|
XP ja ubuntu Dualboot
|
|
|
oemsucks
Junior Member
|
24. syyskuuta 2007 @ 04:31 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Olen siis aikeissa asentaa xp homen rinnalle uusimman ubuntun. Ja aikeiksi se toistaiseksi on jäänyt =(... Koneessa yksi kiintolevy joka osioitu seuraavasti c:\ on toki winukalle ja d:\ on winukan palautusosio... Niimpä tein partition 8:lla uuden 40gigan osion linuxia varten. siitä heitin vielä gigan swapiksi.. tuon 40gigaa olen siis osioinut ext2 ja ext3 muotoon kun en ollut varma kumpi oikea, kokeilin siis kumpaakin.. Sitten linukan asennuslevy sisään ja kaikki menee ookoo eli muistaakseni piti valita mille osiolle linuxin asentaa jne. mutta sitten alkaa ryppyily. asennusohjelma ilmoittaa että asennusta ei voida jatkaa koska juuritiedostoa ei löydy. tähän on hommat siis stopannut eikä hajuakaan miten jatkaa. Jos tähän vastauksen saisin virtsaisin varmasti hunajaa pidemmän aikaa!!! Älkääkä vastatko että "heitä V****un se xp ja asenna pelkkä linuxi".. Wintoosaa kun tarvitsen jo ihan töidenkin puolesta.
Yst.Terv.
Nimim. Epätietoinen
|
|
Blindet
Newbie
|
24. syyskuuta 2007 @ 07:17 |
Linkki tähän viestiin
|
|
en nyt tähän ihan hetimiten muista tarkkoja asennustermejä.
Mutta perusideanahan sulta puuttuu asennusosio.
Eli siis, ota se ext3 (tai ext2) mihin päätit asentaa ubuntusi, ja klikkaa edit partition.
Laita mount pointiksi "\" jolloin ubuntu tietää mihin asentaa linuxin.
ja tätä edit partition ja mount pointtia käytät myös windows osioosi, ja laitat siihen "windows" jolloin grub osaa tehdä multibootin automaattisesti.
toivottavasti ymmärsit
|
|
oemsucks
Junior Member
|
24. syyskuuta 2007 @ 08:29 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Joo ymmärsin.. eipä tuo pahalta hommalta vaikuta ollenkaan.. pitääpä vielä tänään testailla jos vaan aikaa on.. Tuollanen homma tosiaan jäänyt kokonaan tekemättä!!kiitos vastaajalle jo etukäteen!
|
Junior Member
|
24. syyskuuta 2007 @ 08:34 |
Linkki tähän viestiin
|
|
|
|
oemsucks
Junior Member
|
24. syyskuuta 2007 @ 22:23 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Joo toi wubihan oli näppärä.. ei turhaa säätöö. Tyhmä kysymys taas mutta siis jos uninstalloin ton wubin niin poistaako se sitten ubuntun ja dualbootit kanssa?
|
Junior Member
|
25. syyskuuta 2007 @ 05:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Okei,pakko kertoo vähän windows asiaa ,ettei "noi" suutu.Mulla oli tän koneen kanssa suuria ongelmia,windows ei päivittäny ollenkaan,käsipelillä joutu kaikki ladailee,samoin avast.No hermohan siinä menee,joten eiku wubia kehiin.Asennus stoppasi johonki 80%Kirosin siinä sitten vähäsen ja eiku uninstallia .Bootin jälkeen alko kuuluu hirmunen raksutus ja mitäs siellä oikein tapahtu Windows ja avast päivittää itteensä kilpaa.Mietin sitte tovin jo toisenkin,että mitä tapahtu ja ainut vaihtoehto on että,windows haistoi olevansa jäämässä alakynteen ja paransi tapansa.No niin viisaat kommentteja.Näin ollen tähän sun kysymykseen en voi varmaa vastausta antaa mutta,mulla ainakin levytila ja bootti palautu ennalleen.ps.elämä on ihmeellistä mutta,tietokoneet vielä ihmeellisimpiä.
|
Junior Member
|
25. syyskuuta 2007 @ 14:56 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Haloo! minä ja ehkä tuhat muuta ihmistä haluaisi tietää kuinka homma toimi.
|
Junior Member
|
7. tammikuuta 2008 @ 21:01 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Selvishän tämäkin homma,cd asema oli jotenkin paskana.Uuden aseman kanssa kaikki toimi.Ainut ongelma jonka huomasin oli,PerfecDisk ei osannut enää eheyttää kovoa windowsin puolella.Suosittelen kuitenkin kaikille kokeilunhaluisille,koska tämä on todellakin helpoin tapa tutustua kyseiseen käyttöjärjestelmään.
|
|
Mainos
|
  |
|
Junior Member
|
7. tammikuuta 2008 @ 21:11 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ääh,tätä se tietää,kun on vähän känässä.Siis keskusmuisti oli jotenkin paskana.
|