User Käyttäjä Salasana  

perjantai 24.1.2025 / 02:36
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > p2p > aloittelijoiden p2p-ongelmat > nyt menee hermo!!!!!!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Nyt menee hermo!!!!!!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
heca
Suspended due to non-functional email address
_
3. joulukuuta 2007 @ 23:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikä apu olis tarpeen!Oon ihan vitun käsi tietokoneiden kans ja englanti ei vahva alue. Mulla uus kone,modeemi,yhteys ja vielä mulle uus tuttavuus vista.En saa µtorrentia toimiin täysillä.Kattelin noita aikasempia keskusteluita ja yritin tehdä sen nat homman portforward:ista ohjeitten mukaan (eli olin ottavinaan nat:in pois päältä ja modeemin palomuurin)mutta en kai osannu tai jotain.Palomuurina zonealarm ja siellä on µtorrent asetukset varmasti oikein.Eli modeemi olis zyxel P-660HW-D1. µtorrentissa on siis se alhaalla oleva pallukka punaisena ja tavaraa lähtee johdon täydeltä mutta ei tuu lähellekkään sitä mitä megasella pitäis. ...eikä johdu jakajien vähyydestä :) PS. Ohjeet/ohjeita vois pistää rautalangasta väännettynä! KIITOS JO NYT!!
ISOimage
_
4. joulukuuta 2007 @ 07:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mee sinne motukan asetuksiin ja siinä "status" sivulla on kohta missä lukee "bridge" tai "router" Laita se motukka tuohon "bridge" tilaan niin rupee homma pelittään.
Senior Member

7 tuotearviota
_
4. joulukuuta 2007 @ 08:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Se on ihan mystiikasta kiinni, itellä välillä azureuksessa yhteys vihreällä, tulee miten tulee, välillä yhteys punasena ja tuutin täydeltä pukkaa. Vuonna papu tappelin noiden nattien ja asetusten kanssa ja ei v..kaan hyötyä. Välillä näytti connectable:yes molempiin suuntiin välillä no toiseen suuntaan. Hyvä ohje on, jos vähänkään tippuu järkevää vauhtia (>50% max) niin älä hajota hermojas säätämisellä.
heca
_
4. joulukuuta 2007 @ 18:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo löysin kyllä motukan "status" ja sieltä löysin kyllä "router" ja "bridge" mutta en pysty siitä valkkaan mitenkään kumpaakaan enkä löytäny mistään muualtakaan sitä. Lisää infoo!
heikki75
Senior Member
_
4. joulukuuta 2007 @ 18:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Älä laita Zyxeliä siltaavaksi. Tee Zyxelin NAT- ja palomuuriasetuksiin uTorrentin porttiohjaus.

NAT-ongelma p2p-ohjelmissa http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/587176

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. joulukuuta 2007 @ 23:34

heca
_
4. joulukuuta 2007 @ 18:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.portforward.com/english/route...D1/Utorrent.htm Tuolta eilen tein ohjeitten mukaan tai ainakin luulin että tein ku mun englannin osaaminen on aika heikkoo.
heca
_
4. joulukuuta 2007 @ 18:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin piti vie sanoo et rastia mulla ei oo sie active firewallissa. Tarviiko noitten muutosten jälkeen käynnistää esim.moodeemi uudestaan jos pistän rastin siihen active firewalliin.
heikki75
Senior Member
_
4. joulukuuta 2007 @ 19:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on eri Zyxelin reititin mutta Zyxelin reitittimissä asetuksien muutokset toimivat heti kun asetukset on tallennettu, esim "Apply".

Zyxel Prestige 660H-D1 ja 660HW-D1

PortForwarding NAT:in porttiohjaus ohjeen lopussa olevaa asetusta "Remove the checkmark from the Active Firewall checkbox" (poista rasti Active Firewall laatikosta) ei tehdä eli suositeltavaa on pitää rastia Firewall-asetuksessa: [X]Active Firewall. Tällöin sekä porttiohjaus ja palomuurisääntö on tehtävä, muuten p2p-ohjelma ei toimi.

NAT:in porttiohjaus http://www.portforward.com/english/route...0HW-D1index.htm

Palomuurisääntö http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/272719

Security > Firewall > Rules > "Packet Direction"-alasvetovalikosta "WAN to LAN" > Add > "Edit Customized Services" > jne.

Laita ohjeissa olevan porttinumeron tilalle sinun uTorrentin asetuksissa oleva porttinumero.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. joulukuuta 2007 @ 12:13

heca
_
4. joulukuuta 2007 @ 20:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Portti ohjauksen tein eilen ja toi palomuurisääntö minkä pistit niin sieltä löysin zonealarmin yhden kohdan joka ei mulla ollut oikein. Nyt kokeileen...
heca
_
4. joulukuuta 2007 @ 20:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No niin! Nyt lataus nopeus on huomattavasti parempi ja nyt µtorrentin "täplä" muuttui punaisesta keltaiseksi mutta portin testauksessa tulee vie portille error. Voiko se portti numero olla ihan mikä nro. vaan vai pitääkkö olla joku tietty.Tällä hetkellä mulla on sama portti nro. kun portforward.com ohjeissa.
heikki75
Senior Member
_
4. joulukuuta 2007 @ 21:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Porttinumero voi olla uTorrentin porttiohjeissa oleva tai se mikä uTorrent ohjelma sille asettaa, kunhan porttinumero on sama reitittimen ja uTorrentin asetuksissa.
heca
_
4. joulukuuta 2007 @ 21:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu sitten on mulla oikein sekin. ...en ymmärrä mikä vittu sitten mättää!
heikki75
Senior Member
_
4. joulukuuta 2007 @ 21:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Poista käytöstä palomuuriohjelma. Jos ei toimi niin poista käytöstä reitittimen palomuuri. Jos ei toimi niin vika voi silloin olla reitittimen NAT asetuksissa.
banjo_bob
Newbie
_
4. joulukuuta 2007 @ 22:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
pistämpä tähän ketjuun oman kysymykseni eli onko jollain hajua kuinka tehään toij portti ohjaus scientific atlanta webstar 2100 kaapelimodeemiin??? tässä ei pitäs olla sitä NAT:ia päällä... f-secureen oon tehny ne jutut utorrent ohjelmalle mut lataukset valluu hittaasti eli utorrentissa se kolmio on keltanen... kiitos
heca
_
4. joulukuuta 2007 @ 22:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei tuu vittu mitään!Zonealarmin ottaa pois niin katkee koko yhteys µtorrentissa,modeemin palomuurin pois ottamisessa en huomaa mitään eroo.Tein uudestaan portti ohjauksen,ei vaikutusta.Vieläkin "täplä"pysyy keltaisena ja portti testaus näyttää erroria.Tietenkin yx mahdollisuus on että tein vittu sen taas väärin. ...lähtee järki ja tukka!
heikki75
Senior Member
_
4. joulukuuta 2007 @ 23:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@heca
Seuraavaksi laitat Zyxelin siltaavaan tilaan (lue ohjeet aikaisemmasta linkistä). Jos nyt uTorrent toimii niin vika oli Zyxelin porttiohjauksissa. Sitten laitat Zyxelin takaisin reitittäväksi (lue ohjeet) ja yrität uudestaan porttiohjauksia.

@banjo_bob
Sinun modeemiin ei tule porttiohjauksia. Jos käytössä F-Securen 2007 palomuuri niin siihen on laitettava porttiohjaus uTorrentin portille, mutta 2008 versioon ei tarvitse laittaa porttiohjauksia.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. joulukuuta 2007 @ 23:33

banjo_bob
Newbie
_
4. joulukuuta 2007 @ 23:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
siis mulla on käytössä f-secure pc protection plus ja sille oon noi porttiohjaukset tehny bitcometille ja utorrentille täältä löytyneiden ohjeiden mukaan mut molemmat ohjelmat näyttää "keltasta" symbolia.
heikki75
Senior Member
_
4. joulukuuta 2007 @ 23:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Laita Windowsin palomuuri päälle ja poista F-Securen palomuuri käytöstä. Tällöin saat selville onko vika F-Securen asetuksissa.
banjo_bob
Newbie
_
4. joulukuuta 2007 @ 23:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no joo... utorrentti näyttää edelleen keltasta... on outoo!
heca
_
5. joulukuuta 2007 @ 10:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aikaisemmassa linkissä on erilaiset ohjeet/ohjelma kun mun motukassa. Olisko jossain ohjeet juuri mun motukkaan ja siltaukseen? Ku oon aika käsi näitten kans mut olis pakko päästä lataileen. Kiitos!
heikki75
Senior Member
_
5. joulukuuta 2007 @ 11:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla oli viestissä virhe reitittimen tyypissä, korjasin oikeaksi. Eli noilla samoilla Zyxelin ohjeilla onnistuu myös sinun 660HW-D1 reitittimen laittaminen siltaavaksi/reitittäväksi. Muista laittaa oikein noi TCP/IP asetukset.
heca
_
6. joulukuuta 2007 @ 14:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jaaha!! Tarvii varmaan luovuttaa ja kärsiä ennen ku koko vitun kone on sekasin. ATK ei oo eikä tuu mun alax.Taidan pysyä vaan autojen parissa!
bjorpe
Newbie
_
6. joulukuuta 2007 @ 16:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeilkaa vaihtakaa uusin Firmware.Sillä alkoi mun pelittää kun yritin 3pv. tapella ton 660hw-d1 romun kanssa,Telewell 501 toimi ongelmitta heti portti aukaisun jälkeen.Kaveri kävi kattoo mun asetukset ja sanoi portin olevan oikein avattu, muttei pelittäny kunnolla ennen firmiksen vaihtoa.
Newbie
_
26. joulukuuta 2007 @ 02:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu morjens! Mulla kans hyvä englanti :DD Tarkotus siis utorrent ja modeemin portti jutskat Sain sen siis vaan tuohon asti jossa lukee....

Open a web browser like internet explorer or Netscape. Enter the ip address of your router in the address bar of your browser. In the picture above the address bar has http://www.google.com in it. Just replace all of that with the ip address of your router. By default the ip address should be set to 192.168.123.2

Eli mikä oma,uus siis se toinen IP vai tuo IP osote ja minne? Muut jutskat sain tuolla kyllä hoidettuu. Varmaan aika väärä paikka mut mistää ku en ole tuohon apuja löytäny :/ ja lisää olutta--->>
Mainos
_
__

_
heikki75
Senior Member
_
26. joulukuuta 2007 @ 11:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Juke86:
By default the ip address should be set to 192.168.123.2
http://192.168.123.2/

Eli tuolla pääset selaimella sinun modeemin/reitittimen kirjautumisikkunaan.

NAT-ongelma p2p-ohjelmissa http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/587176

"PortForwardin ohjeet"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. joulukuuta 2007 @ 12:07

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > p2p > aloittelijoiden p2p-ongelmat > nyt menee hermo!!!!!!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy