User Käyttäjä Salasana  

maanantai 8.9.2025 / 15:57
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > divx, xvid ja muut mpeg-4 -formaatit > kuvasuhteen ja codecin muuttaminen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kuvasuhteen ja codecin muuttaminen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Zeij
Newbie
_
12. lokakuuta 2007 @ 10:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kysymys 1: Millä ohjelmalla muutan kuvasuhteiltaan vääristyneen elokuvan suhteeseen 16:9 vai voinko luottaa, että tv korjaa kuvasuhteen oikeaksi?

Wmplayerillä kuvasuhde on OK, mutta PowerDVD näyttää kuvan litteänä (-><-)

Kysymys 2: Millä ohjelmalla muutan Xvid-elokuvan Divx-elokuvaksi?

(DVD-soitin toistaa Divx:iä, muttei Xvid:ejä.)

Vastauksia olen yrittänyt etsiä haulla, mutten ole löytänyt tarpeeksi hyvää vastausta. Epäonnistuneita kokeiluja olen suorittanut muutamilla ohjelmilla.
Senior Member

10 tuotearviota
_
13. lokakuuta 2007 @ 09:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Millä ohjelmalla muutan kuvasuhteiltaan vääristyneen elokuvan suhteeseen 16:9 vai voinko luottaa, että tv korjaa kuvasuhteen oikeaksi?
Yleensä soittimissä on aspect-ratio säädin, tai automaattinen sellainen, mutta siitäkään ei voi täysin varma olla. Tuossa on ainakin jonkinlainen 4:3-->16:9 opas.

Lainaus:
Millä ohjelmalla muutan Xvid-elokuvan Divx-elokuvaksi?

Lainaus:
(DVD-soitin toistaa Divx:iä, muttei Xvid:ejä.)
Haluaisin aluksi kysyä, että oletko varma? Siis testannut.

Ok, soittimessa lukee DivX, mutta DivX ja XviD:hän ovat pohjimmiltaan lähes identtiset, ja näin ollen DivX-soittimet toistavat lähes poikkeuksetta kaikki Xvid-tiedostot. Poikkeus löytyy VBR-aaudion omaavasta tiedostosta; tätäkin harvemmin käytetään juuri yhteensopivuus ongelmien takia.

Mutta jos välttämättä haluat tiedostosi huonompaan DivX-kodekkiin, Dr. divx on ainoa valtuutettu (~DivX on kaupallinen codec) Divx-konvert softa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. lokakuuta 2007 @ 09:58

Zeij
Newbie
_
13. lokakuuta 2007 @ 18:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Unohdin mainita alkuperäisessä viestissä, että olen varma, että toistaa ainoastaan Divx:ää, koska olen testannut. Dr. Divx:llä olen yrittänyt muuntaa elokuvaa divx:ksi, mutta tuloksena on noin 125 tuntinen pätkä, jonka alkupäässä on muunnettu elokuva. Kuva ja ääni muistuttavat pikakelattua kuvaa ja ääntä. Eikö Xvidikin polteta datana?
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > divx, xvid ja muut mpeg-4 -formaatit > kuvasuhteen ja codecin muuttaminen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy