Ongelmia Sonera ADSL:n kanssa
|
|
JesBox
Newbie
|
23. marraskuuta 2007 @ 09:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Moi, tilasin Sonera ADSL:n (2M/512) liittymän, jonka mukana tuli Telewellin ea510 v3. Luulin, että liittymän pitäisi toimia siten, että laitan vain piuhan seinään, ja kaikki pelittää. Toisin kävi. En pääse nettiin, kone lataa jonkin aikaa sivua, mutta toteaa sitten, ettei saa yhteyttä verkkoon.
Kone on täysin uusi, joten vika ei voi olla siinä. Samaa on kokeiltu myös toisella koneella, netti ei toimi. Olen yrittänyt katsoa http://192.168.0.254 sivulta modeemin asetuksia, mutta voisitteko Te, jotka ymmärrätte enemmän näistä asetuksista, kertoa mitä asetuksia tuolla tulisi olla. Voisiko ongelma olla modeemin palomuurissa?
Ongelman kanssa olen taistellut jo kuukauden, minulle alkaa jo vähitellen riittää.
Kiitokset vastauksista jo etukäteen!
|
JesBox
Newbie
|
23. marraskuuta 2007 @ 10:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Ja siis Soneran asiakaspalveluun on soitettu. Sieltä sanoivat, että yhteys toimii. Koneeltani kuulemma tuli koko ajan dataa sinne. Koneellani on F-secure, palomuuri ei ole päällä. Kuitenkaan netti ei toimi.
|
Jake
Senior Member
1 tuotearvio
|
23. marraskuuta 2007 @ 11:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Saisitko mistään lainaan modeemia jos se vika on siinä. Soneran liittymän ja tuon modeemin pitäisi toimia asetuksia muuttamatta.
|
JesBox
Newbie
|
23. marraskuuta 2007 @ 11:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Modeemi on saatu laajakaistatilauksen mukana, ja se on siis uusi, mutta tokihan siinä voi olla myös jotain vikaa. Täytyy kokeilla. Onko muita ideoita?
|
Pehte_
Suspended due to non-functional email address
|
23. marraskuuta 2007 @ 11:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Ootko tehny tarvittavat asetukset "verkkoympäristössä" ?
|
JesBox
Newbie
|
23. marraskuuta 2007 @ 11:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Verkkokortin IP- ja DNS-haku on automaattisella. Pitäisikö vielä olla jotain?
|
Jake
Senior Member
1 tuotearvio
|
23. marraskuuta 2007 @ 12:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Winukan puolella myös oletusasetukset ovat oikein. Ainakin WinXP ja Vista.
|
JesBox
Newbie
|
23. marraskuuta 2007 @ 13:33 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Jake
Senior Member
1 tuotearvio
|
23. marraskuuta 2007 @ 14:10 |
Linkki tähän viestiin
|
NAT täytyy olla päällä tai muuten ei toimi. Ainakin oman kokemuksen perusteella.
|
Jake
Senior Member
1 tuotearvio
|
23. marraskuuta 2007 @ 14:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. marraskuuta 2007 @ 14:52
|
ande
Suspended due to non-functional email address
|
23. marraskuuta 2007 @ 16:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Määrittele moduloiniksi g.dmt: Modeemin asetuksista ulkoverkko -> adsl linja -> modulointi ja siihen g.dmt.
Kokeilla voi myös kytkeä verkkokaapli modeemin 3-porttiin jolloin laite toimii siltaavana.
|
Jake
Senior Member
1 tuotearvio
|
23. marraskuuta 2007 @ 23:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Sonera hakee automaattisesti asetukset. Eikö se mene jo "kaaliin".
Laita ykkös porttiin se piuha.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. marraskuuta 2007 @ 23:29
|
ande
Suspended due to non-functional email address
|
24. marraskuuta 2007 @ 11:29 |
Linkki tähän viestiin
|
valitettavasti ei joka tapauksessa... kannattaa kokeilla ;)
|
akm10
Newbie
|
25. marraskuuta 2007 @ 09:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Anopilla vastaava ongelma, Soneran ADSL-yhteys haja-asutusalueella pätkähtää poikki muutaman minuutin käytön jälkeen ja modeemin "buuttaamalla" yhteys palaa takaisin - max kymmeneksi tai min yhdeksi minuutiksi. Uudessa koneessa Vista Home Premium ja modeemina D-Link DSL-G624T. Myyjä kehoitti päivittämään modeemin ajurin, mutta sitä ei ole saatavana.
Kysymykset: onko kyseinen modeemi Vista-yhteensopiva (valmistajan sivuilla se ei ollut vista-tuettujen laitteiden luettelossa)? Mitkä asetukset (ainakin) kannattaa koneesta tarkistaa, jotta pätkiminen ei johdu niistä?
|
Mainos
|
|
|
JesBox
Newbie
|
26. marraskuuta 2007 @ 07:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Soitin Soneran aspaan ja siellä tällä kertaa sanottiin, että yhteys onkin heidän päässä... Kiitosta vaan. Tänään pitäisi heidän mukaan saada yhteys kuntoon. Tätähän Sonera ei voinut tehdä kaksi viikkoa sitten, kun soitin...
Kiitoksia kuitenkin kaikille avusta.
|