User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 19.1.2025 / 18:59
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > avi&xvid-leikkeet pienenee toiston alussa alareunaan
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Avi&Xvid-leikkeet pienenee toiston alussa alareunaan
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Asgård
Newbie
_
4. marraskuuta 2003 @ 17:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli ongelma on seuraavanlainen:
(btw: olen etsinyt viestejä, löytyi 2, näihin ei oltu vastattu)
Avi ja Xvid leikkeet alkavat lupaavasti, mutta alle 10s kuluttua toiston alusta pienenee kuva vasempaan alareunaan ja kuvan koko jää n.1/3:aan siitä mitä sen pitäisi olla. Ongelma alkoi ilman varoitusta ja esiintyy myös leikkeissä, jotka aiemmin toimivat mainiosti. Ongelma esiintyy sekä laajakuva että tavallisella kuvasuhteella olevissa filkoissa.

Olen asentanut Näytönohjaimen uusiksi,
(Nvidia GF3 ti200 ajurit:44,71)
Olen poistanut kaikki codecit ja asentanut ne uusiksi (nyt vain ffdshow)
Olen poistanut MediaPlayer9:n, DivxPlayer:in.
Olen tarkastunut Gspot:ila, että kodekit löytyvät.
Kuva siis näkyy, mutta se on kovasti suppea kokonsa puolesta.
Tätä on kyselty aiemminkin, mutta vastausta ei ole näihin tiedusteluihin löytynyt.
Olen yrittänyt toistaa leikkeitä WindowsMediaPlayer9:llä, Blaze Media Pro v4,6:lla sekä DivxPlayer:illä. Aina sama ongelma.
Olen yrittänyt muutella ffdshow:n asetuksista kuvasuhdetta ja kuvan kokoa tuloksetta.
Alkaat omat rahkeet loppumaan tämän ongelman ratkaisemikseksi.
Jos jollain tulee mileen jotain mikä on minulta jäänyt tekemättä tai ajattelematta niin ideoita otetaan vastaan. En liene ensimmäinen jolla on vastaavia ongelmia.

Senior Member

2 tuotearviota
_
4. marraskuuta 2003 @ 17:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tätä ei voi kutsua ratkaisuksi tuohon ongelmaan, mutta itsellä kun kuva (ja kuvasuhde) rupesi temppuilemaan ja esim. kuva siirtyi vasempaan alanurkkaan ruudulla, lopetin Windows Media Playerin käyttöön ja siirryin BS Playeriin. Sen jälkeen on pelittänyt vallan mainiosti.

Kannattaa kokeilla jos ei mikään muu tunnu onnistuvan.

----

Ai niin, ja kannattaa miettiä että mitä koodekkeja/windowsupdateja/ajureita on tullut viime aikoina asennettua. Joku niistä on todennäköisesti tuon ongelman aiheuttanut.

Asgård
Newbie
_
4. marraskuuta 2003 @ 18:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
:)
heh,
BsPlayer(v0,86) kyllä toistaa leikkeet hienosti ja värit on kirkkaat ja kuva on terävä, hieman vain jää häiritsemään että kuva on ylösalaisin ja peilikuvana.
Antaa tiedostoa avatessa tällaisen varoituksen:
"Display hardware is not capable of color-space conversions. Switching to RGB."

Menee aika mielenkiintoiseksi. (En löytänyt näytöohjaimen asetuksista tuota peilikuvaksi kääntö ominaisuutta, että olisin saanut korjattua, 180 astetta se kuva kyllä kääntyy.)

Mahtaako tähän olla kenelläkään ideoita?

---*** AMD Athlon XP 1900 ***---
Prosessorin Lämpötila: 35 astetta celciusta
Senior Member

2 tuotearviota
_
4. marraskuuta 2003 @ 20:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ffdshow:n asetuksista löytyy "flip video", kokeilepa jos tuo auttaisi.

Eli:

- käynnistä bsplayerissä se xvid
- oikea-klikkaus -> properties -> ffdshow
- Miscellaneous -> flip video

siinä on ilmeisesti useampi eri vaihtoehto tolle pyöräytykselle, luulisin että siellä on myös tuohon ongelmaan sopiva. :)
Asgård
Newbie
_
5. marraskuuta 2003 @ 07:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, kiitos vinkistä, nyt on kuva oikein päin ja sen saa siinä pikku-ruudussa suurennettua vaikka miten isoksi, mutta fullscreen tilassa se kuva on nyt keskellä, mutta koko on edelleen melko vaatimaton eli reunoissa on (joka suuntaan) 15cm tyhjää.

Mietin itsekin noita päivityksiä yms, koska Windowsin päivitykset aina tekee jotain källejä, mutta mulla on Windows auto-yupdate pois päältä just tämmösten takia.
Ja tuoreimat muutokset järjestelmään on tehty ongelman alkamisen jälkeen, kun oon yrittäny ratkoa tätä riesaa.
No ainakin se kuva on nyt keskellä ja ehkä aavistuksen isompana, kuin aiemmin.
Voiko olla, että videossa on itsessään joku toiston asetus joka pakottaa sen "hyvälle" resoluutiolle/koko-asetukselle, koska kun kuvaa suurentaa pienessä ikkunassa, menee se suht rakeiseksi.

täytyy varmaan ihemetellä tätä hiljaa itsekseen.
Kiitos avustasi.

Senior Member

7 tuotearviota
_
5. marraskuuta 2003 @ 15:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Katsele BSPlayerin asetuksia, jospa siellä olisi joku ruksi...
Ja katso about-ikkunasta nappi, millä kuvaa voi suurentaa kokoruutu tilassa.
Asgård
Newbie
_
6. marraskuuta 2003 @ 11:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No kaipa tää mun ongelma on nyt sitte ratkaistu.
Leffa näkyy nyt niinkuin pitääkin. BsPlayerilla.
Mediapleierillä näkyy kuva ylösalaisin tai peilikuvana ;) ,hauska detaljí.

Olisi ollut kiva saada selvyys tämmöisen ongelman aiheuttajasta.
Olisi ollut kiva saada se ongelma häviämään, eikä vain kierrettyä sitä.

Kiitän asianosaisia neuvoista ja osan-otosta :)
Asgård
Newbie
_
12. marraskuuta 2003 @ 12:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noooh,
Nyt saa katteltua leffoja ihan mainiosti, kunhan ei oo tarvetta käydä jääkaapilla :)
Pause nimittäin aiheuttaa BsPlayerissä semmosen virheen, ettei paremmasta väliä.
Menee kone hetkeks ihan juntturaan ja tarvii ctrl-alt-del:lin takaa kaivaa Task Manager että saa sen BsPlayerin sammutettua.
Onkohan mulla joku vanha versio vai onko tää ihan ominaisuus. Aattelin vaan että liittyneekö tää tohon aiempaan onkelmaan.
Senior Member

2 tuotearviota
_
12. marraskuuta 2003 @ 16:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vilkaise

http://www.bsplayer.org

mikä se viimeisin versio on. Epäilenpä ettei taida päivitys vaan auttaa tuohon ongelmaan... :/

Asgård
Newbie
_
30. marraskuuta 2003 @ 18:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, ajattelin palata astialle, kun sain selville tuon ongelman aiheuttajan.
Syy oli Microsoft.
;) (oma syy?)
eli NetMeeting jotenkin?!? vaikuttaa 3D toistoon Disablettaa se ihan totaalisesti.
Ongelma tuli uudestaan vastaan kun yritin pelata GTA3:sta, joka on ennen toiminut, nyt ei toiminut... muutama päivä meni ihmetellessä...
sitten muokkailin nettimiitinkin asetuksia ja kas peli toimii.. mutta kuva on ylösalaisin leffoja kattellessa. FlipImage pois päältä FFDShown asetuksista ja jo taas elämä hymyilee...
Mystistä miten joku tommonen softa mitä ei ikinä käytä voi tehdä tommosia pykimiä viattomien ihmisten elämään.
noh. nyt se sitten selvisi mitä olin asentanut silloin kuukausi takaperin, kun ongelma alkoi...
Eli varoittava sana NetMeetingin vaikutuksista.

Mainos
_
__

_
Asgård
Newbie
_
30. marraskuuta 2003 @ 18:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ja se muuten auttoi siihen pause ongelmaan se päivitys, lisäksi uusin BsPlayer on parempi kuin vanhat versiot. (minulla toimii)
DxDiag oli muuten se softa joka kertoi mistä ongelma johtui...

afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > avi&xvid-leikkeet pienenee toiston alussa alareunaan

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy