User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 17.9.2025 / 19:16
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > asrock k7nf2-raid
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Asrock K7NF2-RAID
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
-WK-
Senior Member
_
16. lokakuuta 2007 @ 10:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli minulla on tuommoinen otsikon mukainen emolevy. Kokeilin laittaa emoelvyyn Athlon XP 2400+ prosessorin, mutta virtanappia kun painaa niin emolevy ei reagoi mitenkään, ei lähde edes tuulettimet pyörimään kun napista painaa. Jos käyttää virtajohtoa edes takaisin, odottaen välissä hetken, niin silloin emolevy lähtee käyntiin heti kun johdon tökkää kiinni ja sammuukin virtanapista, muttei siis käynnisty siitä ollenkaan.

Ilman prossua emolevy käynnistyy ja sammuu virtanapista, Duron 800mhz prosessorin kanssa tulee myös kuva ruudulle eli emolevy boottaa ja toimii täydellisesti, bios toimii. Biosin versio on uusin 1.30.

Olen kokeillut säätää emolevyn jumppereita ja kaikki kaapelit ovat varmasti kiinni oikein. Olen kokeillut myös kahdella powerilla. Käyttämäni muistikampa on toimiva, eri DIMM-paikkoja on kokeiltu. Emolevy ei piippaa ollenkaan tuon 2400+ kanssa.

Mitenkähän tuo emolevy ei edes starttaa tuon 2400+:n kanssa, eikö nuo emolevyt yleensä virrat pistä kiertämään vaikka prossu olisikin rikki? Prossu on ulkoisesti kuin pakasta vedetty eli täysin kunnossa olevan näköinen, ei pienintäkään murtumaa coressa, myöskään hopeatahnaa ei ole annosteltu ruokalusikalla vaan sitä on vain coren päällä tarpeeksi. Prossu on väriltään vihreä, yleensä nuo 2400+:t taitavat olla ruskeita, onkohan tällä vaikutusta? Koodi on kuitenkin AXDA2400KV3C.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. lokakuuta 2007 @ 10:35

Tosikko
Suspended due to non-functional email address
_
24. lokakuuta 2007 @ 18:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on samanlainen ongelma samalla emolevyllä. Prosessorina Athlon XP Barton 3200+. Kaikki osat on testattu erikseen, että muistit, prosessori jne ovat varmasti toimivia. Tosin tämä on ensimmäinen kerta kun koneen kasasin alusta loppuun niin olen saattanut sössiä system panelin kytkökset, että miten oikein kytketään nuo power led, power sw kytkimet?

"Älä syö mitään mitä hohtaa."

-Mahtava Morris
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > asrock k7nf2-raid

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy