Eli onko asetuksista korjattavaa? Yhteys on DSL 512/512?
Olen siis aika aloittelija vielä eMulen kanssa... Mitä nuo naamojen eri värit tarkoittaa eli löytyy harmaata, keltasta, vihreää, punasta eli mikä mikin tarkoittaa? Käsittääkseni vihreä on ainakin paras ja veikkaisin, että keltainen toisiks paras. Hidastaako lähetykset omaa latausnopeuttani? Olisin kuullut, että mitä enemmän jakaa itse sen paremman nopeuden saa latauksiin, pitääkö tämä paikkansa? Kannattaakohan eMuulilla panna monta yhtäaikaista latausta vai yhtä kerralla? Hidastuukohan kaikki lataukset, jos on monta yhtä aikaa lataamassa? Nytkin minulla on tällähetkellä 4 latausta ja nopeudet kaikissa vähän vaisuja: 1.2, 4.6, 2.3, 1.0, onko tämä hitaus ihan normaalia ja voiko nopeus kasvaa kun odottaa vaan rauhassa. Lähetyksiä 14, joista nopein on 4.3kb/s. Eli kannattaakohan ohjelmalla ladata montaa tiedostoa kerralla vai yhtä kerralla vaan?
Kyllähän nuo ihan hyviltä asetuksilta vaikuttaa. Itsellä kaapeli 512/128 yhteys ja lataus 58 kb, lähetys 11 kb, rajat samat, hard limit 700 ja max connections 500, noilla on hyvin toiminu tähän päivään asti. Muulissahan on normaalia, että nopeudet kasvaa ajan myötä, maltti on valttia. Muuli on paras jos kone on 24/7 päällä. Naamojen värien merkitystä en tiedä, mutta tärkeämpää on että kun lataa jotain tiedostoa, niin palkki on sinisenä eli sitä on jaossa eikä esim. punaisena jolloin sourceja ei ole tarjolla. Kyllä useampia tiedostoja kannattaa pitää latauksessa niin paremmin latailee, harvemmin kun kuitenkaan saa yhtä tiedostoa maksiminopeudella ladattua. Haku toiminnolla löytyy varmaan aikasemmista viesteistä vastauksia lisää.
Quote:Mitä nuo naamojen eri värit tarkoittaa eli löytyy harmaata, keltasta, vihreää, punasta eli mikä mikin tarkoittaa?
Vihreä: Lataa tai lähettää parhaillaan.
Keltainen: Käyttäjä on jonottamassa.
Punainen: Yrittää saada yhteyttä tähän käyttäjään.
Harmaa: Käyttäjällä ei ole tarvittavia osia ladattavasta tiedostosta, jono on täysi, pyytää toista tiedosta samalta käyttäjältä tai ei saa yhteyttä esim. Low ID.
Quote:Hidastaako lähetykset omaa latausnopeuttani?
Toiset sanovat, että hidastaa, toiset taas, että ei hidasta.Hyvä upload-nopeus on esim. 1/2 tai 3/4 kaistasta.
Quote:Olisin kuullut, että mitä enemmän jakaa itse sen paremman nopeuden saa latauksiin, pitääkö tämä paikkansa?
Nopeuteen vaikuttaa niin moni asia. Esimerkiksi lähteiden määrä jne. Mutta kyllä kannattaa jakaa, sillä saat sitä enemmän krediittejä, mitä enemmän jaat. Nuo krediitit auttavat sitten siinä, että pääset esimerkiksi jonoissa etenemään nopeammin.
Quote:Kannattaakohan eMuulilla panna monta yhtäaikaista latausta vai yhtä kerralla?
Nimenomaan kannattaa pistää monta. Juuri silloin eMulen hyödyt tulevat oikeuksiinsa.
Onko muita vinkkejä saada eMuuli mahdollisimman nopeaksi muutaku jakaa paljon? Kaveri tietää jonku nopeutuskeinon eMuleen muttei suostu sanomaan. Voisitteko te sen täällä sanoa jos sellainen on? Eli miten saan lataukset MAHDOLLISIMMAN nopeiksi. Nytki vaan jotain 6 ja 7. Siinähän menee ikä ja terveys että saa valmiiksi nuo kaikki. Kai siihen nyt joku nopeutuskeino on.