User Käyttäjä Salasana  

tiistai 2.9.2025 / 12:15
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > alottelijan kellotus projekti..
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
alottelijan kellotus projekti..
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
svasku
Junior Member
_
20. marraskuuta 2007 @ 19:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
niin, homman nimi olis tää: tarkoituksena ostaa dual core E2160 1,8ghz ja kellottaa siitä tän ohjeen mukaan toi prossu 3,2ghz:ksi. mikä emo olisi sopiva? ainakin sen pitäis tukea 533mhz ddr2 muistia jota sattuu kotoa 3gt:n edestä löytyyn.. mulla allekirj. mainittu kokoon pano ja koppa on hp:n pakettikoneesta compaq presario sr2009sc ja emon tulisi siihen mahtua..virtalähde on liteon 300w,mut oon kyl sitä vaihtaas. yksi emo mitä ajattelin ois tää
onko mun ajatuksilla mitää järkeä? hjälp!!

..HullunMylly..
svasku
Junior Member
_
21. marraskuuta 2007 @ 20:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sellaista vielä et jos emos lukee muistituki ddr2 667/800mhz niin voinko kuitenkin laittaa siihen 533mhz muistit jos pinnimäärä on sama?kait emo ne kuitenkin tunnistaa???

..HullunMylly..
aalio
Member
_
22. marraskuuta 2007 @ 10:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikös tuo yllä mainittu Abit IP35-E Tue just 533,677,800 ddr2 muistia.
voi olla että nuo 533 muistit eivät kulje tuonne 3.2GHz
Eikö tuo prossu vaadi jo 450 väylän että saisit sen tonne 3.2
svasku
Junior Member
_
24. marraskuuta 2007 @ 21:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No ensiksi joudunkin vaihtaa emoa koska toi abit ei ole m-atx kokoa.. :(
tämä olisi uusi valinta
onko toi ns hyvä?niin ja ton e2160 saamiseksi 3,2ghz:ksi fsb:tä tulisi nostaa 355mhz:n. eli olis 80% tehon nousu. :D
tuolla tomshardwarella oli kyl ohjeet kaikkeen, volttien nostot yms ja benchmarkeja tolle kellotetulle 2160:lle vs e6750 ja e6850 ja kyl toi hintaluokassa n. 70? pärjää kyseisille prossuille hyvin,pesee jopa e6750:sen useassa kohdassa.
niin kysymykset joihin kaipaisin tarkennusta:
- Pärjäänkö mun nykyisillä 533mhz:n muisteilla vai pitääkö ostaa uutta?
- Pystyykö emon ja prossun vaihtamaan niin ettei tarvitse formatoida kovoa ja et kaikki käyttis ja muut tiedostot säilyisivät?
- Ja tosta emosta, mua hämää toi verkkokortti systeemi..onko se integroitu perus eyhernet vai mitä sillä tarkoitetaan? Niin ja sit vielä se et tarkoittaako toi pci-e x4 et olis samasta korttipaikasta kyse ton x16:sen kans ku kaikki kuvat mitä kyseisestä emosta löysin kertoo mulle et siinä on vain yksi pci-e väylä...?
Niin jos noihin kysymyksiin sais joltain guruilta vastauksia ja kommentteja niin olisi suuri apu tällaiselle aloittelijalle..

..HullunMylly..
svasku
Junior Member
_
24. marraskuuta 2007 @ 21:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
niin vai olisko tämä parempi vaihtoehto emoksi?
Mulla on hoopeen koppa jossa on etupaneelissa ja takapaneelissa firevire ja mietinkin et saako tosta yhdestä jaettua sen kahteen?
ssanko ton muistikortin lukijan toimimaan normaalisti viel emon vaihdon jälkeen?

..HullunMylly..
_fude_
Member

1 tuotearvio
_
24. marraskuuta 2007 @ 22:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pari vastausta.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti svasku:
- Pärjäänkö mun nykyisillä 533mhz:n muisteilla vai pitääkö ostaa uutta?
Jos noin kovasti kellotat, niin siihen et pysty noilla 533 Mhz:n kammoilla. Mutta eipä se ole suuri ongelma, 800 Mhz:n kapuloita saa jo parilla kympillä per giga.

Ja muuten, kannattaa muistaa että kellottaminen on yksilökohtaista, et välttämättä saa sitä E2160aa 3,2:een, joten aloita maltilla, perehdy asioihin ja tarkkaile lämpöjä ;)

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti svasku:
- Pystyykö emon ja prossun vaihtamaan niin ettei tarvitse formatoida kovoa ja et kaikki käyttis ja muut tiedostot säilyisivät?
Suositeltavaa olisi, että kone puhtaaksi, winukka uusiksi ja ajureita asentaan. Mutta itsellä homma toimii vieläkin ilman formatointia, vaikka koneesta meni kaikki muu uusiksi kiintolevyä lukuunottamatta.
svasku
Junior Member
_
28. tammikuuta 2008 @ 00:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Poistin kaikki vanhat emon ajurit yms ja uusi emo sisään ja voila!!kaikki toimi ihan normaalisti!!bueno!nyt pari viikkoo ollu ja porskuttanu.
tosta kellotuksesta:ei asrockilla toi e2160 kulkenut tota 2,01ghz(fsb222) ylemmäksi mut väsäsin tos iltasella foliosta bsel modin ja buuttas het 266fsb eli prossu 2,4ghz!!vois myöhemmin kattella jos innostuis kokeileen tosta korkeampia lukuja,mut nää tehot tuntuu taas riittävän ja muistit menee 1:1.orthos pyöriny taustalla pari tuntia ja kaikki ok.lämmöt siin 50-52 astetta.

..HullunMylly..
Mainos
_
__

_
Sikke92
Member

7 tuotearviota
_
20. toukokuuta 2008 @ 18:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kertokaas te viisaaat kun ostin kaverilta vanhan Compaq Deskpron jossa intel pentium III 650 isolla alumiinisella jäähdytys siilellä mutta en löydä biosista kohtaa josta kyseinen tapahtuma voisi tulla toteen eli jonkin sortin ohjelmaa tai bios paivitystä ja mistä näitä saa

Kone tosiaan ei ollut kallis (20e) nii ei haittaa vaikka posahtaa koko laitos

tuolla muita tietoja koneesta http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/649489

Kiitos jo etukäteen jos kukaan vaivautuu... :D

DSi Black <3
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > alottelijan kellotus projekti..

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy