Helpoin pleikkarin mod-piiri?
|
|
prkl
Suspended due to non-functional email address
|
19. marraskuuta 2003 @ 11:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Hyvää päivää.
Haluaisin asentaa pleikkariini mod-piirin. Mietin tässä että mikä sopisi minulle parhaiten. Tarkoituksenani olisi pääasiallisesti pelata PS2-backuppeja (suurin osa cd:llä kun en dvd-polttajaa omista, joten myös dvd-rippejä), ja mahdollisesti ajaa joitain emulaattoreita pleikkarilla(jos sellaisia on, en ole tutustunut aiheeseen hirveän paljon...)
Plussaa olisi myös mahdollisuus divX-elokuvien toistoon ja macrovisionin poisto.
Pitäisi myös olla sellainen ominaisuus ettei tunnista verkkopelissä.
Ja tärkein kaikista: "helppo" asennus, että mahdollisuudet rikkoa pleikkari laskisi.
Minulla on hiukan juottokokemusta, juotin Afterburnerin Game Boy Advanceen onnistuneesti äskettäin. Ensiksi ajattelin sellaisen swap magicin ja sen cardin hankkimista polarpandasta, mutta onnistuuko sillä muu kuin backupien käyttö, voiko sillä käyttää myös media playeria tai mahdollisia emulaattoreita? Tuolla modpiiri.comissa on nuo F-14 ja Matrix modit, joissa on hiukan vähemmän juottamista, mutta helpottaako se merkittävästi asennusta? Miten ne ominaisuuksissa muuten eroaa?
Eli mahdollisuudet olisi Swap Magic, F-14 ja Matrix, mikä luulette että olisi kannattavin ostos?
Kiitos!
Playstation 2 V3 Pal With Matrix MXL-2 modchip
Pioneer DVR-106D DVD-burner
Gamecube v.16/61 with Viper GC modchip
|
naapuri
|
19. marraskuuta 2003 @ 15:22 |
Linkki tähän viestiin
|
No tolla Swap Magicilla toimii lähes kaikki poltetut DVD:t ja CD:t (eli myös DVD-ripit). Ja kyllä sillä voi myös katella Divx/Xvid -leffoja koska niiden katselemiseen tarvitaan Media Playeri, joka toimii vallan mainiosti Swap Magicilla. Lisää keskustelua magicista http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/55004
Macrovisionin poistoon tarvitaan käsittääkseni sellanen pömpeli, joten mikään mod-piiri ei sitä poista... Toi verkossa pelaaminen on vähän kaksipiippuinen juttu. Käsittääkseni peli/pelin serveri/joku muu systeemi tunnistaa jos koneessa on mod-piiri ja koneesi joutuu "mustalle listalle". Suurimman osan mod-piireistä voi kyllä kääntää pois päältä, mutta sittenhän ei voi pelata poltettua peliä. En tiedä poltettujen pelien toimivuudesta verkkopelaamisessa, mutta ainakaan et voi swap magicia käyttäessä joutua "mustalle listalle" (koska laitehan ei ole fyysiseti koneen sisällä). Joten periaatteessa tolla vois pelata verkossa tai sitten ei...
|
prkl
|
19. marraskuuta 2003 @ 16:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Hienoa, taitaa swap magic mennä tilaukseen kunhan polarpanda saa sitä varastoon. Oikeastaan tuolla kysymyksellä verkkopelaamisesta tarkoitin juuri että aitoja pelejä voi pelata verkossa piirin asentamisen jälkeenkin.
Pitääköhän muuten bootata cd vai dvd swap magic levyllä ne dvd-ripit? Ja onko tuo polarpandan (cd 3.0 dvd 2.0) uusin versio swap magicista?
Tietääkö joku muuten jos ps2:lle on tehty jotain emulaattoreita? (esim SNES tai N64) Niittenkin pitäisi varmaan toimia tuolla swap magicilla jos kerran se media player toimii...
|
naapuri
|
19. marraskuuta 2003 @ 18:21 |
Linkki tähän viestiin
|
CD-swap-levyllä boottaat dvd-ripit. Onhan noita emulaattoreita.. P2P-verkostosta löytää niitä.
<-- I'm with stupid.
|
OskariO
|
20. marraskuuta 2003 @ 08:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Minä tilasin Swap Magicin levyt täältä:
http://www.the-console-corner.com/swap_magic_ps2_boot_cd.htm
Hinnaksi tuli vähän yli 17 euroa postikuluineen ja paketti tuli suoraan kotiin viikon sisällä tilauksesta. Tuossa ei ole Slide Cardia mukana, mutta sen pystyy tekemään helposti itsekin. Netistä löytyy tarkat ohjeet mittoineen.
Olen käyttänyt SW:tä nyt pari päivää ja hyvin tuntuu toimivan jopa jenkkipeleillä (NTSC-formaatti).
|
OskariO
|
20. marraskuuta 2003 @ 08:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Minä tilasin Swap Magicin levyt täältä:
http://www.the-console-corner.com/swap_magic_ps2_boot_cd.htm
Hinnaksi tuli vähän yli 17 euroa postikuluineen ja paketti tuli suoraan kotiin viikon sisällä tilauksesta. Tuossa ei ole Slide Cardia mukana, mutta sen pystyy tekemään helposti itsekin. Netistä löytyy tarkat ohjeet mittoineen.
Olen käyttänyt SM:tä nyt pari päivää ja hyvin tuntuu toimivan jopa jenkkipeleillä (NTSC-formaatti).
|
prkl
|
20. marraskuuta 2003 @ 12:41 |
Linkki tähän viestiin
|
OskariO onko sinulla tuosta cd swap magicista se 3.0 versio? Oletko kokeillut jos sillä voi pelata yli 650mb cd:tä kun löysin tälläisen afterdawn keskustelun: http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/55438 . Siellä tuo yksi tyyppi väittää ettei yli 650 MB:n cd:tä voisi pelata, onko näin?
Minusta tuntuu että silti ostan tuolta polarpandasta, siinä tulee se kortti mukana, ja sitäpaitsi helpompi hoitaa jos saa viallisen tuotteen.
|
OskariO
|
21. marraskuuta 2003 @ 03:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Swap Macig CD on 3.0 versio ja DVD on 2.0 versio.
En ole vielä kokeillut cd-kopioita, mutta ainakin DVD-pelien kopiot toimii ja alkuperäiset tuontipelit, jotka olen tilannut suoraan jenkeistä. Täytyypä tutkia onko minulla yhtään yli 650 Mb:n cd-kopiota. Testailen ja ilmoittelen sitten miten kävi...
|
Knowless
Newbie
|
22. marraskuuta 2003 @ 06:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Ajattelin tehdä tuosta jatkokysymyksen, että voiko tuota Swap Magicciä käyttää ilman tuota No-Solder mod chippiä ver. 3 PS2:kkosella, ja että miten tuon Slide Cardin tekee (luulisin että minulla on tuo versio 3)
I don't know very less, that's why, I'm Knowless
|
prkl
|
22. marraskuuta 2003 @ 07:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu, minä olen ymmärtänyt että käy kaikille ps2:lle. Minullakin on luultavasti versio kolme, kymmenen ruuvia ja SCPH(?)-30004.
Netissä oli jollain sivulla ohjeet tuon kortin tekoon, en muista millä. Onko muuten mitään kauppaa Suomessa mikä myisi vain tuota Swap Magicia, kun onhan se kortti turha ostaa, jos voi tehdä itse. Ja onko edes euroopassa luotettavaa/halpaa kauppaa joka myisi fliptopkantta, sitä olisi varmaan helpompi käyttää?
|
OskariO
|
24. marraskuuta 2003 @ 08:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Slide Cardin teko-ohje löytyy ainakin täältä:
http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/15105
Tein omani tuon ohjeen mukaan vanhasta henkilökortista (suunnilleen luottokortin kokoinen ja paksuinen) ja hyvin on toiminut.
Tilaa "prkl" jenkeistä pelkät Swap Magic levyt. Saat ne sieltä jopa halvemmalla kuin Suomesta.
|
Knowless
Newbie
|
24. marraskuuta 2003 @ 14:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Haittaako ton Slide/Swipe Cardin käytössä se, jos jonkun muovisen jutun sieltä kelkan alta oleva "rata" on murtunut? Itse en ole vikaa huomannut vaan holhoojani.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. marraskuuta 2003 @ 14:24
|
OskariO
|
25. marraskuuta 2003 @ 04:53 |
Linkki tähän viestiin
|
En tiedä mitä muovista rataa tarkoitat, mutta todennäköisesti se ei ole se sama valkoinen, muovinen nasta, jota pitää siirtää Slide/Swipe Cardilla, jotta PS2 ei huomaa levyn vaihtuneen.
|
Knowless
Newbie
|
25. marraskuuta 2003 @ 13:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt taas olen täällä kysymässä, että minkä ihmeen takia console-corner.comissa, pitää (en ole ihan varma pitääkö, mutta siinä kai suositellaan) olla mukana No-Solder chip, kun taas joillain muilla sivuilla, siitä ei ole vähäisintäkään mainintaa?
Että onko sillä mitään väliä? Kun itse ajattelin tuommoisen Swap Magicin luultavasti ostaa..
|
OskariO
|
26. marraskuuta 2003 @ 04:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Swap Magic boottilevyn toiminta perustuu siihen, että bootin jälkeen PS2:een vaihdetaan kopiopeli tai tuontipeli niin, että levykelkkaa ei aukaista eject-napista.
Jos hankit Swap Magic levyt, niin sinulla pitää olla joku seuraavista: no-solder modchip, flip top case tai slide card. Näillä kaikilla välineillä levyn vaihto onnistuu niin, että PS2 ei sitä "huomaa".
|
Knowless
Newbie
|
27. marraskuuta 2003 @ 13:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Jooh tota ajattelin vaan, että kun selailin yhtä lehteä, niin törmäsin tällaiseen: Playstation 2 "Silver", ajaa DVD-R, DVD-RW, DVD+R ja DVD+RW:iä! Niin ajattelin että eikö tuo 'originaali' eli musta Playstation 2 voi pyörittää edes Swap Magicin kanssa DVD-R:iä?
|
hörhö
Junior Member
|
27. marraskuuta 2003 @ 15:37 |
Linkki tähän viestiin
|
kyllä ne ainakin mun mustassa pleikkarissa toimii. versionumero on 7.
|
a.yliaho
|
6. tammikuuta 2004 @ 09:54 |
Linkki tähän viestiin
|
moi mistä mä löytäisin tuon slide cardin mitat ja mikä on se sivu missä ne on kovasti olisin kiitollinen tästä neuvosta ja toimiiko toi swappi levy kopioituihin peleihin
|
Knowless
Newbie
|
6. tammikuuta 2004 @ 13:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Minä täällä taas teidän riesananne. (ne Swap Cardin mitat pitäisi löytyä kun vain scrollaat hiukan ylemmäs siinä pitäisi olla linkki) Tällä kertaa ajattelin kysyä että toimisiko mustalla PS2:sella Swap Magicin avituksella ulkomaalainen, sanotaan nyt vaikkapa että japanilainen peli poltettuna DVD-R:älle? (ja tietenkin DVD polttimella jopa)
|
tribalman
|
11. tammikuuta 2004 @ 14:38 |
Linkki tähän viestiin
|
kaveri ja velipoika tilasi tuolta polarpandasta nuo swap-levyt niin kumpikaan ei ole saanu toimimaan sitä cd-pohjaisille tarkoitettua levyä ( 3.0) mutta se dvd(2.0) on toiminut moitteetta.On kokeiltu 650 megasia ja 700 megasia backuppeja mutta ei ne vaan toimi...
|
doggydogg
|
20. tammikuuta 2004 @ 12:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko mitään muuta suomalaista mestaa josta noita slidecardeja/swap magic cd:tä saa...polarpandasta ovat loppuneet...
|
tumppa
Junior Member
1 tuotearvio
|
21. tammikuuta 2004 @ 11:10 |
Linkki tähän viestiin
|
eipä taida löytyä. Itse tilasin FlipTopllisen paketin
http://www.ps2cover.com
ja hintaa tullee n.34eur. Muistaakseni Polarpandassa oli jo pelkkien levyjen hinta suurinpiirtein tämä.
Tämä slidecard-kuvio ei miellytä -en vain jaksa uskoa, ettei tämä hajottaisi esim. kelkan moottoria..
|
cemo
|
30. tammikuuta 2004 @ 07:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei tunnu oikeen mistään muualta löytyvän v3 flip toppei kuin tuolta blaablaa.corder.jotain putiikista, ja sieltäkin saa vaan luottortilla..
|
Mainos
|
|
|
tumppa
Junior Member
1 tuotearvio
|
30. tammikuuta 2004 @ 11:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. tammikuuta 2004 @ 11:09
|