Moro! pitäis kysyä neuvoa täältä kun ei oma taito, hermot riitä enään, elikkäs ostin uuden koneen toiseksi koneeksi, ja asensin englanninkielisen windows xp:n
mutta kone ei mene nettii vaikka piuha on kiinni adsl boksissa ja olen luonut nettiyhteyden. Loin sen nettiyhdeyden jossa pitää kirjoittaa tunnus ja salasana, yritin ensin sitä yhteyttä luoda missä kone yhdistää automaattisesti nettiin, mutta kone ei yhdistäny nettiin, eikä tullut mitään pikakuvakkeita. Toinen koneeni yhdistää automaattisesti nettiin kun windows aukeaa. Kun painan connect tulee tämmöinen teksti: Connecting through WAN Miniport (PPPOE)...
Error 769 The specified destunation is not reachable. Olen ottanut palomuurin pois käytöstä mutta ei se hyödytä mitään.
Olen myös koittanut kotiverkkoa, eli adsl boksista yksi johto vanhaan koneeseen, ja vanhasta koneesta yksi johto reitittimeen, ja yksi johto uudesta koneesta reitittimeen. Mutta internet yhteyttä ei saanut siltikään uuteen koneeseen.
Ennen minulla oli toinen vielä vanhempi kone netissä myös kotiverkkossa , silloin internetyhteys toimi toiselta koneelta.
Ja myös semmonen että tässä vanhassa koneessa on kaksi koloa johon laittaa nettijohto. ennen kummastakin paikasta kone yhdisti nettiin, mutta enään vain ylemmästä. vaihdoin siitä vielä vanhemasta koneesta moodemi kortin tähän nykyiseen koneeseeni, ja katsoin toimiiko sitten, mutta siltikään ei saanut yhteytta nettiin vaikka tuli vihrea valo.
Tässä vanhassa koneessa jolla olen netissä kone menee automaattisesti nettiin kun avaan windowsin, verkkoyhteys kansiossa on lähiyhteys kuvakkeet, ei mitään käyttäjä tunnus, salasanaa. mulla tulee seinästä yksi johto adsl boksiin, ja boksista tähän koneeseen millä olen netissä yksi johto. Ennen kuin vaihdoin vanhan netin 10 megaseen, oli minulla käyttäjä tunnus, ja salasana prosessi aina kun tulin windowsiin. Kummatkin on taloyhtiön nettejä, Saunalahti.
Ja olen kokeillut mennä käynnistä valikkoon->suorita->cmd->enter->ipconfig /release->enter->ipconfig /renew->, mutta ei toiminut siltikään.
Toivottavasti saatte jotain selvää tekstistä, apua olis nyt tarpeen
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. joulukuuta 2007 @ 00:48
|