User Käyttäjä Salasana  

perjantai 10.1.2025 / 10:34
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > yleistä keskustelua digitaalisesta videosta > ongelma videoiden muokkaamisen kanssa.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ongelma videoiden muokkaamisen kanssa.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
ArZ
Junior Member
_
1. marraskuuta 2007 @ 22:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noniin, selitän nyt vähän pidemmän kautta tän, jotta vois saada jotakin selvää.

Eli minulla on kamera, joka ei kykene tallentamaan videoita muuhun, kun .mov muotoon. Se on erittäin ärsyttävää, koska .mov muodossa olevaa videokuvaa ei pysty editoimaan millään. joten joudun aina konvertoimaan sen videon joksikin muuksi, kuin .mov:ks. Latasin sellaisen ilmaisen konvertointiohjelman, kuin SUPER (joo, sen nimi todellakin on tuollainen.) Se pystyy muuntamaan melkein miksi tahansa melkein minkä tahansa. Ensin kokeilin kääntää tiedostot Mpeg:ksi, jotta voisin avata ne movie makerissa. Noh, avasin, mutta movie maker on tyhmä, eikä osannut avata tiedostoja kokonaan. Se avaa siis videosta puolet ja se loppuosa ei näy missään, vaikka tiedostoa voi katsoa toisella ohjelmalla ihan kokonaisena silloin, kun se ei ole movie makerissa.

No siitä suivaantuneena päätin, että ny lentaa movie maker kuuseen ja hankin kunnon ohjelman. Etsiskelin netistä siis ilmaisia kunnon ohjelmia (absurdia.) Ja löysin sellaisen kuin wax. Sillä ei onnistunut, se tarvitsee .avi muotoisia tiedostoja. Noniin, sitten ajattelin, että laitan kaikki konvertoimani Mpeg tiedostot syrjään omaan kansioonsa ja konvertoin koko läjän .aviksi. No niihän sitten tein, mutta seuraava ongelma olikin sitten äänet. Wox valitti jostakin äänistä, eikä sen perusteella suostunut imaseen niitä mun videoitani.

Mitä ihmettä mun pitää tehdä näitten kanssa, että tää homma toimis??

morjens
ArZ
Junior Member
_
1. marraskuuta 2007 @ 23:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jeps, nyt sitten konvertoin ne uudelleen sillä superilla, niin, että äänet on mp3:na. Ongelma on se, että video toistuu varmaan puolet nopeampaa, kun normaalisti ja aina kun avaan videon vlc-playerilla, niin explorer.exe on havainnut virheen ja tuote on suljettava. :S Tää setti meinaa kyl mennä niin uskomattomaks, että mä oon oikeesti neuvoton tän kanssa.

morjens
ArZ
Junior Member
_
2. marraskuuta 2007 @ 13:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tänään sain sitten toisella ohjelmalla konvertoitua niitä aviksi silleen, että movie maker toimii... Nyt vaan pahin ongelma on se, että movie maker ei silti toimi kunnolla. Tai siis se takkuilee, kun yrittää toistaa videota. Ennen se ei mun mielestä oo niin tehnyt tällä samalla koneella. Ajattelin, että se varmaan johtuu media playerista, mutta se on versio 11, eli tuskin. Sitten ajattelin, että näytönohjaimen ajureista. Nekin on päivitetty, eli en tiedä johtuuko siitäkään. En tiedä mistä johtuu, ärsyttävä juttu jokatapauksessa. Sitten vlc-mediaplayerikin takkuilee, kun yritän toistaa tallentamaani testirenderiä. Tiedän kuitenkin, että ei ole videossa ongelmia, koska se takkuilee aina eri kohdissa. Tulee sellasia pikselöytymisjuttuja ja kuva jää jälkeen jne. :(

Sitten musta myös tuntuu, että kukaan ei lue näitä mun viestejä.

morjens
Mainos
_
__

_
ArZ
Junior Member
_
2. marraskuuta 2007 @ 14:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jahas, vielä yks viesti tähän mun surulliseen projektiini liittyen. Olisko se vikana, että vahingossa kuvasin koko pätkän 15fps asetuksella? Mikä olis hyvä työkalu, jolla voisin "kikkailla" sen olemaan 25fps, ilman, että näyttää kauheen tyhmältä. Jos vika siis on siinä.

morjens
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > yleistä keskustelua digitaalisesta videosta > ongelma videoiden muokkaamisen kanssa.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy