|
Näytönohjain ongelmia
|
|
Junior Member
|
9. lokakuuta 2007 @ 16:01 |
Linkki tähän viestiin
|
mikä hemmetti mun näytönohjaimes on, just asensin uuden näytönohjaimen ASUS EAH 2600PRO, leffat näkyy vihreinä ja joskus kun avaan koneen niin se restartaa itsensä, ja joskus tulee VPU recover error reportteja, eli näyttö sammuu ja menee takas pääl ja sit tulee se error report, oisko jtn neuvoja ? :) Kiitos jo etukäteen.
Benjamin
|
Member
|
9. lokakuuta 2007 @ 16:35 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Eihän sulla oo mitään Nvidian ajureita sekaamassa ja kannattaa ATI:n ajurit myös uninstalloida ja asentaa uudestaan.
Asus P5K SE - E6550 C2D 2,33GHz @ 2,8GHz - Buffalo DDR 800MHz 2Gb - WD 320Gb, 16Mb SATAII - PNY 8800 GTS 320Mb - Seasonic S12-II 430W - Addan ropellit - Olutta jääkaapissa
|
Junior Member
|
9. lokakuuta 2007 @ 17:24 |
Linkki tähän viestiin
|
|
oon poistanut atin ajurit siis vanhan näytönohjaimen ajurit ja nyt oon poistanut uuden näytönohjaimen ajurit ja asentanut uudestaan täl hetkel ei oo viel mitään tullu ongelmia, mutta elokuvien kuva pysyy vihreänä ja mun emolevys on Nvidian virtapiiri tai mikä se onkaan, mut joku nvidia on, mutta ei ole mitään nvidian näytönohjaimen ajureita sekaamas. :)
Benjamin
|
|
faerie_
Newbie
|
4. marraskuuta 2007 @ 15:28 |
Linkki tähän viestiin
|
En viitsinyt aloittaa uutta viestiketjua, kun itselläni on kyseessä hieman samankaltaisia ongelmia ja sama näyttis tällä hetkellä.
Ostin alkuvuodesta uuden koneen kaikkine osineen, silloinen näyttis oli Radeon x1650 Pro. Muutaman kuukauden päästä kuitenkin alkoi ilmetä ongelmia. Pelatessa näyttö yhtäkkiä meni pimeäksi ja näyttöön tuli sanoma "no signal", hetken kuluttua kuva kuitenkin palasi mutta erittäin hitaana ja resot olivat vaihtuneet. Lähetin näyttiksen sitten takuuseen ja tilalle tuli juuri tuo aloitusviestissä mainittu Asuksen EAH 2600 Pro.
Tämän kanssa ongelmat alkoi heti aluksi. Kone ei käynnistynytkään enää ensimmäisellä kerralla vaan jäi jumittamaan Windowsin latauskohtaan, lähes joka kerta joutui painamaan resettiä. Ajattelin, että ehkä XP:n uudelleen asennus auttaisi, mutta se ei kuitenkaan tuonut apua. Nyt kone sammuttelee itseään vähintään kerran päivässä. Yleensä jää jumiin ja sammuu siinä vaiheessa kun koittaa pelistä mennä käymään Windowsissa niin, että peli jää taustalle auki. Näytössä vilahtaa bluescreen, mutta tekstiä ei yleensä ehdi lukemaan kunnolla, mutta se liittyy näytönohjaimeen/ajureihin. Ajurit on kuitenkin nyt 3 kertaan asennettu uudestaan ja haettu netistä uusimmat. Onko tuo toinenkin näyttis nyt sitten sökönä? Lämmöt oli Aidan mukaan ihan kunnossa. En viitsisi lähettää näyttistä takuuseen suorilta, kun en ole varma onko se tosiaan rikki. Kuitenkin kestää taas muutaman viikon saada sieltä uusi ohjain tai tuo vanha takaisin.
Itselläni tekee tuota samaa vihreää joillakin ohjelmilla, kun yrittää katsoa leffoja. VLC+dvd-levy on kuitenkin toiminut ihan hyvin. Ehkä ohjelman vaihto auttaisi sinuakin? Välillä tekee selaimessa kuvia katsellessa tälläistä: http://http://skeezu.net/~kivutar/screen.jpg eikä auta vaikka koittaa päivittää sivua ja sulkea selaimen.
|
Junior Member
|
12. marraskuuta 2007 @ 16:16 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Joo sain kuvan ihan normaaliksi kun latasin uusimmat näytönohjaimen ajurit netistä, mutta joskus joka 7 kerta jumahtaa hiiri näyttöön vieläkin ja ei enaa kauheasti buuti itestää konetta paitsi joskus esim menen pelaa counter-strikeä ja sitku sammutan sen niin kone ressuu ittensä, ongelmat on kuiteskin hävinnyt, kun olen ladannut uudet näytönohjain ajurit www.asus.com <-- tuolta viissiin hain ne ja jotenkin nyt on toiminut paremmin leffat ainaski, mutta kaikki ongelmat ei ole vielä hävinneet.
ps. Kuinka monta wattinen poweri sulla on ?
Benjamin
|
|
faerie_
Newbie
|
12. marraskuuta 2007 @ 19:04 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Itselläni on 380W poweri, pitäisi kaiken järjen mukaan riittää antamaan tarpeeksi virtaa osille.
|
Junior Member
|
17. marraskuuta 2007 @ 10:17 |
Linkki tähän viestiin
|
|
joo, kyllä sen powerin pitäisi riittää, uskoisin, että näytönohjaimesi on viallinen.
Benjamin
|
|
Mainos
|
  |
|
|
Mezzu
Newbie
1 tuotearvio
|
18. marraskuuta 2007 @ 18:59 |
Linkki tähän viestiin
|
|
faerie_, täysin samaa teki minullakin sama näytönohjain aluksi, sitten vaihdoin windowssiin jossa on sp2, ja sain agp to cpu3 käyttöön, kaatuilut loppuivat ja pelit toimivat 2x paremmin.
Itse olen ollut tyytyväinen kyseiseen näytönohjaimeen (x1650)
|