee niin kolmasosa tuosta budjetista menee jo käyttöjarjestelmään.. ellei sit meinaa noita linuksei tai noita..
itse en tiedä minkä hintaisia ehkä voisi saada halvemmalla en kommentoi kun en tiedä.
jonkun vanhan putkinäytön voisit saada ilmaiseksisin jostain. Mutta kaupassa et ihan ilmaiseksi saa sellaistakaan.
et jos joku oikein rypistää niin sen keskusyksikön voisi siis tosi hikisen sellaisen saada kasaan 300?
perhana kun nuo powerit maksaa.. kotelot. saati sit electroniikasta puhumattakaan..
että voi huh huh.. 250e-->1491 mk ei jumalaut.. ei paljoo maksa keskusyksiköt enää..
nojoo.. ehkä jos hiukan haluaapi enenpi tehoo niin ehdotan.. etsi käytetty.. saat tehokkaamman kun nuo on. itse ajatelisin kuiteskin näin et pari vuotta vanhat kohtuu hyvät osat on parempia kun Pas***at nykyhetken osat..
Kyseinen Sempron 3200+ keskusyksikkö tosiaan pitää sisällään DDR2 533MHz muistit sekä PCI-E 16x -väylän, joten kysessä ei ole vanhentuneista osista kasattu kone.
Jos tuntuu kuitenkin että haluaa tehdä pieniä muutoksia koneen komponentteihin niin se onnistuu kyselemällä sähköpostitse. Laittakaahan viestin otsikoksi "afterdawn - tarjous" Esimerkiksi kun 80gb levy vaihdetaan 160gb, niin hintaa ei tule lisää kuin 10e. Tai jos prosessoriksi laitetaankin x2 4000+ niin se ei tee kuin 35e.
Lainaus:nojoo.. ehkä jos hiukan haluaapi enenpi tehoo niin ehdotan.. etsi käytetty.. saat tehokkaamman kun nuo on. itse ajatelisin kuiteskin näin et pari vuotta vanhat kohtuu hyvät osat on parempia kun Pas***at nykyhetken osat..
Tuosta voi olla monta mieltä. Itse olen tietokoneiden lisäksi touhunut vuosia myös muun elektroniikan parissa ja olen oppinut sen että tietyillä komponenteilla on aina rajallinen elinikä. minua ainakin harmittaisi jos olisin ostanut käytetyn tietokoneen ja 2kk päästä huomaa että emolevyn kondensaattorit ovat vuotaneen ja siten lopettaneet toimintansa eikä takuusta ole tietoa. datascene .net tietokoneissa on 12kk takuu ja sen jälkeen ostaja ei ole omillaan, vaan esimerkiksi emolevyllä, prosessorilla ja kiintolevyllä on 36kk takuu, komponentin rikkoutuessa ei tarvitse muutakun kiikuttaa palikka postiin niin aikanaan saapuu ehjä tilalla.