User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 25.5.2025 / 18:17
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > tiedostojen pelastaminen dsl:llä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Tiedostojen pelastaminen dsl:llä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
juuso1991
Newbie

2 tuotearviota
_
30. lokakuuta 2007 @ 18:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Windows xp lakkas toimimasta ja pitäis saada pelastettua jotain tiedostoja koneelta. Mulla on cd:llä damn small linux. Onnistuuko sen jotenkin päästä käsiks niihin tiedostoihin. Käytän linuksia ekaa kertaa joten tarttis aika tarkat ohjeet. Kiitos jo etukäteen!
juyli
Senior Member
_
30. lokakuuta 2007 @ 22:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti juuso1991:
Mulla on cd:llä damn small linux. Onnistuuko sen jotenkin päästä käsiks niihin tiedostoihin.
DSL on minidistro - eikä varsinainen pelastusCD-jakelu. En tiedä, onko siinä ntfs-tukea oletuksena tarjolla (onhan XP:n levyosiot ntfs-tiedostojärjestelmällä?). DSL:ää monipuolisempia Live-CD-jakeluja on tarjolla.
XP:n osioihin pääset käsiksi Linuxissa liittämällä (mount) XP:n osiot Linux-järjestelmään sopivaan hakemistoon (mountpoint), kunhan levyosion (ntfs) tiedostojärjestelmä on tuettu.
Jos koneessasi on runsaasti muistia, voit vapauttaa CD/DVD-asemasi Live-CD-jakelusta käynnistysparametrilla toram (tms.).
Todennäköisesti Suomi-Knoppixissa on tarjolla tuo vaadittava ntfs-tuki, joten se mahdollisesti soveltuisi tuohon pelastusoperaatioon:
http://os.tonnikala.org/suomiknoppix/iso/
juuso1991
Newbie

2 tuotearviota
_
31. lokakuuta 2007 @ 18:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Näyttää siltä että homma on menossa turhan monimutkaiseksi! Taidan vaan asentaa koneelle ubuntun ja unohtaa vanhat tiedostot. Eipä koneella hirveesti mitään tarpeellista ollutkaan. Kiitos vaan avusta!
juyli
Senior Member
_
31. lokakuuta 2007 @ 21:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti juuso1991:
Eipä koneella hirveesti mitään tarpeellista ollutkaan.
Ei pitäisi luovuttaa noin hätäiseen. Tiedostot ovat/olisivat pelastettavissa - olivat sitten tärkeitä tai ei.
Ehkä tuolloinkin saisi lisäoppia hanskata Linuxia.
Kaikissa järjestelmissä vastaan tulee ongelmia, jotka vain yksinkertaisesti on osattava ratkaista (yleensä ihan itse).
Mainos
_
__

_
juuso1991
Newbie

2 tuotearviota
_
31. lokakuuta 2007 @ 21:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ihan vain muillekkin tiedoksi, jos käy samalla tavalla niin tiedostot saa helposti pelastettua ubuntun asennuslevyllä, kun käyttää sitä live-cd:nä. Sieltä löytyi windowsin kaikki tiedostot suoraan kansioita pläräämällä. Sieltä vaan siirtää esim.muistitikulle. Satuin itse löytämään ihan vahingossa kun olin ubuntua asentamassa.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > tiedostojen pelastaminen dsl:llä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy