User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 17.9.2025 / 14:50
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > x-fi xtremegamer fatal1ty - ongelma äänikaistojen kanssa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
X-FI Xtremegamer Fatal1ty - Ongelma äänikaistojen kanssa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Katala
Newbie
_
30. lokakuuta 2007 @ 12:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen aikaisemmin käyttänyt emolevyyn integroitua 7.1-äänikorttia kuulokkeideni kanssa ja olen ollut ihan tyytyväinen, mutta ainahan sitä haluaa parempaa.

Päätin sitten ostaa tuon X-FI Xtremegamer Fatal1ty- äänikortin.
Nyt kun käytän tätä uutta äänikorttia kuulokkeideni kanssa (Zalman ZM-RS6F 5.1 kuulokkeet), niin en saa kuulokkeita toimimaan oikealla tavalla 5.1-asetuksilla. Ainoastaan kuulokeasetuksilla (stereo).

Äänikaistat ovat jotenkin "mutkalla". Eli kun yritän käyttää 5.1-setupia, niin yksi äänikanava puuttuu (satunnaisesta paikasta).
Samalla kun välistä katoaa yksi kanava, niin muut kanavat siirtyvät yhden pykälän verran myötäpäivään. Eli esim. "front left" soi "front center"-paikasta ja "front center" "front right"-paikasta jne...
Olen yrittänyt päätellä vian aiheuttajaa itse ja olen tullut siihen tulokseen, että vika aiheutuu subwooferille tarkoitetusta kaistasta. Kun ääntä lähetetään subwooferille, niin se ottaa jonkun muun kaistan.

Vanhaa äänikorttia käytettäessä ei subwoofer-kaistalta tullut mitään ääntä. Nyt tulee ja kun bassot kerran pörähtää, niin joku muu äänikaista katoaa.

Tätä olen tässä viikon verran pähkäillyt ja nyt en keksi enää mitään, jonka vuoksi ajattelin kääntyä teidän puoleenne.

Ajuripäivitykset olen hoitanut ja kaikki kortin mukana tulleet softat ovat asennettuna koneelle.

Onko jollain ollut vastaavanlaista ongelmaa, tai mahdollista ideaa ongelman korjaamiseksi?
Katala
Newbie
_
30. lokakuuta 2007 @ 13:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jatkanpa vielä.

Eli pienen säädön jälkeen kuulokkeen FC-kanava (front center) toimii tällä hetkellä SW-kanavana (subwoofer).

Näiden paikkaa pitäisi jotenkin vaihtaa. Molemmat kanavathan tulevat kortille yhteistä piuhaa pitkin, eli jostain syystä SW blokkaa FC:n, vaikka SW-kanavalta ei tarvitsisi tulla mitään ääntä.
Katala
Newbie
_
5. marraskuuta 2007 @ 19:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sain kanavat kohdalleen.

Käyttäjässä oli logiikkahäiriö. ;)
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > x-fi xtremegamer fatal1ty - ongelma äänikaistojen kanssa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy