|
radeon x1950 puhaltimen hiljentäminen
|
|
|
kkuula
Senior Member
6 tuotearviota
|
8. joulukuuta 2007 @ 15:55 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Auttakaas vanhaa kun pitäis saada hiljennettyä tuota saphire radeon x1950GT näytönhjaimen puhallinta, onnistuuko se millään softalla? Atitoolia ja rivatuneria koitin räplätä mutta mittään en niillä saanut aikaan.
Elikkä olisko neuvoja noitten tai jonkin muun softan käyttöön?
|
|
Chosen4
Junior Member
|
9. joulukuuta 2007 @ 00:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Ati Tray Tool
Tuolla oon ite hidastanu/säätäny, tuuletin säädöt löytyy sitten laitteisto/ylikellotus asetukset/ tuulein kohdasta...
AMD Athlon™ 64 X2 4200+
2 Gb DDR II 533 Mzh
Asus HD 4670
WD 320 Gt AAKS
19" LG Lcd
Xp MCE
|
|
Lantsa
Member
|
9. joulukuuta 2007 @ 01:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Ite laitoin Rivatunerilla, mutta se nyt on ihan sama millä sen tekee. Mulla oli vakiona 73% nopeudella tää Sapphire X1950Pro PCI-E, piti ihan tajutonta mökää, melkein sama kun ois imuroinu siinä vieressä! Laskin nopeuden 36%, rasituslämmöt silti maksimissaan 55 astetta.
|
|
TheOak
Member
|
9. joulukuuta 2007 @ 02:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lantsa: Ite laitoin Rivatunerilla, mutta se nyt on ihan sama millä sen tekee. Mulla oli vakiona 73% nopeudella tää Sapphire X1950Pro PCI-E, piti ihan tajutonta mökää, melkein sama kun ois imuroinu siinä vieressä! Laskin nopeuden 36%, rasituslämmöt silti maksimissaan 55 astetta.
Ootko kattonu nuo lämmöt logista vai menemällä kesken pelin windowsiin(lämmöt tippuu välittömästi)? Ihmettelen vaan kun mulla sama kortti ja idlenä 54-55, jäähy 27%. Pelatessa 71-77 riippuen pelistä, jäähy 59%-68%. Kotelotuuletus kunnossa ja huoneenlämpö 23, kotelossa 27.
Asus P5Q/E7300@3.8GHz/XIGMATEK HDT-S1283/Sappire HD4870 512mb/4Gb DDR2 800MHz/Antec Sonata III
|
Member
1 tuotearvio
|
9. joulukuuta 2007 @ 09:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TheOak: Ootko kattonu nuo lämmöt logista vai menemällä kesken pelin windowsiin(lämmöt tippuu välittömästi)? Ihmettelen vaan kun mulla sama kortti ja idlenä 54-55, jäähy 27%. Pelatessa 71-77 riippuen pelistä, jäähy 59%-68%. Kotelotuuletus kunnossa ja huoneenlämpö 23, kotelossa 27.
Juu nuo näytönohjaimen max lämmöt kannattaa katsoa vaikka atitoolilla ja pistää sen ottamaan logia. Sitten menee pelaamaan vähäksi aikaa ja katsoo logista paljon lämmöt nousi. Nuo lämmöt tosiaan tippuu nopeasti samantien kun tulee windowsin puolelle.
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
9. joulukuuta 2007 @ 12:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Osta zalman vf-900cu niin hiljenee. Eikä ole kalliskaan, sekä helppo asentaa.
lol
|
|
Lantsa
Member
|
9. joulukuuta 2007 @ 12:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Stanner: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TheOak: Ootko kattonu nuo lämmöt logista vai menemällä kesken pelin windowsiin(lämmöt tippuu välittömästi)? Ihmettelen vaan kun mulla sama kortti ja idlenä 54-55, jäähy 27%. Pelatessa 71-77 riippuen pelistä, jäähy 59%-68%. Kotelotuuletus kunnossa ja huoneenlämpö 23, kotelossa 27.
Juu nuo näytönohjaimen max lämmöt kannattaa katsoa vaikka atitoolilla ja pistää sen ottamaan logia. Sitten menee pelaamaan vähäksi aikaa ja katsoo logista paljon lämmöt nousi. Nuo lämmöt tosiaan tippuu nopeasti samantien kun tulee windowsin puolelle.
Joo en oo tosiaan logia ottanu, mutta idlenä mulla on aina alle 40 astetta, että luulis noiden mun lämpöjen kuitenkin pitävän ihan paikkaansa.
|
|
kkuula
Senior Member
6 tuotearviota
|
9. joulukuuta 2007 @ 15:54 |
Linkki tähän viestiin
|
|
joo ei onnistu niin ei. Kortti on powercolor radeon x1950 GT ja tray tool ei löydä lämpöjä ja tuulettimensäätövälilehdelläkin herjaa vain että ei löydy tuettua laitteistoa :(
Eli onko nyt nin ettei kaikissa x1950 GT/PRO korteissa ole mahdollisuutta softalla tarkkailla lämpöjä ja säätää puhallinta? Ennemmin palautan tuon kortin ja ostan sellaisen tilalle missä se puhallin säätyy softalla.. Mulle riittää ihan hyvin tuo vakio jäähy tuossa kortissa, kunhan sitä puhallinta hieman hidastaisi.
|
|
Lantsa
Member
|
9. joulukuuta 2007 @ 15:59 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kokeilitko Rivatuneria? Mulla toi Atitool veti aina ruudun vaan pimeeks, ja piti kone käynnistää uudelleen napista. Rivatunerin kanssa ei oo ollut mitään ongelmia.
|
|
kkuula
Senior Member
6 tuotearviota
|
9. joulukuuta 2007 @ 19:17 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Onko missään mitään ohjeita miten tuota rivatuneria käyttettään? saako sillä säädettyä tuon powercolor radeon x1950gt:n puhaltimen pyörimisnopeutta?
|
|
Lantsa
Member
|
9. joulukuuta 2007 @ 21:18 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Pistät sen päälle, sit siinä rivillä jossa on kortista tietoja (muistimäärä, muistiväylän koko jne.) lukee Customize... ---> sen vieressä on nuoli. Painat sitä, sit Low-level system settings ---> siinä on ikkunat Overclocking ja Fan. Loput osaat varmaan itekkin. :)
|
|
kkuula
Senior Member
6 tuotearviota
|
9. joulukuuta 2007 @ 22:05 |
Linkki tähän viestiin
|
|
kiitos neuvoista, nyt osaa tuotakin käyttää, loppupeleistä helppokäyttöinen kunvain tietää mistä mitäkin tapahtuu niin tuon rivatunerin kuin traytoolsinkin kanssa. Ainut vaan että just tää mun kortti ei tue tuota lämpötilannäyttöä ja puhaltimen säätämistä, vai pitäsikö sen tukea? Näyttis on powercolor x1950 GT 256MB
|
Junior Member
|
20. joulukuuta 2007 @ 15:56 |
Linkki tähän viestiin
|
kumpi on hiljasempi club3d x1950gt vai sapphire x1950 gt? onko molemmat yhtä helppo kellottaa proon tasolle?
| ati radeon mobility hd2600 gddr3 | amd turion x2 tl-60 2,0 GHz | 2gb ddr2 sdram | 320 gb | samsung le23r86 1360x768 |
|
|
Mainos
|
  |
|
Junior Member
|
4. tammikuuta 2008 @ 02:11 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kellään tietoa miten voisin hiljentää hd 2900 gt:tä, kun ei oikein löydy tuulettimen säätöjä rivatunerilla tai ATItoolilla. =/
|