User Käyttäjä Salasana  

torstai 25.12.2025 / 16:17
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > portforwarding ja apua siihen!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Portforwarding ja apua siihen!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
stogis
Newbie
_
5. lokakuuta 2007 @ 11:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Älkää olko ankaria mulle, olen aika tietämätön mitä tulee tietokoneisiin.
Eli. Minulla on ollut bittorrent ohjelma tässä jo parisen viikkoa ja lataus on sujunut ihan hyvin. Nyt sitten päätin huvikseni testata toimiiko se portti mikä mulla on asennettuna ja se väittää että ei toimi.
Mietin vain että jos lataukset on tullut ihan hyvin perille niin miten se on mahdollista? Katsoin sitten sitä portforward sivustoa, mutta enhän mä siinä päässyt pitkälle kun en oikein tajua niitä juttuja enkä edes tiedä mikä modeemi mulla on!:D
Ja tällä hetkellä lataukset tulevat helevetin hitaasti.
Nopeudet vaihtelevat 0.8 kB:sta 45 kb:en mikä ei vissiin ole hirveän hyvin?

Eli siis vähän neuvoja kaipaisin.
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
11. lokakuuta 2007 @ 19:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos portti on blokattu niin paketit kulkee, mutta ei niin nopeasti kuin mahdollista. Minkälainen nettiyhteys sulla on? Mikä modeemi? Ilman näitä tietoja on mahdoton antaa kunnon neuvoja.

Give a man a fish and you feed him for a day.
Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
stogis
Newbie
_
12. lokakuuta 2007 @ 09:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nettiyhteys on vissiin elisan 2 mbit. Ja modeemista mul ei oikeesti oo hajuakaan:D Miten sen saa selville? Ja myös tällänen ongelma on nyt tullut: melkein kaikille mun latauksille tulee teksti "error:määritettyä tiedostoa ei löydy." Ja tämä tulee siis sen jälkeen kun ne ovat valmiina..
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
12. lokakuuta 2007 @ 11:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
2M yhteydellä pitäis kotiin valua hyvällä torrentilla 200kt/s. Modeemia et voi konffia jos et tiedä mikä se on. Seinästä lähtee johto(puhelin/kaapeli) joka kulkee modeemiin. Modeemin pohjassa on tyyppikilpi jossa lukee valmistaja ja tyyppi. Vaihda samalla Torrent softaksi µTorrent joka on yksi parhaimmista.
http://download.utorrent.com/1.7.5/utorrent.exe

EDIT: Sitten kun tiedät mikä modeemi on niin täältä löytyy ohje sen konffaukseen.
http://portforward.com/english/routers/p...routerindex.htm

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. lokakuuta 2007 @ 11:47

stogis
Newbie
_
16. lokakuuta 2007 @ 22:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis kun mulla lähtee seinästä johto/(netti)kaapeli joka menee tietokoneeseen. Sitäkö tässä tarkoitetaan? Oonko mä nyt vaan vitun tymä kun en älyä vai mikä on?:D
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
16. lokakuuta 2007 @ 22:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jaa, että kaapeli menee seinästä suoraan koneeseen. No sitten sulla on joko koneen sisäinen "modeemi" tai talossa seinissä sisäverkko ja modeemi jossain jakokeskuksessa. Et viitsisi kaivaa sitä Elisan nettiyhteyden tyyppiä? Jos se on vaikka HomePNA niin sitten et saa sitä toimimaan kunnolla ilman Elisan apua P2P käytössä.

stogis
Newbie
_
19. lokakuuta 2007 @ 11:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jep, se menee suoraan koneeseen. Mä en tiedä mitä oon ajatellu ku tänne kirjoittelin, mutta nettiyhteys on siis soneran eikä elisan. Vaikka tuskin se hirveästi tässä asiassa vaikuttaa.
Tuota noin. Mistähän mä sen nettiyhteyden tyypin saan selville?

Bittorrentin latauksista vielä sen verran että minkähän takia jotkut lataukset keskeytyvät vähän väliä ja perään tulee suunnilleen tälläinen teksiti: error, määritettyä prosessia ei voi käyttä koska se on toisen prosessin käytössä.
Suurinpiirtein noin?
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
19. lokakuuta 2007 @ 17:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nettiyhteyden tyypin saat helpoiten selville sopimuksesta.

Mitä Torrent softaa käytät?

aapeli95
Member

2 tuotearviota
_
19. lokakuuta 2007 @ 18:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ilmeisesti hän käyttää bittorrent softaa

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. lokakuuta 2007 @ 18:11

stogis
Newbie
_
25. lokakuuta 2007 @ 14:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei tässä mun soneran "saatekirjeessä" lue muuta kun että 2 mbit laajakaista huoneisto plus että ota siitä sitten selvää? Luultavasti mulla on siis koneen sisäinen modeemin? On ainakin suht uusi kone.
Toisaalta, kyllä suurin osa torrenteista nyt tulee aika nopeasti (elokuvat yhdessä yössä), mutta kiinnostaisi tietää miten nopeasti ne tulee kun on oikeat portit.

Ja käytän siis bittorrent ohjelmaa kun joku sitä kysyi..

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. lokakuuta 2007 @ 14:24

AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
26. lokakuuta 2007 @ 23:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
2M laajakaista huoneisto viittaisi HomePNA tekniikkaan. HomePNa verkoissa ei avointa porttia hevillä saa. Itsellä oli opiskeluaikana Soneran HOASNET ja myöhemmin HomePNA. En muista perustelinko jollain etähallinta tarpeella itselleni avoimen portin, mutta itse sitä ei voi konffia vaan se tehdään talojakomosta tjsp.

Mainos
_
__

_
stogis
Newbie
_
27. lokakuuta 2007 @ 12:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo siis mullahan on juuri Soneran HOASnet, en vain tajunnut sanoa. Ei ilmeisesti voi sitten mitään. No, eipä tuohon kuole, kyllä ne tarpeeksi nopeasti tulee.
Kiitoksia avusta!!
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > portforwarding ja apua siihen!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy