Kesällä ostetussa BackardBell tietokoneessa (OS Vista Home Premium)oli asennettu Norton Internet Security. Sitä olisi vielä 33 päivä jäljellä, mutta kun itsellä on maksullinen Elisa Tietoturvapalvelu käytössä ja se on toisessa tietokoneessa pyörimässä, poistin ohjeiden mukaan Nortonin.
Kuitenkin Windows Tietoturvakeskus näyttä, että on useita palomuuria: Elisa ja Norton. Eileen chattailin Nortonin kansa ja sieltä sain neuvoa ladata poistotyökalu (A removal tool for Norton programs ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/removal_tools/Norton_Removal_Tool.exe ) . Olen siitä ajanut kertä kolmi nyt, CCleaner myös poisti registeristä kaikenlaista, mutta Win. Tietoturvakeskus kuitenkin näyttä, että ?useat palomuurit ilmoittavat olevaansa käytössä + Huomaitus: jos käytössa on ... jne.?
Onko kuitenkin tämä NIS2007 jossakin piilossa vielä ja mitä neuvoja voisitte minulle antaa?
Nortonia ei näky kyllä missään eikä Etsi-toiminno ei löydä mitään. Yritin ottaa nettikontakti Nortonin kanssa, se ei taida onnistua ja puhelintuki kysyy jotain ihme tukinumeroa, mitä minulla ei ole. Myös puuttuvat kaikki tuotetiedot, kun CD/DVD: tä ei tullut mukaan. Lisaksi on palvelu vielä maksullinen9.90?. Myös chattaillaa täytyy englanniksi tai ruotsiksi.
Toivottavasti olen oikeassa palstassa, etsisin myös sama ongelma jollakulla toisella, mutta en löytänyt.
Yritän huomenna ja kirjoitan palauten jos onnistu.
Olin yhteydessä Elisan teknisen tuen kanssa. Sieltä sanottiin myös, että Nortonin poistaminen on joskus vaikea.
Ohjauspaneelin ?Poista ohjelman asetus? oli vielä semmoinen ? Symantec Technical Support Web Controls?. Poistin sen alussa ja käytin vielä poistotyökalua. Silloin Windows Tietotuvakeskus ei näyttänyt enää Nortonia. Poistin vielä manuaalisesti rekisteristä sen askdavetaylor.com ohjeiden mukana kaikki symantec-asiat.
Uhh, menipä aikaa, että päästä ohjelmasta irti!
Kiitoksia avusta!