Jotain pitää siis päivittää. Ilmeisesti kortin päivittäminen AGP:hen toisi lisää potkua samoin kuin näyttiksen muistin nostaminen 256mb:hen (myös AGP ja PCI -väyläisillä näyttää olevan melkoisesti eroa), mutta mieluumin ostan saman tien esim. GeForce 7600 GT:n.
Eniten tässä ihmetyttää prosessorin tehottomuus. Paranevatko CPU -tulokset näyttiksen myötä vai syökö joku potkun koko prossusta, vai missä tässä mättää?
Minulla oli itellä samanlainen ongelma 3DMarkkeilla oman GeForce 6800 GS kanssa. Sain pisteitä 3DMark03:sta jotain 6500, mutta tiesinpä että omalla kokoonpanolla 12 000 p. pitäisi mennä vielä rikki. Menipä siinä tovi kun etin ongelmaa, mutta löytyipä se sitten lopulta nVidian ohjauspaneelin asetuksista. Tämä sama asetus-ongelma on minulla aina vakiona heti ajureiden asennuksen jälkeen, eli käytössä on 'Usean näytön tehokas käyttötila'. Muuttamalla sen Yhden näytön toimitilaksi ongelma häviää samontein ja Markit alkavat nousta silmissä :D
Jotain pitää siis päivittää. Ilmeisesti kortin päivittäminen AGP:hen toisi lisää potkua samoin kuin näyttiksen muistin nostaminen 256mb:hen (myös AGP ja PCI -väyläisillä näyttää olevan melkoisesti eroa), mutta mieluumin ostan saman tien esim. GeForce 7600 GT:n.
Eniten tässä ihmetyttää prosessorin tehottomuus. Paranevatko CPU -tulokset näyttiksen myötä vai syökö joku potkun koko prossusta, vai missä tässä mättää?
siinä mättää toi sun konees. Liian heikko prossu, liian vähän muistia ja näytönohjain on paska. Ei muuta
siinä nyt vaan mättää tuo sun näytönohjain ja prosessori. itsellä sama näytönohjain, ja eipä paljon pisteitä tuo 2006 annakaan, siinä jotain 1600 pistettä, mutta mulla onkin parempi prosessori, enemmän muistia jne niin johtuu aika paljolti siitäkin.
muuten aika paljolti vaikutti kun sain muistit dual channeliin niin prossutestin pisteet nousi monta sataa ja FPS parisen verran, vaikuttaako tuo oikeesti noin paljoa? näemmä kuitenkin vaikutti :D
kaverilla tuo sama pentium mutta vaan 2.8 GHz ja alkaa se ottaan jälkeen aika pahasti kun sillä koneella pelailee pelejä. tiedonhaluisille muu kokoonpano... 7600 gt, 1280 ram.
no itse voin sanoa kokemuksesta että prosessorin uusiminen vaikuttaa pelitehoihin yllättävän paljon, kun itse vaihdoin AMD Athlon XP 1800+ prossusta tähän core 2 duoon niin esimerkiksi karkkimarkki 2001 antoi melkeen 100% paremman tuloksen, vanha oli jokusen 12000 ja uus oli vähän vajaa 24000 :D ja paranihan kaikki muutkin markit monta sataa pistettä...
aika normaali tulos tuolle, suurinpiirtein saman tehoisella kokoonpanolla oon tehnyt tuon testin ja pisteitä siinä 900 luokassa kans.
"Ilmeisesti kortin päivittäminen AGP:hen toisi lisää potkua samoin kuin näyttiksen muistin nostaminen 256mb:hen" ööh, en oikein ymmärtänyt tätä :D jos näyttis ostetaan niin nykyään kannattaa ehdottomasti ottaa PCI-E väyläine, ja muistia ei niin vaan nostella :P
"Paranevatko CPU -tulokset näyttiksen myötä vai syökö joku potkun koko prossusta" ei se CPU tulos parane juurikaan uuden näyttiksen myötä, se on raskas juuri nimenomaan prosessorille, eikös tuo testi ole tehty juuri niin että siinä ei paljon näytönohjainta käytetä että prossu suorittaa suurimman osan(?)
eikä samanlaisella kokoonpanolla saada menemään 1800 pintaan ellei *vähän* ylikellottele jne...