Olen lukenut, että tuota intelin e4300 prossua saa kellotettua melkoisen paljonkin. Itse olen täysin amatööri kellotukseen liittyvissä asioissa, enkä mikään mestari BIOS:n käytössä, mutta jonkunverran olen yrittänyr asiaa opiskella.
Osaisiko joku neuvoa, että kuinka paljon tuota prossua uskaltaa kellottaa niin, että ei lämpötilat kohoa liikaa, vaikka pitäisi konetta päällä pitempäänkin?
Jos joku on kellotellut e4300 prossua samantapaisella kokoonpanolla, niin kertokaa ihmeessä, että miten on onnistunut ja minkälaisia ongelmia. Otan mielelläni vastaan ohjeita muiltakin, jotka asiasta tietävät. Mm. mitä asioita kannattaa ottaa huomioon, mitä ohjelmia on hyvä käyttää testaamiseen ja tarkkailuun, ja sitten noista FSB ja volttimääristä.
Se että kuinka paljon se kellottuu alhaisilla lämmöillä on aika yksilö kohtasta. Ja tietysti riippuu HS:n kieroudesta, ottaako paljon kontaktia cooleriin.
En tiedä oletko jo käynyt katselemassa ja kyselemässä muropaketin foorumilta?
Kannattaa ehkä sieltä tiedustella asioita kun täältä nyt tulee tuommoisia ympäripyöreitä vastauksia, jotka eivät edes ole mitään neuvoja antavia! ;)
Kiitoksia.. Löysin tuolta muropaketista ison threadin liittyen e4300 kellotukseen, mitä en ollut etsinnöistä huolimatta aiemmin löytänyt. Nähtävästi tuo prossun kellottaminen riippuu melko paljon siitä, minkälaisen yksilön sattuu saamaan.
Tarkoituksena ei ole saada mitään himo-kellotuksia aikaan, mutta olisi mukava saada semmonen 2,7-3,0GHz prossusta irti niin, että se toimii vakaasti ja lämmöt pysyy kohtuullisella tasolla.
1.Kysymys: Jos asettaa esim 9x315 = 2,835Ghz, niin kannattaako ratioksi laittaa 3:2, joka pistää muistit 840Mhz?
Vai, onko fiksumpaa laittaa esim 9x333, ratio 1:1 = 667Mhz? Mitä itse tekisitte?
2.Kysymys: MSI NX8600GTS 256MB HDLITE suoritin/muistit näyttäisi olevan: 675 MHz / 2000 MHz, kuinka paljon noita saisi hilattua ylöspäin, ja mikä olisi paras ohjelma hommaan?