1) Mikä olisi hyvä emo Q6600 prosessorille?
Ilmeisesti kuitenkin P35-piirisarjaa tulisi olla, mutta ...
2) MSI vai ASUS (emolevy) , Nvidia piirisarjat vai Intel?
3) Mikä on Go stepping prosessorissa?
4) Q6600 vai E6750?
5) Vista 64bit vai 32bit? En ole pahemmin tutkinut eri ohjelmien sopivuuksia 64bit vistassa. Eli jos hankin 64bit, asentuuko PELIT samalla tavalla ... vai pitääkö lähteä metsästämään yhteensopivia ohjelmia?
6) Mikä on "Form factor" esim. microATX / ATX? Emolevyjen kokoluokka eli mihin koteloon mahtuu?
7) Half life 2, Prey, Doom 3, Bioshock vai UFO: Enemy unknown?
Paljon kysymyksiä ;) Tässä muutamana vastaus:
1) Vaikka Abit IP35 ATX-emolevy. Maksaa ~120e. Mieti kuitenkin mitä emolta haluat, valinnanvaraa kun tuppaa olemaan
4) Sinusta kiinni kumman valitset. Testeissä Q tuntuu vievän E:tä. Mutta vielä kaikki pelit (tai muut) evät osaa käyttää Quadin ominaisuuksia. Hintaero on ~100e (give or take). Jos haluat muutaman roposen säästää nii ota E6750. Sen kellottaminen on kuulemma melko helppoa. Quadin jos otat niin ehkä tulevaisuudessa sen suoritus paranee.
5) Olen itse käyttäny 64-bit vistaa niin kauan ku vista on ollu. Pelaan paljon pelejä (CSS, Prey, c&c3, FEAR, Doom3, SupCom.. you name it ;)) ja ei ole ollut mitään ongelmaa. Voit siis turvallisesti valita 64-bit. Näiden erosta ei oo oikeen tietoa :S
7) Makuasia, ei lähdetä kiistelemään. HL2 oli ihan kiva story pelata, hiukan puuduttava. Preyssa tuntu olevan aluksi ideaa mutta itse pelin ideaa (ominaisuutta) en sit koko pelissä käyttäny. Hyvää Prayssa on että hiukan erilainen FPS peli. Doom3 oli liian pelottava siinä mielessä että peliNAUTINTO kärsi ;) Bioshockkia en ole kokeillut enkä UFOa :/