Sonera 24/1 ja Telewell TW-EA501 v3 ongelma
|
|
Apexi_90
Member
|
7. lokakuuta 2007 @ 08:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli tänään vaihdoin Soneran 8/1M netin 24/1M. PPO nopeustesti http://nopeustesti.kotinet.com/results.p...3000&recorded=1
antoi 8/1M netillä tuloksen Liittymäsi nopeus on:(noin) 6Mbps ja 24/1m tuloksen:Liittymäsi nopeus on: 9.54 Mbps. http://speedtest.net/ antoi 24/1M tuloksen: Download:11114kb/s ja Upload: 733kb/s. Eikö tuon uuden netin pitäisi olla reilusti nopeampi verrattuna tuohon vanhaan? Moodeemihan oli Telewell TW-EA501 v3, josta en ole muuttanut mitään asetuksia netin vaihdon jälkeen, enkä ole myöskään koskenut verkkoyhteyksien asetuksiin. Onko modeemi paras mahdollinen kyseisen netin kera, vai pitääkö uusi laittaa? Modeemin olen resetoinut ja se toimii siltaavana.
|
Tonttuman
Junior Member
|
8. lokakuuta 2007 @ 12:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Itselläni on sama soneran 24/1 ADSL 2 (<-??). Tuo 24/1 on vain maksimi nopeus johon yhteys voi koskaan päästä.. toisin sanoen, ei koskaan pääse. Olen kuitenkin itsekkin ihmetellyt kun liittymän nopeus vaihtelee aika lailla, ja välillä näyttää testeillä aika matalaakin. Tosin nuo testithän mittaa vain matkan koneelta testin servulle.. mikä voi olla melkeen missä vain. Niin ei nekään oikeen luotettavia ole. Mutta sellanen 10-12mb/s* on kyllä aika oikea lukema tuolle yhteydelle. ei ne vain maksimeihin ikinä yllä. SE tosin on ihmetyksen aihe että jopa soneran oma internetavustaja näyttää yhteyden ADSL-yhteytenä vaikka sen pitäisi olla ADSL2. Mitähän eroa niillä sitten onkaan...
|
Primmee
Member
|
9. lokakuuta 2007 @ 21:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä tuon modeemin pitäisi olla ihan sopiva, koska on "adsl 2+" modeemi. Noissa fullrate liittymissä ilmeisesti pitää olla just tuon tyyppinen modeemi.
Muuten en kyllä osaa kommentoida
|
Apexi_90
Member
|
10. lokakuuta 2007 @ 15:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuntuu, että netti käy jatkuvasti hitaammaksi. Olen nyt parin päivän aikana tehnyt useasti nuita nopeustestejä ja PPO nopeustesti http://nopeustesti.kotinet.com/results.p...3000&recorded=1 antaa jatkuvasti nopeudeksi n.6Mbps. Ei tule mitään.
Kun pingaan dna.fi ei tule kadonneita paketteja, mutta "Arvioitu kiertoaika sekunteina: Pienin:12ms Suurin:1571ms Keskiarvo 404ms.
Ei taida olla kaikki kunnossa?
Toisessa ketjussa huomasin samanlaista ongelmaa ja avuksi oli sanottu:
Lainaus: Koiranluu
Junior Member
_ 22. syyskuuta 2007 @ 09:40 _ Linkki tähän viestiin Raportoi viesti moderaattoreille Lähetä käyttäjälle yksityisviesti
Ok, ongelma on selkeästi sisäverkossa. Tarkista modeemin hallinnasta, onko kättely oikea. Kättelyprotokolla G.DMT (kun liittymän nopeus on 256K-8M) tai ADSL2+ (nopeus 24M). Soneran muista asetuksista en osaa sanoa mitään. Kannattaa myös testata toisella ADSL2+ modeemilla, mikäli mahdollista.
Nyt kun olen saanut laitettua modeemin siltaavaksi ni en enää pääse Telewellin laitehallintaan, jotta voisin yllämainitun asetuksen tarkistaa.
|
Lepattaja
Newbie
|
10. lokakuuta 2007 @ 16:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla kanssa sama nettiyhteys ja sama purkki. Toissapäivänä rupes kettuilemaan. µtorrent joka on tähän asti toiminut hyvin, ilmoittaa ettei ohjaamani portti ole oikein ja samoin käy dc:n kanssa. Noiden nopeustestien kanssa tulee mulla suht samat tulokset.. oiskohan Soneran päässä nytten jotain vikaa? pitää tosin vielä toi kättelyprotokolla tarkistaa modeemin päästä
|
Apexi_90
Member
|
10. lokakuuta 2007 @ 16:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Lepattaja (Newbie) 10. lokakuuta 2007 @ 20:11
Mulla kanssa sama nettiyhteys ja sama purkki. Toissapäivänä rupes kettuilemaan. µtorrent joka on tähän asti toiminut hyvin, ilmoittaa ettei ohjaamani portti ole oikein ja samoin käy dc:n kanssa. Noiden nopeustestien kanssa tulee mulla suht samat tulokset.. oiskohan Soneran päässä nytten jotain vikaa? pitää tosin vielä toi kättelyprotokolla tarkistaa modeemin päästä
Sulla ei ilmeisesti oo modeemi siltaavana? Kuinka paljon sulla yleensä on nopeudet tolla 24/1M liittymällä? Itse en kertaakaan ole päässy yli 10M. Pitänee otta Soneraan yhteyttä, jos ei ala tulee muutosta tohon nopeuteen.
|
Lepattaja
Newbie
|
10. lokakuuta 2007 @ 17:50 |
Linkki tähän viestiin
|
^Ei oo modeemi siltaavana. Mulla on ollu toi liittymä nyt pari-kolme kuukautta ja alussa pääsin yli 10m, ihan tarkkoja lukemia en nyt muista. Jonotin itse tänään Soneran asiakaspalveluun puoli tuntia ja luovutin.. ilmoittelehan tännekin jos tulee jotain lisätietoa..
|
Primmee
Member
|
11. lokakuuta 2007 @ 07:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Itellä muuten kans Sonera 1m (ja sama modeemi) ja on pari päivää tässä hidastellu todella paljon eli voisko olla jotain häikkää soneran puolella nyt?
|
Apexi_90
Member
|
11. lokakuuta 2007 @ 12:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt PPO:n nopeustesti antaa nopeudeksi n. 10.50Mbps. En tiedä sitte kuuluisiko olla nopeampikin. Tuntuu vaan tyhmältä, kun luvattu "nimellisnopeus" pitäisi olla kolme kertaa nopeampi vanhaan verrattuna, mutta ei ole edes kahta kertaa nopeampi.
|
Topi1234
Member
10 tuotearviota
|
11. lokakuuta 2007 @ 13:16 |
Linkki tähän viestiin
|
http://nopeustesti.regionline.fi tuo nopeustesti näyttää mun 8 m yhteyden oikein kun muut taas näyttää noin 2 m liian vähän kokeile toimisko toi sul paremmin :)
|
Apexi_90
Member
|
11. lokakuuta 2007 @ 14:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Topi1234 (Member) 11. lokakuuta 2007 @ 17:16
http://nopeustesti.regionline.fi tuo nopeustesti näyttää mun 8 m yhteyden oikein kun muut taas näyttää noin 2 m liian vähän kokeile toimisko toi sul paremmin :)
Mulla http://nopeustesti.regionline.fi sanoo: Your current bandwidth reading is:
7.51 Mbps ja useasti kokeiltuna myös sen alle jopa 4Mbps, muttei yli 8Mbps kertaakaan, eikä ollut mitään latauksia. 24/1M netin tilannu prkl!...
Alkaa niin nyppimään. 30min jonotin Soneran asiakaspalveluun ja aika hyvin taustalla soivan Juha Tapion kappaleen sanat kuvaili tätä "asiakaspalvelua"...
"Iltauutiset ja sää, kello käy jo yhdeksää,
viime vierailusta viikko, koskahan ne kerkiää
Pettymys ja riemu,..."
|
Topi1234
Member
10 tuotearviota
|
11. lokakuuta 2007 @ 14:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Ai no se on ikävää, veikkään et siel soneran päässä on vikaa tai tiedätkö kuinka pitkä matka on sulta keskukselle koska oon kuullu jos on vähä alle tai yli 10 km ni alkaa netti hidastuu huomattavasti
|
Apexi_90
Member
|
11. lokakuuta 2007 @ 15:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Topi1234 (Member) 11. lokakuuta 2007 @ 18:58
Ai no se on ikävää, veikkään et siel soneran päässä on vikaa tai tiedätkö kuinka pitkä matka on sulta keskukselle koska oon kuullu jos on vähä alle tai yli 10 km ni alkaa netti hidastuu huomattavasti
En tiedä kuinka pitkä matka on, muuta asun 4km päässä turun keskustasta, että en kait kovin kaukana voi olla. Saiskohan siihen kysymykseen asiakaspalvelusta vastauksen?
|
Topi1234
Member
10 tuotearviota
|
11. lokakuuta 2007 @ 15:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyl se pitäs se vastaus heiltä saada. Yleensä on ainakin porukat saanu.. :)
|
Topi1234
Member
10 tuotearviota
|
11. lokakuuta 2007 @ 15:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyl se vastaus sielt pitäs saada, aina on tutut yleensä saaneet.
|
Apexi_90
Member
|
11. lokakuuta 2007 @ 15:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Alkaa niin nyppimään. 30min jonotin Soneran asiakaspalveluun ja aika hyvin taustalla soivan Juha Tapion kappaleen sanat kuvaili tätä "asiakaspalvelua"...
Sain tuolta teknisestä asiakaspalvelusta henkilön kiinni n.50 min. odottelun jälkeen. Kysyin netin hitaudesta ja tiedustelin lähintä keskusta ja nainen vastasi, "että hän ei niin tiedä, kun niin ruuhkaa, että puhelu ohjattu hänelle...", mutta aikoi jättää soittopyynnön ja ilmeisesti joku tietävä soittaa takaisin. Sanoin, että en rupea kauan odottelemaan ja maksamaan täyttä hintaa puoleksi toimivasta liittymästä. Kehtasi akka alkaa vielä kauppaamaan soneran puhelinliittymää!...
|
Lepattaja
Newbie
|
11. lokakuuta 2007 @ 15:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla tuli nopeudeksi tuolla http://nopeustesti.regionline.fi testillä seuraavaa: Your current bandwidth reading is: 3.75 Mbps elikkä hyvin toimii täälläkin.. kohta alkaa sapettamaan. µtorrenttia tai dc:tä ei saa enää toimimaan millään vaikka asetukset on tehty sen sata kertaa uusiksi
|
ropex
Newbie
|
2. marraskuuta 2007 @ 00:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Samaa hommaa joo pukkaa täälläkin ja yrittelin kans soitella asiakaspalveluun, mutta jouduin lopettamaan jonotuksen kun tuli muita hommia.. Aivan turha tosiaankin sanoa 24/1 liittymäksi. Täyttä harhaan johtamista.
|
janneva
Newbie
|
8. marraskuuta 2007 @ 11:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla myös samainen modeemi ja eilen tuli tuo "24"/1M-yhteys mullekkin.
Samaa ongelmaa täälläkin. 7.78 Mbps taitaa olla paras tulos, mitä noita nopeustestejä oon kokeillu.
Onko kenellekkään tullut soneralta mitään vastausta. En aio maksaa 24M yhteydestä joka ei oo todellisuudessa edes 8M.
|
Tonttuman
Junior Member
|
8. marraskuuta 2007 @ 14:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Soittelin soneralle tuosta samaisesta ongelmasta. Sanoivat että 24/2M liittymäni on toiminut vajaasti kun modeemi kättelee vain 8Megasena.
Elikkäs boksin asetuksista pitää tarkistaa että siellä on ADSL2+ tila päällä! Korjasin itselle ja nyt toimii paljon nopeammin! ITselläni on Telewell TW-EA510 v3, sinne asetuksiin pääsee osoitteella 192.168.0.254. Taitaapa olla muillakin tuon boksin omistajilla sama osoite, kun se oikein ohjekirjassa lukee.
|
Tonttuman
Junior Member
|
8. marraskuuta 2007 @ 14:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Elikkäs siis "ADSL-linja" ja sieltä "Modulointi"-kohtaan ADSL2+
|
janneva
Newbie
|
9. marraskuuta 2007 @ 08:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Jep tuossa näytti olevan vika itselläkin. Oletuksena oli valinta "automaattinen", mutta näköjään se piti kuitenkin muuttaa. Ei tämä vieläkään mikään 24M ole, mutta en sitä odottanutkaan. 11.93 Mbps näytti regionlinen nopeustesti.
|
Topi1234
Member
10 tuotearviota
|
9. marraskuuta 2007 @ 08:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Mä nostin ite kans nopeuden täs viikko sitten tohon 24M nettii ja regionline sanoo : Your current bandwidth reading is: 18.99 Mbps
which means you can download at 2.37 MB/sec. from our servers.
|
teijo
Suspended due to non-functional email address
|
13. marraskuuta 2007 @ 18:27 |
Linkki tähän viestiin
|
28.8 kbps dial-up
33.6 kbps dial-up
53.3 kbps dial-up
56 kbps ISDN
128 kbps ISDN
384 kbps DSL
768 kbps DSL
1000 kbps DSL
1500 kbps DSL/T1/Cable Modem
4828.74 kbps YOU
|
Mainos
|
|
|
teijo
Suspended due to non-functional email address
|
13. marraskuuta 2007 @ 18:33 |
Linkki tähän viestiin
|
mulla tuo sonera kans ja vittun hidas en tiedä miks Your current bandwidth reading is:
4.71 Mbps
which means you can download at 602.87 KB/sec. from our servers.
|