Aloitin tässä pari päivää sitten erään Movie Maker-projektin työstämisen. Pari tuntia projektia väännettyäni päätin tallentaa sen levylle. Järkytys oli kova, kun sain tälläisen herjan silmilleni. Alkuperäiset tiedostot olivat samoilla nimillä samoissa kansioissa ja kovalevyllä runsaasti tilaa.
Aloitin projektin alusta. Latasin videot Youtubesta uudelleen, konvertoin ne MPEG4-muotoon, leikkasin ne Movie Makerissa ja kokeilin jälleen tallentaa. Sama vika.
Teenkö jotain väärin vai kiukutteleeko MM aiheetta? Auttakaa pulassa olevaa!
Taitaa Movie Maker sekoilla tai et ainakaan minun mielestäni tee mitään väärää. Itsellänikin on joskus ollut joitakin ihmeellisiä juttuja tuon Movie Makerin kanssa.
Ihan asian ulkopuolelta, mutta millä ohjelmalla konvertoit nuo Youtubesta ladatut videot MPEG4-muotoon?
Kyseessä on siis aito Windows XP käyttöjärjestelmä, eikä mikään waretettu versio?
Kenties voisi auttaa, jos konvertoisit videon .asf, .avi tai .wmv muotoon.
Ainakaan tämän mukaan Movie Maker ei tue tuota MPEG4-muotoa, tai sitten en lukenut tarpeeksi tarkkaan.
Popinille tiedoksi, että tällä ohjelmalla saanee nuo videot helposti .MPEG4 muotoon. Lisäksi tuolla saa myös ladattua ne haluamasi Youtube videot.
Kyllä minun mielestäni Movie Maker tukee MPEG4-muotoa, mutta en ihan varma tästä kuitenkaan ole. Yleensä se sanoo heti kun yrität tuoda videota kokoelmiin, ettei se tue tiedosto muodostoa ja tässä oli jo editoitu sitä videota, joten ei taida vika ainakaan tiedostoformaatista olla kyse.
Ja henketulle kiitoksia tuon ohjelman kertomisesta.
Kyseessä on täysin aito XP. Olen suorittanut konvertointia ohjelmalla "Total Video Converter". Youtubesta olen imuttanut videot uusimmalla RealPlayer-betalla.
Ongelmat ilmenevät tiettyjen videoiden kohdalla. Toiset toimivat, toiset eivät. Toimivuudessa ei tunnu olevan mitään logiikkaa.
Kokeilen vielä, josko AVI-muoto tuottaisi paremman lopputuloksen.
Voisiko logiikka olla sellainen, että ne toimimattomat videot ovat ns. Director videoita. Niinkuin esim. BBC:n lähettämät, joissa youtube-player on erilainen.
Esimerkkinä tämä Top Gearin pätkä. Hauskaa katseltavaa muuten :)